Officina del tempo (twijfel)

Dat compenseren moet met de hand. Gebeurt niet automatisch. Het uurwerk beschikt dan wel over 5 motoren en is angstig nauwkeurig, maar dat dan weer niet. Het mooie is dat je de tijd per uur kan regelen :wink:

Is Xam niets voor je? Deze doet mij altijd denken aan de Officina. Het is een nederlands merk en je kan nog wat geld overhouden om door te sparen voor een SRBtje
:wink:

http://www.horlogeworld.nl/media/catalog/product/cache/1/image/a2bad8f37248f54ed27a97bcf55907fe/i/m/img_6617_-kopie.jpg
http://www.horlogeworld.nl/media/catalog/product/cache/1/image/a2bad8f37248f54ed27a97bcf55907fe/i/m/img_6618
-_kopie.jpg

overduidelijk een kloon / mix van Olympic

ik zou voor het origineel gaan :heart_eyes:

1 like

Ik moet zeggen dat sommige reacties hier wel heel erg licht geraakt zijn op het moment dat andere leden een advies en/of mening geven. Er is een groot verschil tussen horlogemerken en Horlogemerken, het merendeel op deze site is echt een liefhebber en heeft weinig op met plak- en modemerken, of er nou een quartz uurwerk in zit of niet, niet eens heel erg belangrijk. Er zijn meer dan voldoende topklokken met een quartz uurwerk.

Waar het hier denk ik om gaat is dat je best een afdoende budget hebt om een “fatsoenlijk” horloge te kopen in plaats van een modemerk met een uiterlijk wat op zijn zachtst gezegd apart is. Maar zoals eigenlijk altijd geldt, als jij het mooi vindt moet je het kopen. Het feit dat je ons vraagt om meningen en ervaringen geeft volgens mij ook al aan dat je niet helemaal zeker bent. Struin eens wat andere sites af zoals Watchrecon en Chrono24 en kijk dan eens wat je kunt vinden dat in dezelfde lijn ligt als dit horloge.

Succes met je zoektocht en reageer de volgende keer wat luchtiger, het zijn maar horloges


Eric

2 likes

Het merk was zo een 6 jaar geleden vrij nieuw in Nederland en lag bij zeer gerenormeerde juweliers. De modellen waren extravagant en hadden wel een Eigen gezicht. De nadruk lag niet echt op de uurwerken maar op het uiterlijk waar ik overigens geen problemen mee heb. Ik heb ook zo een periode gehad dat het er van binnen allemaal mooi en mechanisch uit moest zien maar dat boeit me tegenwoordig geen ene reet meer. Het merk flopte echter gigantisch. Ze waren daarom in de gouden dollar tijd heel goedkoop te verkrijgen. Ik heb er ook Ă©Ă©n gehad en het was een prima horloge wat ik overigens niet zou kopen voor de hoofdprijs.

1 like

Dat vind ik dus juist met het advies geven. Laat iedereen in zijn waarde zolang het geen nep is.

En precies dat zouden de “oudere” leden eens wat vaker moeten doen. Het is hier een forum voor liefhebbers van alle horloges. Of het je bevalt of niet. Dus modemerken mogen ook.

3 likes

Clockwise is officieel dealer van dit merk, zal dus wel niet verkeerd zijn.

Hoi CompleetGetikt,

Leuk dat je een nieuw horloge wilt gaan kopen!

Als je 750 euro hebt uit te geven, kun je een heel wat leuks halen. Zoals al door een paar mensen aangegeven, kun je overwegen om - als je van plan bent de horloge hobby de ruimte te geven :wink: - een mooie automaat te kopen van een ‘echt’ horlogemerk. Ik zal proberen uit te leggen wat ik daar mee bedoel. Er zijn een heleboel bedrijven die horloges maken, maar eigenlijk een andere core business hebben (kleding/accessoires/etc) en bedrijven die een horloge door iemand anders laten maken en hun naam er op plakken. Niks mis mee hoor, alleen wat je vaak ziet is dat mensen die de horloge hobby omarmen, al snel naar de ‘echte’ horlogemerken gaan. Mocht je van een niet echt horlogemerk klokje weer willen verkopen (omdat je er op uitgekeken bent of een volgende stap wilt zetten) krijg je er heel weinig (zeg 20% a 30% van de nieuwprijs) voor terug. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn om serieus te kijken naar andere merken. Vooral omdat de kans dat dit het geval zal zijn - dat steeds een stapje meer zetten dus - vrij groot is als je veel op dit forum rond gaat hangen :smirk: Ik kan het weten


