Om een beetje te babbelen: De verlanglijst - wat staat erin?

Sta ik hierin alleen:

3 likes

Zonder twijfel deze!

2 likes

Nee, zelfs de witte… :+1:

Wel doen? Niet doen?

5 likes

Om te beginnen. Veel van wat hierboven getoond wordt spreekt me aan. Maar ja, je zal toch moeten kiezen, niet? Althans, ik wel.

Dus, niet in volgorde van belangrijkheid:

  1. Union Glashuute 1893 big second

  1. Longines Legend Diver

  1. Omega Seamaster Ceramic

  1. Chopard Mille Miglia GMT Chronograph

  1. Oris Aquis

  1. De all time grail en volstrekt onhaalbaar (als iemand alternatieven weet hoor ik het graag!)

PP Nautilus, de linker of de middelste dan.

En dan nog zo’n 100 stuks. Een groot deel daarvan ken ik niet eens op het moment. Elke dag komt er wel weer iets bij. Maar bovenstaande selectie is (op de PP na) op termijn haalbaar. Hoop ik…

2 likes

Deze kriebelt een beetje…

3 likes

Je kunt mijn Speedy kopen kan ik de 40mm IWC gaan halen :wink:

yep google es op CWC nautilus. Ik heb er zo eentje die weg mag eventueel!
enfin zo eentje

Ik kom er niet uit. Ik zoek zoveel mogelijk variatie binnen maximaal 5 horloges. En niet zoals sommigen 5 blauwe duikers of 5 zwarte chrono’s. Zo saai!

Wat ik nog graag aan mijn collectie zou willen toevoegen zijn een Rolex Submariner, een vintage en een lichte wijzerplaat(zilver, wit, crème).
Jammer dat er geen witte of zilvere Submariner te koop is want dan zou ik in één klap klaar zijn.
Daarom denk ik ook aan een jong gebruikte Rolex Explorer II 16570 met witte plaat. Maar het kan ook zomaar een gebruikte Tudor, vintage Heuer Monza/Carrera, Seamaster, Rolex Datejust, Breitling TopTime of Zenith El Primero worden met lichte wijzerplaat.
De nieuwe Daytona ceramic met witte wijzerplaat is top en dan zou ik klaar zijn, maar boven mijn budget voor wat ik aan een horloge wil/kan uitgeven. Zeker omdat ik ook de Sub op mijn lijstje heb staan.

Kan dus nog alle kanten op gaan voordat mijn 5 horloge collectie echt klaar is.

Dat woordje ‘Heimat’ op de wijzerplaat, dat is toch wel ehm apart.Vrees dat veel kopers zich toch iets laten afschrikken.

Zo te zien hebben ze dat zelf ook al voorzien, inmiddels staat er een huisje: :smile:

2 likes

Op het moment twijfel ik tussen

Of deze, de Tourby

Tja, dat woordje Heimat. Ik zou daar in eerder tijd ook wel moeite mee hebben gehad. Maar door meerdere en intensieve contacten met Duitsers is de koppeling van dit woord aan AH met snor verdwenen uit Duitsland. 99,999% van de Duitsers kijkt met walging en schaamte terug op deze periode en zegt hardop: dat nooit meer!

Is inderdaad verdwenen, en natuurlijk niet voor niets. Ik heb er weinig moeite mee, maar de gekozen oplossing vind ik wel beter.

Kan er overigens mijn Junghans, die niet meer echt om de pols komt, keurig op inruilen, dus het kietelt steeds harder…

Zo een

Of wellicht toch deze

1 like

Lijst wisselt regelmatig, maar onderstaande blijven vaste waardes en op de GP na, allemaal haalbaar. Voor de GP zal ik andere hobby’s op moeten geven.

Ebel Classic 100

Longines Heritage 1935

Nomos Zirich Blaugold

Girard Perregaux 1966

1 like

Prachtig lijstje!

1 like

de nieuwe rolex air king kwam al voorbij , voor mij nr 1 , zucht kwijl…

dan nog een zenith el primero het model ben ik nog niet helemaal uit.
tegen die tijd hoop ik genezen te zijn , maar ben bang dat dit ijdele hoop is!

wat een mooie klokjes komen er hier voorbij.

zucht… ik moet minder gaan rond hangen hier , dankjewel jongens! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Allebei prachtig!
De IWC draagt super fijn vooral ook door de afmetingen
Erg dun (10mm) en niet te groot (40mm).
Alleen de prijs is wat hoog voor een (aangepast) ETA uurwerk.

2 likes