Omega 30T2 laat ze weer eens zien

Is ook maar een geintje hoor. :wink:

1 like

Ik had echt gedacht dat er wel meer van dit type Omega op het
forum rond zouden zwerven want er zijn er heel wat van gemaakt…

Effe een bumpje, ook net in het “Vandaag” draadje gezet. :relaxed:

Volgens (inmiddels gepensioneerd) Omega-icoon John Diethelm, die dit jaren terug gratis voor me uitzocht per e-mail, geleverd aan de RAF op 4 juni 1945.

NATO’tje is kakelvers, en dirt-cheap - is meer om het weer 's te proberen. Wellicht dat ik op een leren NATO overstap, wel in deze kleur indien mogelijk want dat schijnt wel de juiste te zijn… Destijds geleverd aan groene canvas banden naar ik begrepen heb.

5 likes

Leuk dat je dezelfde wijzers hebt! Heb een tijdje gedacht dat ze niet correct waren, maar heb inmiddels begrepen dat dit type ook gewoon gebruikt werd.

Belgische ranchero’s kun je nog wel eens voor een normaal bedrag vinden.

Van wat ik begrepen heb waren dit niet de originele wijzers, maar de vervangingen die er tijdens een service indertijd opgezet zijn.

heeft iemand een goed adres om (lichtgevende) wijzers te verkrijgen, of misschien zelf in een laatje liggen…

Je wilt daadwerkelijk lichtgevende wijzers op een zwaar vintage horloge zetten?

2 likes

Why

natuurlijk de soort wijzers die bij een jaren 50 “militair” horloge passen (omega 30t2 met zwarte schaal en grote -lichtgevende- cijfers)

Na 60 jaar geven ze alleen geen licht meer

best forum, de oorspronkelijke vraag is (was): “heeft iemand een goed adres om (lichtgevende) wijzers te verkrijgen, of misschien zelf in een laatje liggen…” ?

En de oorspronkelijke wedervraag was

Misschien kun je een voorbeeld plaatje plaatsen voor welk horloge je wijzers zoekt of welk type wijzers, daar er volgens mij voor de 30T2 modellen verschillende wijzer sets zijn gebruikt.

Ja bij Vansteenbergen. Bij hem kocht ik er al enkele. Wel zeer tevreden over. Deze lijkt me toch aan de hoge kant

Ja klopt, ik heb daar vroeger ook een paar leuke horloges gekocht.

Oké op de bay staat wel wat…
Hier bv.
En hier
En hier
En ofrei natuurlijk

Het is een kwestie van zoeken want een particulier zal ze waarschijnlijk niet gauw hebben of iemand moet toevallig een donor hebben liggen.

Succes met de speurtocht in ieder geval!

Waarom wil je in hemelsnaam de wijzers van een Omega military (30t2) opnieuw lichtgevend maken? Daar zit radium op met een halfwaardetijd van 1600 jaar. Die krengen lichten nog op als gisteren. Zal ook zelf niet met die wijzers gaan lopen kloten. Heb zelf een 30t2 gehad en nu een 30t3, de laatste met tritium wat ondertussen wel uitgedoofd is.

3 likes

kreng = dood dier. heb helemaal geen plannen om "opnieuw lichtgevend"te maken, lees bovenstaande trial ook vooral…mooie klokjes wel, niet aan “gekloot” toch?

Heb er onlangs eentje op de kop kunnen tikken :heart_eyes:
Kwam wel niet voor niets, maar ik vind het hem zeker waard.
Topklokje.


5 likes