Omega Geneve 1970?

Ik ben me sinds een week intenfief in horloges aan het verdiepen en ik had dit horloge vandaag van mijn vader gekregen die dit horloge, naast twee omega constellations, van zijn oom erfde. Het lag lange tijd ongebruikt in een safe, waardoor het maar minimale gebruikssporen heeft en nauwelijks patina op de wijzerplaat. Zouden jullie mij iets meer over de geschiedenis van het horloge en de movement erin kunnen vertellen? Ik weet namelijk niet zo veel er vanaf behalve dat het waarschijnlijk gebaseerd is op de seamaster uit 1960 en uit 1970 komt. Dankjuliewel!!

5 likes

Hij is inderdaad nog in erg goeie staat. Hij zal gok ik ergens begin jaren 70 zijn. Als je hem open maakt krijg je meer info over referentie nummer, uurwerk en bouwjaar. Ik zou niet echt zeggen dat hij gebasseerd is op een Seamaster, dat zijn andere horloges. De Geneve reeks was de instap ljin van Omega.

Ik weet helaas niet veel van Omega’s, dus kan niet met jouw vraag helpen, maar mooi is hij zeker!

Leuke aanwinst :+1:
Gezien de vorm van het achterdeksel vermoed ik dat er een 10xx serie uurwerk in zit:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Omega_1012
Maar om het zeker te weten zal het achterdeksel eraf moeten. :sunglasses:

Mocht je het willen gaan dragen dan is service van het uurwerk wel aan te raden.
Veel plezier ermee!

Kun je me wat meer over de geschiedenis van het horloge vertellen?

En hoe duur is een servicebeurt?

Dat hangt er vanaf waar je het laat doen. Als je het bij Omega zelf laat doen ben je denk ik een hoop geld kwijt, maar een onafhankelijke horlogemaker zal denk ik iets van 100-150 Euro kosten, ervan uitgaande dat er niks kapot is.

Hier op het forum zitten ok een aantal horlogemakers; hier kun je zien waar ze zitten, samen met andere bekende horlogemakers:

1 like

Wat wil je weten? Niet ieder horloge heeft per se een bijzonder verhaal.

Dat snap ik. Maar is er bij dit horloge een geschiedenis?

Omega rekent, geloof ik, een basistarief van €550,00. Dan is er nog niets vervangen. En als je pech hebt dan gaan ze de kast polijsten en het originele glaasje vervangen. Wellicht zelfs nieuwe wijzers vanwege de leeftijd van de lumen.

Je bent zeker weten beter af wanneer je hem naar een onafhankelijke horlogemaker brengt.

1 like

Dankuwel!! Zeer hulpvol