Om een beetje te babbelen: De verlanglijst - wat staat erin?

De steelfish is echt een superklok. Staat perfect op staal, leer, NATO en rubber!

Help je even
Uploaden…

De wishlist…

Sinn857UTC Testaf

Sinn104St

Seiko Urushi

liefst de gewone versie, die power reserve en gedecentrilariseerde seconde hoeft niet op dit uurwerk voor mij.

Eterna Kon-Tiki

In de categorie officieel niet meer nieuw te koop:

Seiko SUS GMT

Rado Original Diver

Certina DS-2SuperPH vintage

In de categorie ‘Dream on’ :grin:

GS Snowflake SD

Omega Speedmaster Snoopy

Rolex Milgauss

IWC Ingenieur

1 like

Zoals bij bijna iedereen verandert mijn wenslijstje bijna dagelijks. Maar als ik weer eens een boek van Clive Cussler zit te lezen, nu ‘wassende maan’, dan schiet deze altijd weer omhoog op het lijstje.

4 likes

Junghans:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Junghans_zpsyj1cbbzm.jpg.html][/URL]

Fortis:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/fortis_zpsqpsf2lec.jpg.html][/URL]

Mido:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Mido_zps8dgdrw15.jpg.html][/URL]

Lum-Tec:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/lumtec_zps3zihnpmt.jpg.html][/URL]

Bulova Curv:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Bulova-CURV-Chronograph-Watch-32_zps4njpzxce.jpg.html][/URL]

Ball:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/bl-1555-ball-watch-company-trainmaster-eternity-nm2080d-ll1j-be_zpsvam4itoc.jpg.html][/URL]

Victorinox:
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/VSA-202_Victorinox_Swiss_Army_Watch_Maverick_241706_zpsdhmzewdk.png.html][/URL]

Deze… :wink:

2 likes

Fascinerend die Bulova Curv. Ik zou m graag eens passen…

1 like

mijn wensen zijn niet zo groot!:wink:

Die Victorinox is heel verrassend …
Automaa, ceramic bezel, prachtig blauw, wat wil je nog meer?

1 like

Er staat “automatic” op de dial :grin:.

Damn … en ik heb toch echt mijn nieuwe bril op :wink:

Haha, die rode letters op de blauwe dial zijn ook niet erg opvallend en duidelijk. Ik moet overigens zeggen dat ik het met je eens ben, verrassend mooi klokje van Victorinox. En de datum op “6”, daar ben ik als één van de weinigen (volgens mij) wel fan van.

Nee hoor … ik ook

Hoewel een “echte” Zenith 'm natuutrlijk op half 5 heeft …

2 likes

Ja daar hadden ze 'm beter weg kunnen laten, vind ik. Desalniettemin een pracht van een horloge natuurlijk!

Met mijn mark II heb ik voorlopig alles wat ik wou, ik zie in de toekomst waar ik mn zinnen op wil gaan zetten :slight_smile:

Leuk topic!

Na heel lang weg te zijn geweest van het forum en het besluit om nagenoeg alle horloges te verkopen begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer vaker op het forum gaan kijken en gaan reageren. Na ruim een week kijken naar oude wensen en de nieuwe horloges die op de markt zijn ben ik tot de onderstaande lijst gekomen. Opvallend is dat op één horloge na alles 100% manufactuur is, kennelijk waardeer ik dat meer dan ik van tevoren dacht :wink:

Met stip op 1, de Seiko 6159-7001 (of 6159-7000):

De verre voorvader van mijn profielfotohorloge. Als er één absolute grail is, is dat het wel! Ik vind de SBDX003 nog altijd fantastisch, maar dit is de overtreffende trap.

Op plek 2 de Zenith Elite Rainbow:

Ik heb ooit de Zenith El Primero Rainbow in mijn collectie gehad, een fan-tas-tisch horloge, maar weggedaan omdat ik niets doe met chronografen. Dat wil niet zeggen dat het horloge niet mooi was… In tegendeel! En deze versie is wat dat betreft perfect!

Daarnaast zijn er horloges die ik graag eens om de pols wil hebben en wie weet zijn ze zo gaaf dat ik ze ook ooit koop:

Rolex Submariner 116610LN:

Ik weet hoe geweldig de Submariner is, maar de groene wijzerplaat van de LV begon me uiteindelijk toch tegen te staan. Voor de rest uiteraard een icoon en een fantastisch horloge!

Jaeger-LeCoultre Master Compressor Diving Automatic Navy SEALs:

Ik heb alle andere merken hierboven al eens gehad, maar nog nooit een JLC. Een stuk meer in-your-face dan de andere duikers hierboven, maar daarom niet minder fraai. Dit is de versie zonder alarm, want die uitvoering is 2 mm groter en ook een aantal mm hoger, ik denk dat dat op mijn pols niet zou werken.

