Omega Chronometer F300hz

Een jaar geleden heb ik mijn Certina DS Tuningfork verkocht. Gave techniek. Maar het model en kleur was toch niet je van het vond ik toen. Ik weet wel dat het toen lastig te verkopen was. Horloge was met originele stalen band en doos.
Op de Rikketik ooit Ernst Benders aangesproken. Die had geen interesse. Die zei toen dat het lastige handel is geworden.

Nu vraag ik me toch af wat een Omega Constellation doet zoals op het plaatje. Maar bijv. ook zo`n Speedsonic.

Wie heeft er ervaring mee?

Ik zie prijzen variëren van 300-1200 euro. Wat is een reële prijs voor een goed exemplaar?

350-500 euro in nette staat.

Wou je ze verkopen of wou je ééntje kópen? Anders heeft @HorloG nog wel een leuke.

1 like

Ik heb precies de rechter, stuur me even een PB en dan stuur ik je een setje foto’s!

Ik heb hier een keer een topic over aangemaakt.

1 like

De goedkoopste Speedsonic die ik zogauw op Ebay zie is een goudkleurig exemplaar waar de verkoper 1123 euro voor wil.
Die van mij heb ik als “kapot” gekocht maar dat was ook al een paar honderd euro. (het exacte bedrag heb ik verdrongen/weet ik niet meer)

Kopen :slight_smile:

nee :expressionless:

Ik bedoel. Ik wil er een kopen. Als antwoord op jouw vraag. Anders begrijp ik je reactie niet :slight_smile:

O ik dacht dat je die van mij wou :flushed:
Ik wil nog eens een “lobster” speedsonic kopen.
http://hodinkee.squarespace.com/blog/2010/11/9/the-speedsonic-lobster-an-omega-speedmaster-unlike-any-other.html

De Megasonic was ook een “grail watch” maar dat is mij al eens gelukt :smile:

Die mega is ook erg mooi. Volgens mij lastig te verkrijgen is het niet?

Ik heb een geneve eletronic uit mijn geboortejaar met een kast van 42mm op het oog voor 650€. Zal wel te duur zijn maar 42mm én uit 1974 maakt het draagbaar (op mijn polsen) én speciaal.

1 like

Ik heb er laatst nog een in mijn handen gehad op een markt. De kast zat vol met diepe deuken en het glas was zeker aan vervanging toe. Daar werd 350 euro voor gevraagd, uiteraard met onderhandelingsruimte.
Als de kast er beter aan toe was geweest had ik wellicht een poging gedaan.

1 like

Ik heb de linkse gehad, heeft 6 maanden te koop gestaan.
1 jaar geleden verkocht voor € 650, was in nieuwstaat.

1 like

Gold capped?

Ja klopt.
Het is altijd frappant, dat als je iets speciaals zoekt dit niet te vinden is, en voor die tijd al lange tijd te koop gestaan heeft.
Dit is mij al verschillende keren overkomen.
Succes met je zoektocht, en geduld is een schone zaak.

1 like

Klopt. De megasonic heeft een minuscule oliegevulde micromotor. Is meestal stuk. Verder is het uurwerk moeilijk te servicen. Één foutje en je maakt al een onverkrijgbaar tandwieltje stuk.

Ik wil die van mij wel verkopen, ben hem alleen nog aan het oppoetsen, PM me als je interesse hebt.