De (zogenaamde, want het blijft subjectief natuurlijk) ‘echte’ merken waar je voor het door jou aangegeven budget goed terecht kunt zijn (deels al genoemd) Tissot, Certina, Hamilton, Longines (tweedehands, nieuw boven de 1000 euro), of je neemt een kijkje bij wat zogenaamde microbrands (kleine horlogemakers die in beperkte oplagen vaak erg mooie klokjes maken) zoals Halios, Helson, Aevig, Armida, Precista/Timefactors, Magrette, Bernhardt, Boschett, Tempest, Artego enzovoort.

Seiko vind je niet echt wat gaf je aan dus die kan ik dan niet noemen natuurlijk :smiley: . Zelf ben ik ook niet echt een Seiko fanboy maar er zitten wel erg mooie tussen vind ik. Kijk maar eens voor de grap naar de Sumo en de MM300, wie weet stel je de mening ietsje bij :laughing:

Om even concreet nog je vraag te beantwoorden: Officina del Tempo maakt een stoere modieuze klokken voor redelijke prijzen. Ik vermoed dat deze met 46mm en een 28mm band misschien wat aan de grote kant is (weet niet wat je nu draagt natuurlijk) . Het model dat je hebt aangegeven heeft saffierglas (goed, krasbestendig) en een quartz (op een batterijtje dus) OS21 Miyota uurwerk (prima Japanse chronograaf voor zo ver ik daar informatie over kan vinden). Geen Zwitsers uurwerk dus (wat helemaal niet erg is). WR (water resistance) van 100m - oftewel zwemmen, snorkelen maar niet duiken met perslucht - is meestal ruim voldoende voor wat je er allemaal mee gaat doen.

Het belangrijkste is dat je het zelf mooi vind en je verwachtingen van de kwaliteit bij prijs passen. En dan kun je altijd nog wat ik hier boven heb geschreven in je achterhoofd houden.

Succes met de keuze/zoektocht en aarzel niet om nog een keer een merk/model ‘in de groep te gooien’.

Tot slot een kleine tip, er staat een erg mooie Certina chronograaf te koop in het Horlogemarkt gedeelte van het forum:

Die kan ik je warm aanbevelen, ik twijfel nog steeds of ik hem niet zelf toch moet kopen :wink:

3 likes

@drex
Ik snap heel goed wat jullie bedoelen, maar om heel eerlijk te zijn maakt het me niet zoveel uit wat voor uurwerk het is. Probleem van de meeste automaten is dat het model mij niet aanspreekt. Je kan een U-Boat protserig en schreeuwerig vinden, maar in mijn ogen is een Rolex dat net zo goed.

@de rest
Jullie hebben gelijk, ik ben licht geraakt en een totale n00b. Heb totaal geen verstand van zaken en heb geen delicate smaak.

Bedankt voor de tips, ik ga die Xam eens bekijken, thanks! Een Hevig staat ook nog op mijn lijstje.

Ik hou juist van opvallende modellen klokken. Ik persoonlijk wordt niet warm of koud van een Rolex, Breitling of ander klokje in die klasse. Dat op dit forum juist deze merken en modellen de boventoon voeren, maakt het niet interessant voor “anderen” om hier in de discussies mee te gaan. Deze reacties had ik wel verwacht want als je in de archieven terugzoekt is dit al veel vaker voor gekomen. Dat is jammer, want ook ik kan echt wel wat bijdragen aan dit forum.
Ik heb en wil niemand beledigen en als ik dat heb gedaan bied ik meteen mijn excuses aan. Hoop alleen wel dat in de toekomst mensen met een andere smaak hier ook een kans krijgen.