Jaeger-LeCoultre Master Control Date:

De enige dresswatch, op foto’s een fabelachtig mooi horloge, ik ben heel benieuwd hoe deze in het echt is. Ik draag niet veel dress en heb een duidelijke voorkeur voor duikers, maar dit zie ik mezelf zeker dragen!

Tot slot de nieuwste uitvoering van de IWC Ingenieur 40mm:

Hier bewust alle drie de versies, want ik ben er nog niet over uit of ik de zwarte of de witte met gouden accenten de mooiste vind. Dat het mooie horloges zijn staat voor mij echter buiten kijf!

Lange lijst, maar dat krijg je na drie jaar afwezigheid :smile:

2 likes

Inmiddels heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik afgelopen vrijdag naar Maastricht gegaan om de meeste horloges uit bovenstaande lijst te passen… Met verrassende resultaten!

De Seiko en de Zenith waren helaas maar verwacht niet te vinden geweest. Alle andere horloges wel, bij in totaal twee juweliers:

Juwelier 1 (grijs):
Rolex Submariner 116610LN: bekend model voor mij, maar het horloge deed me onverwacht weinig deze keer. Ik weet hoe fijn het horloge draagt en hoe de kastvorm exact is, dus voor mij waren er geen verrassingen. Ik vond em zelfs een tikkeltje saai :sweat_smile:

JLC Navy Seals: Mooi horloge maar totaal geen klik mee. Ik vond de bediening van de kroon daarnaast erg onhandig.

JLC Master Control: deze sprak me het meeste aan bij juwelier 1. Het horloge was vrijwel in nieuwstaat, geen krassen of butsen te zien en dat voor een horloge van bijna 20 jaar oud. Ik denk niet dat dit een volgende aanwinst wordt, maar het is er wel één die ooit gaat komen :slight_smile:

Daarna was juwelier 2 aan de beurt.

IWC Ingenieur: Nu komen we ergens :smile: dit vond ik een zeer zeer fraai horloge om te zien en te dragen. Geen heel uitbundig horloge, maar wel heel erg mooi. Deze staat nu een stuk hoger op m’n lijst! :smile:

Maar bij juwelier twee kwam een grote verrassing, voor ik naar binnen ging keek ik in de etalage en zag nog een horloge die me heel erg aanspraak, namelijk de nieuwe IWC Aquatimer. Dus ik heb gevraagd of ook de Aquatimer gepast kon worden.

Geen probleem natuurlijk, maar ze kwam met twee Aquatimers aanzetten, de reguliere zwarte:

Maar ook met de “Expedition Jacques-Yves Cousteau”:

Bij het passen was de zwarte wel aardig, maar stoorde ik me al snel aan de twee kleuren lume (het is heel duidelijk te zien dat op de interne bezel de eerste 15 minuten een andere kleur heeft dan de rest van het horloge.

De Cousteau-versie is echter fabelachtig mooi, foto’s (ook degene hierboven) doen het horloge totaal geen recht aan. De blauwe kleur is heel speciaal, het neigt licht naar blauw-grijs. Er zit een lichte sunburst in, maar is niet overdreven aanwezig. Blauw zou me op den duur kunnen vervelen, maar deze kleur blauw is heel neutraal. Daarnaast is de bezel (bij beide Aquatimers) heel bijzonder. De buitenste ring kun je beide kanten op bewegen, maar alleen tegen de klok in gaat de interne bezel meedraaien. Vergelijk het met een ratelsleutel. Heel erg gaaf!

Kortom, ik ben zeer zeer te spreken over dit horloge (en IWC!) en staat nu, samen met de Ingenieur in het rijtje van de Seiko en de Zenith! :smile:

Maar de Seiko lonkt nog steeds heel erg… :grinning:

Wat is het toch een mooie stad he😜 Als je er nog bent pb me even zeg ik je wat je echt moet zien.

Ben je toevallig bij Filipucci en Vossen geweest?

Ik vind die aquatimer ook een mooie klok. Je ziet ze ook minder vaak dan Rolex sub of omega seamaster.

De seiko op je lijstje mag er trouwens ook zijn👍🏻

1 like

Helaas, ik was er alleen vrijdag :wink: Maar ik ben inderdaad bij die twee juweliers geweest. Ik was ook nog even bij Martens, maar daar waren geen andere horloges die ik interessant vond.

De Seiko staat te koop op eBay (waarschijnlijk net zo fraai als deze), maar de verkoper weigert PayPal en ik ben voorlopig niet in staat om ‘even’ heen en weer te rijden. Dus ik moet kiezen of ik de gok waag of dat ik nog wacht op een andere…

Net mijn grail binnen en toch nog wensen hebben. Ow wat is dit een vreselijke ‘ziekte’ :sweat_smile:

Ik denk wat te groot voor mij maar zet m er toch even op.

Mocht de quartz stuk gaan een van deze twee

2 likes