Nu de dress binnen is. Whats next? Doorgaan voor dress (grail) of duikert?

Sinds gisteren in t bezit van de SARB065. Zal binnenkort mijn eerste impressies hier posten, heb m pas een paar minuten om de pols gehad om band goed in te stellen. En ook nog niet de tijd gehad om wat goede foto’s te maken.

Maar nu is mijn vraag whats next, aangezien mijn grail ook een dress is. Alleen heeft mijn grail eerlijk gezegd wat concurrentie, zeker nu de concurrentie ook komt met een witte wijzerplaat.

Grail: Nomos Orion

Concurrentie, al is ie wel een stukje groter. En t is een Nederlands, jong merk, alhoewel Nomos ook nog niet super lang bestaat.

Het gaat om het Twentse merk Staudt

Wat mijn alternatieven zijn?

Sparen voor een duiker. ( Is even een pakweg een (meer) jarenplan. Bedoel de Seiko was ook mijn eerste aanwinst in jaren. Dat heeft voor de goede orde niks met t financiële plaatje te maken. :smile:

En dan denk ik bijvoorbeeld aan een

Seiko Blumo

Oris Aquis (Met of zwarte of blauwe wijzerplaat)

Halios Tropik SS

En ja ik snap dat ik met de Oris Aquis ook (Afhankelijk van de maat van de Orion) op zowat t zelfde bedrag zit…

Alleen ik heb dus mijn dress en nog geen Duiker.

Qua dressers blijf blijf ik de intramatic ook mooi vinden

En deze

Christopher Ward C5 mk2 Eens een keer wat anders dan Eta (Sellita SW-200)

Dus ja keuzes keuzes. Moeilijk moeilijk.

What to do???

Als je al een dress watch hebt, moet je logischerwijs voor iets sportievers gaan…maaaaaar, die Nomos is een echt serieus horloge. Waard om voor te sparen. Prachtig, tijdloos en horlogetechnisch de enige interessante.

Van de klokjes die u toont, ben ik het meeste fan van de Nomos.
Echter omdat u al een mooie dresser hebt, ga ik voor een duikert.

:stuck_out_tongue_winking_eye: [quote=“tompj, post:2, topic:46168, full:true”]
Als je al een dress watch hebt, moet je logischerwijs voor iets sportievers gaan…maaaaaar, die Nomos is een echt serieus horloge. Waard om voor te sparen. Prachtig, tijdloos en horlogetechnisch de enige interessante.
[/quote]

Voor de Nomos hoeft whisky niet meer te sparen heeft hij net voorgesteld toch .

Nou t is niet zo dat ik een twee drie t geld voor de Nomos heb liggen. Maar ik wil gewoon aangeven dat ik rustig rondkijk wat ik mooi vind niet dat t per se nog eens pakweg 5 jaar moet duren voordat ik t geld bij elkaar heb voor bijvoorbeeld de Nomos of dat t bijvoorbeeld 3 jaar moet duren voordat ik wat nieuws koop (Wat t ook mag zijn)

En hoewel ik steeds meer en meer besmet raak met t horlogevirus, hoef ik persoonlijk er geen 10 te hebben uiteindelijk. Maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

Grootste vraag is gewoon ga ik voor een duiker, voor nog een (goedkopere) dress of voor de Nomos/Staudt.

Bedoel als ik voor de Oris ga zit ik qua geld ook ongeveer op t zelfde wat de Nomos kost… Ik zal zeer waarschijnlijk voor de tussenmaat gaan bij de Orion omdat de lugs nogal groot lijken. (Die is er in 33/35 en 38mm) Dan is de Orion €60 duurder als we even de prijzen erbij pakken van de site van Oris en de Nomos webstore (€1600 en €1660)

Dresser is binnen. Tijd voor een duiker. Liefst een allrounder die ook op rubber, leer en NATO mooi is.

2 likes

Yep, zeker een duiker!
Maar een Sumo zit toch wel in een andere prijsklasse dan een Oris. Ik begrijp dat je (dus) niet echt een budget in gedachten hebt. Maar meer hoe betaalbaarder, des te eerder ik 'm kan kopen?
Sumo is top en echt super veel horloge voor het geld! Oris vind ik ook cool en ook nog wel enigszins interessant geprijsd. Qua ‘grailgehalte’ zou ik dan zelf ook nog kijken naar een Aquaracer en Marine Master. Een andere interessante klok die recent wel iets duurder is geworden, maar qua prijs toch nog enigszins in lijn ligt met de Sumo, is de Certina Action Diver. Ook veel klok voor het geld.

De Seiko Blumo staat in de verkoophoek te koop. Voor 405.- kun je m blijkbaar ophalen…

Ik zou zeggen, ga voor een duiker. Weet niet precies wat je budget is maar wellicht is een Squale 50 atmos iets voor je? Ga er hoogstwaarschijnlijk binnenkort één aanschaffen :smile:

Plaatje van het www.

Ik zou ook voor een leuke duiker gaan. En op termijn seiko eruit en gaan voor die Nomos! Ik vind het ook een van de mooiste dressers en mijn favoriet uit de nomos collectie…

gr, HJR

Iedereen tot zoverre bedankt voor de suggesties.

Ik zou ook voor de Nomos Ahoi kunnen gaan, dan heb ik een Nomos en een duiker in een. Vind t m wel erg duur. Bedoel voor dat geld heb ik ook de Orion heb en daarnaast nog een boel geld over voor een andere duiker… Mist ook een beetje de stoere duikers uitstraling die de meeste wel hebben, maar wel aardig dressy toch?

Maar is ie mooi of nah?

Ik vind hem mooi maar teveel overeenkomsten hebben met de (imo mooiere) dressers van Nomos. Bij een duiker heb ik liever iets sportievere en stoerders!

Gr, HJR

Mij doet dit model erg weinig. Maar het gaat om wat jij leuk vind, natuurlijk. Ik zie ook even niet wat dit met een duiker te maken heeft(?).

Nu de dresser binnen is… Tijd voor n nieuwe dresser.

Als dat je grail is en je niet jaren wilt sparen, is t misschien om voor je grail te gaan en de sarb om te ruilen voor n duiker?

Agreed…