Omega check

Hallo mede liefhebbers,

Na enkele verkopen ben ik op zoek naar een witte “dress” achtige horloge. In een topic in het algemene deel staat een aankondiging van de Globemaster van omega, waarin qua bezel op een ander forum de referentie wordt gemaakt naar een ouder horloge van omega, de constellation.

En juist deze spreekt mij erg aan.

Nu vind ik het kopen van een vintage horloge altijd erg eng, en zeker als het om (voor mij) een smak geld gaat.
Dus kijk ik vooral in NL en daar heb ik er een gevonden. Nu ken ik de goudenregel en dat is Buy the seller. En deze heeft nou niet een hele positieve naam. Maar bij geschillen schijnt hij wel prima te handelen. Ook krijg ik drie maanden garantie op het “net geservicede” uurwerk.

Maar dan nog weet ik niet wat ik moet doen, en of het horloge het überhaupt wel waard is.

Het gaat om dit horloge, met de volgende advertentie:
OMEGA CONSTELLATION AUTOMAAT STAAL 1970
dag + datum en met het Omega-doosje

Een zeldzaam mooie stalen Omega Constellation.
Wijzerplaat in antraciet-grijs, met opgelegd stalen logo, stalen merknaam en stalen markers.
Deze wijzerplaat is nog als nieuw en heeft een 'linnen’patroon.
Datum en dag op de drie met pomp-verstelling.
De massieve stalen kast heeft een breedte van 35 mm.(zonder de gemerkte Omega kroon gemeten).
De stalen schroefbodem heeft het stalen constellation-teken (sterrenwacht).
Het automatische uurwerk heeft cal.751, is genummerd met 29…dateert uit 1970
en heeft 5 adj.+ temperatuur (24 jewels).
Het uurwerk loopt uiteraard keurig op tijd. Recent geserviced.
De afwijking op hetdigitale testapparaat is +/- 3 sec. op 24 uur.
Glaasje nog keurig en gemerkt met het Omega-logo.
Stalen Omega-kroon met logo.
Voorzien van een zwarte leren Omega-band met gemerkte stalen Omega-gesp.
KORTOM: Opvallende en veel gezochte Omega Constellation, met het originele doosje.
Het horloge is 8 x gemerkt met het logo/merknaam.
(glas,kroon, kast, wijzerplaat, uurwerk, bodem, band en gesp)

3 MAANDEN GARANTIE !

1 like

Ik denk dat dit een variant is op de 168.029. Omega maakte altijd diverse varianten bij eenzelfde. referentienummer. De 168.019 is de variant met een gladde bezel, de 29 met geribbelde. Het horloge ziet er m.i. heel mooi uit. Jammer, en een tikkeltje vreemd, dat er geen referentienummer in de binnenkant van de deksel staat. Dit is het enige eigenlijk dat ik kan zien, dat mogelijk niet zou kunnen kloppen. Misschien ooit een vervangende deksel geplaatst. Of het horloge het waard is, zoals je vraagt, hangt af van de prijs. Die noem je niet.

Ik vind het een pracht horloge.

Omega database (altijd met een nul meer, waarom weet ik niet)

advertentie in Omega forum.

https://omegaforums.net/threads/constellation-c-case-fluted-wg-bezel-omega-band-buckle-nickel-grey-dial-1970-ref-168-029.8958/

2 likes

Wat Marijn zegt :slight_smile:

Echter, lees toch ook dit nog even:

Niet iedereen is even positief over de verkoper. Wie weet zien we dus wat over het hoofd op de foto’s. Maar heel goed mogelijk ook niet. Vraag wel na over de deksel.

Je bent me net voor. Ik wist dat zijn naam als verkoper niet altijd even positief op dit forum circuleerde…

Zelfs in die tijd vond ik dat niet prachtig.
De verhoudingen zijn toch zoek?
Gelukkig hebben we niet allen de zelfde smaak :smile:

1 like

@marijn , er staat wel degelijk een referentienummer in het deksel al staat deze een stuk lager dan wat ik tot nu toe aan Omega’s heb gezien.

Hij ziet er wel erg origineel uit, en als hij inderdaad goed loopt dan heb je er een bijzonder fraai horloge aan. Ik heb zelf een Constellation uit 1955 en dat is echt een van mijn favoriete horloges.

Dat is nou juist typisch voor die tijd. Prachtig!

Je hebt gelijk, nog eens goed gekeken. Inderdaad heel laag. Raar, maar bij vintage Omega’s is alles mogelijk. Als Teubel niet gauw een beslissing neemt, doe ik het. Als andere forumleden dat al niet gedaan hebben. Mij is dat in elk geval wel gebeurd. Een vraag stellen over een advertentie, en prompt gaat iemand anders er mee vandoor.

745 kost die

1 like

Stevige prijs, al kan ik me ook voorstellen dat de fluted bezel meer gewild gaat worden door de nieuwe Globemaster…

Supermooi!

Inderdaad vrij hoog. Ik heb pie pans zien gaan voor die prijs.

Erg mooi vintage horloge!

Als ik snel op ebay kijk vragen ze sowieso wel flinke prijzen voor connies met fluted bezel

Dat is wel heel erg aan de prijs. Ik zou zelf ook niet voor een day-date gaan, dan is de balans van de dial weg. Bij een vintage Constellation zou ik zeker een Pie pan nemen, heb eerder de 168.025 gehad. Prachtig spul. Maar als TS deze mooi vindt lijkt het me geen miskoop, maar wel een stevige prijs.

Vragen is anders dan krijgen he :wink: Dat moet je je altijd wel goed realiseren.

Sowieso

OT: mooie omega!

Mooi “Tapet” zoals ze ze mooi op zijn duits zeggen :slight_smile:

Dit is een topper. De nieuwe Globemaster is een heritage van dit model en uiteraard in combi met de pie pan wijzerplaat.
Voor zover ik begrepen heb was het idee om de Constellations eerst de naam: Globemaster te geven.

Gerald Genta, die onder andere AP royal oak, IWC ingenieur en Patek Phillipe Nautilus ontworpen heeft, heeft ook deze C-shape Constellation ontworpen!

Verder heeft het een wit gouden fluted bezel, maar mogelijk is deze kast volledig wit goud. Het cal. 751 uurwerk (dag/datum) is maar weinig gebruikt en ik heb gelezen dat het in combi was met de witgouden kasten.
Die zogenaamde 745 euro is dan een mooie prijs :slight_smile:

Ik hoop in ieder geval aan het einde van het jaar de nieuwe Globemaster in de AD te mogen bewonderen.