Omega Geneve in bezit, echt of replica?

Beste forumleden,

Mijn naam is Richard en ik ben nieuw op het forum. Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie horlogekenners mij kunnen helpen bij deze vraag. Ik heb een aantal dagen geleden een Omega Geneve horloge aangekocht. nu twijfel ik aan de echtheid ervan.

Kunnen jullie op basis van onderstaande fotos zien of deze echt is of dat het om een replica gaat?

Ik zou u bij voorbaat zeer dankbaar zijn,

Met vriendelijke groet,
Richo

De laatste foto gaat nog enigszins de rest is onbruikbaar, want van te ver opgenomen.
Op de laatste lijkt het alsof er T Swiss Made T staat. Klopt dat?
Het zou wel raar zijn want ik zie geen Tritiumpunten op de wijzerplaat. En de wijzers hebben zeker geen Tritium. En ik vind het ook niet bij het model passen.

Hoe dan ook. Op basis van de buitenkant valt niet veel te zeggen.
Een foto (duidelijk en close up) van het werk en van de binnenkant van de bodem zijn nodig.
Ga even bij een echte horlogemaker (niet een beunende juwelier) langs en vraag hem of hij het horloge wil openmaken.
Dan kun je foto’s maken om hier te plaatsen en hij kan het horloge weer sluiten.
Tot later

Is gewoon een echte hoor, tenminste de kast en wijzerplaat zijn echt, of het uurwerk ook klopt kan je zo natuurlijk niet zien maar ik vermoed een caliber 611.

2 likes

Gezien het tritium op de plaat, zouden de wijzers wel eens vervangen kunnen zijn.

Eerste reactie. Zulke modellen waren er jaren 60/70. Lijkt wel echt. Belettering niet vreemd. Foto binnenkant uurwerk en deksel wel handig. Welkom op het forum!

Laatste foto is duidelijk genoeg om te zien dat er - Swiss Made - staat en geen T Swiss Made T.
Je moet trouwens wel even inzoomen om het goed te kunnen zien. Ook kloppen de wijzers en wijzerplaat bij dit type Omega. Op basis van de buitenkant valt dus zeker wel iets te zeggen.

Horloge ziet er goed uit en lijkt mij origineel. Alleen nog een foto van de binnenkant (achterdeksel) en het uurwerk en dan weet u het zeker.

Succes :slight_smile:

Lijkt mij origineel. Welkom hier.

Heb er nu ook zo een in Assen zien liggen. Bij Mercurius Juweliers.
(Bij nader inzien, bijna dezelfde) Zie hun website bij occasions. 2e pagina als je er 50 in beeld brengt.

Vanwaar je twijfel? Dat wordt niet helemaal duidelijk.
Heb zelf ook zo’n Genève en kan er niets bijzonders aan ontdekken, op de secondewijzer na: die lijkt zwart maar hoort zilver te zijn. Maar misschien lijkt dat alleen maar zo en is-ie ook zilverkleurig. De belettering lijkt wat schade te hebben, maar misschien is ook dat gezichtsbedrog.