Omega 30T2 laat ze weer eens zien

Zat me gisteren te verbazen over de prijzen die er gevraagd worden voor een 30T2,
o.a. een Suveran voor schrik niet 12.500, niet normaal meer…
Ik heb er 3 in de koffer

Een '45 Suveran

Een '46

Een '48

En een 80 micron cal 283 30T3 krijg je ook niet meer voor een habbekrats…
Deze uit '53 zit ook gezellig tussen de rest van de oudjes :wink:

16 likes

Mooie horloges Frans. Je bent nu zeker , op papier, schatrijk.?
Ik heb er jammer genoeg geen.

Haha nee joh ik neem het allemaal met een korreltje zout :wink:

De Omega’s 30t2 (en 30t3) zijn mooie uurwerken en niet stuk te krijgen maar die gaan toch niet voor 12.500 euro? Of is dat een speciaal horloge? Hieronder mijn exemplaren. Ik heb alleen nog maar de linker (RAF53), de rechter heb ik ondertussen verkocht (zonder winst overigens).

6 likes

Dat zijn ook mooie exemplaren!

Het is een vraagprijs maar toch waar gaat het over…
http://www.ebay.nl/itm/Ultra-Rare-1944-Military-Omega-30T2-PC-Suveran-300-SLF-Ref-2400-7-/371467325064?hash=item567d2d8e88:m:ms4wYBCspG1RHpuBfA5-RDg

Er is wel een verschil tussen een 30T2 dresser en een RAF exemplaar of een Suveran. Een normale dresser gaat nog gewoon tussen de 400 en 600 euro max, afhankelijk van de originaliteit en conditie. Is wel iets gestegen, maar dat zijn alle Omega’s dus die ook.
Ik heb ook een 30T2 uit 1944.

1 like

Misschien one of a kind? Het gaat inderdaad nergens over, maar het is slechts een vraagprijs met de optie om een bod te doen. Ik heb andere refs 2400-7 gevolgd die ongeveer bij 1500 ophielden dus ik heb geen idee waarom deze zoveel zou moeten opbrengen.

Ik heb er zelf geen maar ik zie al maanden deze te koop staan, best een mooi model.

Kost meer dan €600, helaas boven mijn budget. :smile:

4 likes

Ik verbaasde me er over, dacht misschien een nulletje teveell haha.

Da’s idd ook een aparte en ja die bedragen…

Maar dit is dan ook een Ranchero en alleen voor de US markt uitgebracht, dus zeldzaam en gezocht. Een mooie originele gaat voor veel meer dan 600 euro. Dit is een beetje een zooitje met één dauphine wijzer en één wijzer typisch voor duikers. Het lijkt er wel op, maar de originele heeft alleen de punt van de pijl met lume. De subsecond hoort er ook niet bij. Deze is bij elkaar gesprokkeld.

1 like

Oh, dat wist ik niet, mooi dat jij dat weer gelijk ziet. :thumbsup:

1 like

Als je het bekijkt vanuit speculatie-standpunt, dan zijn dit volgens mij toch goede horloges om nu te kopen, zeker de wat zeldzamere varianten.
Het is algemeen bekend (en observeerbaar) dat Omega van plan is de prijzen op de drijven tot een exclusiever niveau dan pakweg een tiental jaar geleden. Het is goed mogelijk (maar blijft een gok) dat hun vintage modellen daar mee van gaan profiteren.
De prijs van de Ebay-listing lijkt me eerder een geval van “misschien vind ik wel een gek”, maar het is wel zo dat de prijzen gek snel aan het stijgen zijn. Waar je een paar jaar geleden nog een CK2777 RAF voor rond de 1500 kon scoren, zie ik ze nu alleen nog maar voor 2000-2500 gaan.

Dat was in elk geval mijn redenering om er onlangs eentje te kopen toen die voorbij kwam. Maar dan niet als speculator, maar omdat ik het onwijs mooie horloges vind en vrees dat ik ze binnenkort niet meer kan betalen…

Het is wel een super en onverwoestbaar caliber en ze lopen uiterst
nauwkeurig zonder dat ze chronometer specs hebben, dat was dan
ook voor mij een reden om er indertijd een aan te schaffen, het werd
uiteindelijk een trio, ook het zgn RAF type vind ik aantrekkelijk maar
er is nog geen aantrekkelijk geprijsde mijn pad gekruist en gezien de
huidige vraagprijzen zal dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren :wink:

Daar heb je helemaal gelijk in. Achteraf wordt het vaak door oud Omega medewerkers genoemd als het “beste” caliber waar ze in hun carrière mee hebben gewerkt. Ook in de boeken wordt het altijd beschreven als robuust, betrouwbaar en nauwkeurig. Startblok voor de hele 260 en 280 serie die allemaal succesvol waren.
Ik ben het ook helemaal met je eens over de RAF modellen. Leuk voor erbij, maar ik vind ze persoonlijk niet bijzonder genoeg voor dergelijke prijzen.

Mijn www met een ruig leven achter de rug:

9 likes

Knettergek, toen ik mijn Suverän hier op HF te koop had staan gingen de biedingen niet hoger dan tegen de 300.
Dus heb ik het horloge maar gehouden.


Dus 12.500 slaat in mijn ogen nergens op.
300 ook niet trouwens.

2 likes

De RAF53 heeft het in zich om qua prijs omhoog te schieten. Ga maar na; het is een vintage / militair horloge van een bekend prestigieus merk. Het is maar 1 jaar in een beperkte oplage (5000 of iets dergelijks) uitgeleverd en het heeft een voor deze tijd draagbare grootte (38mm). Verder zijn er geen civiele exemplaren van gemaakt (de eerste railmasters hebben wel hetzelfde uurwerk) Dit geldt in mindere mate ook allemaal voor de WW2 van Omega overigens.

En wat is veel geld. Hier op het forum ging pas een RAF53 binnen een dag weg bij een vraagprijs van 2.450 euro. Als je ziet dat Rolex Milsubs nu voor 100.000 euro weggaan kunnen ze nog wel ff doorstijgen…of niet natuurlijk, wie zal het zeggen…

Nee 300 is wel laag. Maar het is voor de Zweedse markt uitgebracht dus er zal wereldwijd alleen maar aandacht zijn van diehard verzamelaars die echt alles verzamelen en uit Zweden. Laten we eerlijk zijn, het is ook niet echt een aantrekkelijk horloge. Beetje grauw en saai.

Daar was ik inderdaad ook verbaasd over, want ik vond het een pittige vraagprijs. Ja, het is een militair vintage horloge, maar in hoeverre is dat nog echt van toepassing als het horloge van 8 jaar nadat WWII was afgelopen, is? Ongetwijfeld zullen ze net als andere vintage horloges nog in prijs stijgen, maar ik verwacht geen dikke klappers.