Ik ga alle tips nachecken en misschien mijn keuze wel aanpassen. :smiley:

6 likes

Merken die ik dan wel heel tof vind zijn:
Tauchmeister
U-Boat
Aervig
Diesel (ja ja ja ja ik weet het)
Casio
Casio G-Shock
TW Steel

Enfin, denk dat de smaak wel duidelijk is :smile:

Als je U-Boat gaaf vindt en niet schrikt van een beetje formaat (52mm) zo je nog bij Chotovelli kunnen kijken. Zwitserse quartz uurwerkjes in een Italiaans jasje:

http://bensontrade.nl/dynamic/pr/chotovelli-ts-7000-3_1.jpg

Ben je voor 200 a 300 euro klaar dus geen rib uit je lijf


Nou dit is dus precies wat ik bedoel
 vooral die met de witte plaat! Simpel groot en lomp.

Ik heb ook nog eens nagedacht, maar (het merk) Android zal jou ook aanspreken. Seriouswatches.eu verkoopt deze ook. Wel raadzaam, wanneer je voor een automaat kiest, om te letten op het merk, zo zag ik Miyota 9015’s (goed) voorbij komen, maar ook opengewerkte Chinese uurwerkjes. Succes met je overwegingen.

Je moet idd op je smaak afgaan.
Ik zondig ook wel eens. :flushed:
Met deze Oakley Holeshot bijvoorbeeld.
Misschien een leuke tip.

Ik vind hem vet zo gezegt! :+1:
±₏450,-

Grt.

1 like

Zelf vind ik em niet mooi, ik ken het merk niet. Maar met jouw mooie budget zou ik toch eens verder kijken. Een Quartz is altijd een goede optie, want meestal niet duur, wel betrouwbaar en nauwkeurig. Ik weet zo snel even geen alternatieven voor je, maar modemerk of niet, koop lekker wat je zelf gaaf vind. Jij moet het dragen toch? Zelf houd ik ook wel van groot en lomp, enkele voorbeelden uit mijn horlogekist zijn mijn Carrera Sprint Multifunction (emotionele modemerk waarde, het eerste horloge dat ik kocht):


Of de Deep Blue Sea Ram 500 Quartz (met Koningsdag bandje) :

Of de Citizen Ecozilla:

Allemaal Quartz en minstens 45mm.

Overigens vind ik een stalen ana-digi G-shock ook tof:
http://www.gshock.com/resource/html/MTG_Collection.html

In ieder geval succes met kiezen en alvast veel plezier met je aankoop! We zien em wel voorbijkomen hier :wink:

Horloge keuze is inderdaad een kwestie van smaak.
Alhoewel het niet mijn ding is zijn er denk ik betere alternatieven waardoor je nog wat budget over houd voor een extra klok.
Die Officina vind ik aan de dure kant voor wat je krijgt. Zo’n U-boat levert dan meer waar voor z’n geld.

Ben heel benieuwd naar welk horloge of horloges je gaat kiezen.

Als je toch een oficina wilt als je in de buurt van Arnhem woont heb ik nog wel een juwelier die deze verkoopt.
Laatste modellen met flinke korting .
Succes met je zoektocht.

Hier om de hoek dus ook @kreuzen1 die officina die ik gepost hebt staat voor E 180,-. Daarom dat ik er nu dus over twijfel. Dan is de prijs namelijk best oke.

@SpeedSeiko heb al een U-Boat :innocent:

Voor die prijs zo ik het doen ik heb er ook een gehad kwaliteit is oke en voor deze prijs zeer zeker.

Heb een OT1041 en ben op zoek naar een nieuw siliconen horlogebandje. Weet iemand waar ik deze kan kopen. Merk is inmiddels failliet