Omega 30T2 laat ze weer eens zien

Ik vond het ook een stevige vraagprijs maar het is volgens mij voor een militair horloge minder relevant dat er ook daadwerkelijk mee gevochten is (in WW2). De Omega WW2 is pas geleverd nadat er vrede was in Europa. Bij Omega noemen ze het daarom “the Malaysian forces” omdat er toen daar nog gevochten werd. De Rolex Milsub heeft ook weinig oorlog meegemaakt waarschijnlijk.

[quote="Vintage1982, post:19, topic:55860"
Beetje grauw en saai.
[/quote]

Saai? Two-tone bullseye wijzerplaten vind ik juist niet saai.
Die RAF zijn eerder saai, en ook grauw en duur :smile: .
Verleden jaar zijn er twee Suveran in NL verkocht voor rond of boven de 1000 Euro.
Maar ieder heeft een eigen smaak en mening.
Ik wacht wel wel op de voorspelde waardeontwikkeling.

Ja dat weet ik. Ik bedoel ermee aan te geven dat het een beetje opgeblazen is allemaal. Als er nu nog helden mee hadden gevochten voor onze vrijheid, kon ik het me nog een beetje voorstellen. Maar eigenlijk gaat het gewoon om horloges die als standaard uitrusting, wel of niet voor speciale eenheden, werden uitgereikt. Blijkbaar zijn er genoeg die er wel warm van worden, maar ik vind ze persoonlijk niet bijzonder genoeg voor deze premium. Ik heb zat militair spul op zolder liggen en dat is allemaal geen klap waard :wink:

Deze heb ik ook nog:

Ook een beetje saai…
Maar dat is dan weer kenmerkend voor de 30T2 serie.
Het blijft natuurlijke en zeer goed en onverslijtbaar uurwerk.
Alleen de 265 SOB vind ik net even leuker:

En minder saai…

Als je het horloge nooit draagt en liever al verkocht zou hebben, zul je hem zelf ook wel niet zo bijzonder vinden, of zit ik er naast? Met welke media zijn die verkocht en waarom doe je dat zelf niet dan?

Ben geen handelaar, maar verzamelaar. Verzamelaars zijn niet zo goed in het verkopen.

Dit strookt niet helemaal met de opmerking dat je liever wacht op de voorspelde waardeontwikkeling, maar goed. Ik zal er met het oog op de lieve vrede over ophouden.

Laat maar: PB

Dat doe ik helemaal niet. Ik had het over het verkopen. Je had hem te koop aangeboden, maar er werd naar jouw mening te laag geboden. Dat kan je toch gewoon toegeven? Ik weet ook wel dat je geen handelaar bent, want ik ben bij je thuis geweest :wink:

Wel een elletje te veel. :stuck_out_tongue:

Ja dat ook had mijn laptop ff uitgeleend,
op de mini Ipad gaat het wel eens mis,
is de leeftijd hè :wink:

1 like

Is ook maar een geintje hoor. :wink:

1 like

Ik had echt gedacht dat er wel meer van dit type Omega op het
forum rond zouden zwerven want er zijn er heel wat van gemaakt…

Effe een bumpje, ook net in het “Vandaag” draadje gezet. :relaxed:

Volgens (inmiddels gepensioneerd) Omega-icoon John Diethelm, die dit jaren terug gratis voor me uitzocht per e-mail, geleverd aan de RAF op 4 juni 1945.

NATO’tje is kakelvers, en dirt-cheap - is meer om het weer 's te proberen. Wellicht dat ik op een leren NATO overstap, wel in deze kleur indien mogelijk want dat schijnt wel de juiste te zijn… Destijds geleverd aan groene canvas banden naar ik begrepen heb.

5 likes

Leuk dat je dezelfde wijzers hebt! Heb een tijdje gedacht dat ze niet correct waren, maar heb inmiddels begrepen dat dit type ook gewoon gebruikt werd.

Belgische ranchero’s kun je nog wel eens voor een normaal bedrag vinden.

Van wat ik begrepen heb waren dit niet de originele wijzers, maar de vervangingen die er tijdens een service indertijd opgezet zijn.

heeft iemand een goed adres om (lichtgevende) wijzers te verkrijgen, of misschien zelf in een laatje liggen…

Je wilt daadwerkelijk lichtgevende wijzers op een zwaar vintage horloge zetten?

2 likes

Why