Om een beetje te babbelen: De verlanglijst - wat staat erin?

Na de laatste aanwinst ben ik al bezig om rond te kijken (man, het is een echte ziekte) naar mijn volgende en, aangezien dat ik zal binnenkort naar Japan gaan, heb ik een verlanglijstje gemaakt…hebben jullie ook een?:grinning:

  1. Omega Pie Pan

  2. Rolex Explorer 14270

  3. Seiko SARB065 en SARB035

  4. King Seiko Hi-Beat

5 Tudor Prince date or Rolex Datejust 1601/1603

  1. Heuer Camaro

Wat hebben jullie in de kijker?

7 likes

Mijn volgende droom is: Breitling superocean heritage, blue dial/bezel.

7 likes

Ik neem alles terug wat ik ooit heb gezegd en ga sparen voor de speedmaster professional. Ik ben helemaal om en dat moet de grail worden die rust komt brengen in de verzameling.

6 likes

Ik voeg zojuist een Shogun aan mijn collectie toe, maar er zijn nog altijd wensen:

Een blauwe Seiko Sumo lijkt me heerlijk, vanwege zijn mooie vorm met afwisselende brushed en polished finish, en zijn half verzonken duikring.
http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/SeikoSumo50th-010.jpg

Een Omega Moonwatch komt hier ook nog wel binnen.
https://www.omegawatches.com/fileadmin/Watches/Product_Presentation/Speedmaster/Moonwatch_Professional/SP_Moonwatch_Prof_31130423001005_fuite_1600x900.jpg

Of gewoon een SKX007/009, die vanwege zijn iconische status eigenlijk gewoon een mooie nickname had verdiend.

5 likes

Deze

En dan stoppen met deze onnozele hobby :slight_smile:

3 likes

In waarschijnlijke volgorde van aanschaf:

  1. Obris Morgan Aegis
  2. Seiko SARB065 (cocktailtime)
  3. Een of andere flieger model B, genoeg keus in alle prijsklassen.


    x) Omega Speedmaster Professional -> Als afstudeercadeau aan mezelf over iets meer dan 2 jaar.

Daarna zien we wel wat de toekomst brengt. Rolex seadweller spreekt me wel aan, maar komende paar jaar buiten bereik. Andere high-end divers, pelagos, seamaster of PO, etc.

Mijn lijst op dit moment:

  • Vintage Tudor Oyster Prince;
  • Omega Pie Pan (zoals eerste foto van dit topic).

Op langere termijn weet ik het nog niet. Ik ben een emigratie aan het voorbereiden dus de centjes gaan op dit moment voornamelijk daar naartoe. Desondanks wel een lijstje voor de korte termijn.

Sowieso deze:

En verder af en toe een Seiko of Tissot in de prijsklasse rond de 500 euro.

4 likes

Momenteel staan deze op de lijst.

Mijn lijstje verandert echter vrijwel wekelijks, of in ieder geval maandelijks. Tevens merk ik dat ik veel vaker horloge koop die niet op de lijst staan maar ik gewoon gaaf vind, dan dat ik er eentje van de lijst af kan halen.

4 likes

Heb de Colt in bezit! Draagt erg comfortabel. Absoluut een aanrader!

1 like

Altijd leuk lijstjes!!

  • Omega Seamaster 300
  • Breitling Superocean Heritage
  • Rolex Submariner
  • Omega PO

Allemaal horloges die de komende tijd niet binnen bereik zijn, maar je moet wat te dromen hebben!

Op het lijstje wat binnenkort te halen moet zijn staan onderandere:

  • Squale 1521
  • Seiko SKX009
  • Aevig Huldra
  • Citizen NY0040
  • En iets met een chrono, maar nog geen idee wat.
1 like

Deze staat al een hele tijd op nummer 1 :heart_eyes:

6 likes

Mijn lijstje is momenteel niet vreselijk lang, deze staat er al op sinds ik de eerste foto ervan zag:
Tissot PRS 516 Chronograph 2015:

Maar omdat ik die nieuw vrij prijzig vind en tweedehands nog geen aanbod is maakt zijn voorganger momenteel toch meer kans:

Verder is laatst door dit forum deze op het lijstje verschenen, de TAG Heuer Carrera Calibre 16:

Nieuw compleet buiten mijn budget, maar tweedehands… wie weet. :smile:

5 likes

Voor mij de volgende:

Speedmaster racing co-axial

Sinn 657 (plaatje voor het gemak even zonder te vragen geleend van @Tudor13 , waarvoor dank :wink: )

Heuer Autavia

Breitling Superocean 42

en als laatste de Aqua Terra

Maar zoals bij de meesten wisselt de verlanglijst zo ongeveer per dag, dus over een week kan dit lijstje weer totaal anders zijn.

2 likes

Voor mij op dit moment (maar ik weet dat dit de komende jaren wel weer zal veranderen…)

Ben op zoek naar zowel de originele als de nieuwe versie (maar de nieuwe versie is makkelijker te vinden natuurlijk)

Nieuwe versie op leer!

Deze komt er waarschijnlijk het eerst…:slight_smile:

1 like

Wat ik nog mis in mijn 4 horloge collectie is het volgende;

  • Lichte wijzerplaat. Wit/zilver/lichtgrijs/crème.
  • Titanium.
  • Vintage.
  • Quartz

Kan dus nog alle kanten opgaan. Titanium en vintage is niet met 1 horloge te pakken dus dat zou met een 5 horloge collectie niet lukken.
Mogelijk gaat ooit de Sixty-Five wijken omdat de Seamaster ook een duiker is en ik die steeds vaker als dagelijks horloge gebruik. Daar had ik de eveneens comfortabele '65 voor aangeschaft. Ik wil de collectie niet uit de hand laten lopen.

Dus waarschijnlijk een lichte vintage en een modern donkergrijs titanium horloge(mogelijk quartz Breitling voor dagelijks).
Maar kan ook een witte Rolex 16570 worden en donkergrijze vintage.
Maar ook een witte Heuer vintage en een grijze Rolex 114300. De Heuer “Jo Siffert” is niet meer te betalen.

Voorlopig deze 3 op de wishlist. Nu nog ff sparen, verkopen, ruilen etc. etc.



3 likes

Op mijn verlanglijstje:

TAG Heuer Carrera SpaceX:

NOMOS Tangente “Doctors without Borders” 38
http://www.nomos-glashuette.com/fileadmin/user_upload/Images/02_Watches/C_Tangente/Tangente_AEog/09_Tangente_38_AoG_472.jpg

Sturmanskie Strela 3133 of de nieuwe Sturmanskie Flagship Column Wheel Chronograph NE88 (voor zover ik weet is dat eigenlijk de zelfde, maar dan met een automaat):
http://www.watchtime.com/watches/images_db/big/81_sturmanski_s-3133-1361617.jpg

Iets moois nog met een blauwe dial. Zoiets bijvoorbeeld:

Maar ja, dat lijstje kan morgen zo maar weer veranderen (hoewel, de laatste tijd vormen deze toch wel een vrij constante invulling van mijn lijstje).

2 likes

Die Carrera zie ik ook wel zitten ;). Prachtding!

En een JLC Reverso niet te vergeten.

2 likes