Nu dan ook een Amphibian

Zo’n week geleden ben ik eindelijk gezwicht.
Voor een Vostok Amphibian met een tonneaukast.
Keek regelmatig, al een paar jaar eigenlijk, maar nu een gevonden.
Koud had ik hem besteld, zag ik in dit topic dat forumlid @andre67 precies zo’n zelfde had binnengekregen.
Verschillen: de bezels en daar waar die van hem uit het oosten kwam, kwam deze uit het westen, uit Canada.
En in plaats van in karton zat deze in een heel lief klein koffertje.

Gelukkig had ik vantevoren gelezen over de befaamde “wobbling crown”:
Had ik dat niet geweten was ik toch fors geschrokken.
Nu niet, maar het is een raar fenomeen en vergt toch wel een aparte opwindtechniek.

In het kort, want in een ander topic komt t.z.t. meer: breedte over de bezel = 39mm, lug-lug = 47mm
en een bandje van 18mm breed; in dit geval een aangepast 22mm bandje.
Eerste indruk: leuk ding, valt me beslist niet tegen.
Hier wat foto’s:





8 likes

Leuk! Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Kleine kanttekening, zoals je al schreef zit er bij jou een andere bezel op dan bij Andre. Op deze tonneau hoort eigenlijk een andere bezel.

Prachtig model, veel plezier er mee!

Mijn beste,

Weer een getrouwe tijd-genoot er bij!!
Ziet er fraai uit!!
Ik wens je er veel plezante momenten mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Leuke aanwinst.
Het koffertje zien we wel in het verkoopdeel terug als horlogekoffer :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie klok, je hebt smaak :wink:

Ik denk dat er een recentere bezel is geplaatst omdat de oude misschien wel beschadigt was.
Op de site van Michele Cuoccio vind je veel fotos en info over de verschillende Vostoks met de juiste bezels en achterkanten.
http://russianwatches.altervista.org/index3.html

Veel draag en kijkplezier!

Klopt, de bezel is vervangen.
De verkoper schreef: “Bezel - new factory replacement bezel exactly as original”.
Dan zal hij kennelijk ook “original” al een andere hebben gehad :smile:
Als ik er eens ergens eentje tegenkom vervang ik hem, maar zie ze zo gauw niet.

Leuke aanwinst, wijzerplaat en kast zien er nog super uit na al die jaren. :blush:

Ondanks een nieuwere bezel is dat weer een mooie “бочка”! Gefeliciteerd met deze “Westerse” variant :smile:!

Mooie Rus in deze kleurstelling, geniet ervan :+1:

Mijn gevoel zegt dat er een te nieuwe bezel op de vosok zit. Hoort bij deze kast niet een ouder type?
Zoeen:


Ik weet niet of ik gelijk heb, want die Russen combineren van alles door elkaar, maar ik denk dat de bolletjes bezel nog niet voorkwam in de tijd dat deze kast werd gebruikt.
Als je belangstelling hebt kan kijken of ik er nog een nette oude bezel heb?

Da’s aardig☺, graag (reactie niet via PB, heb nog niet ontdekt hoe dat moet).

PB verstuurd kijk rechts boven.

Deze hoort er inderdaad op. Hier eentje van mij met een iets andere plaat.