Omega Mark II 145.034 of 145.014. Welke houden?

Is er een verschil in waarde tussen deze 2 referenties van de Omega Mark II. ? Ik heb beide modellen en zou de meest waardevolle van de 2 graag houden.

Beste Pieterken,

Welkom op dit mooie forum. Eerlijk gezegd vind ik je vraag een tikkeltje apart. Kennelijk heb je twee mooie vintage Omega’s. Waarom wil je de “duurste” behouden? En ben je op zoek naar een taxatie of zo?

Gr. Hans

Beste,

bedankt voor jouw antwoord. Ik zou gewoon graag weten of er een verschil in waarde is tussen beiden ofdat het gewoon om 2 identieke uurwerken gaat met louter een ander referentienummer.

Beste Piet, als je even op chrono24 gaat zoeken dan kun je voor beide referenties wel vraagprijzen vinden en je conclusies trekken. Overigens is de conditie van de horloges ook belangrijker voor de waarde, dus als een van de twee bijvoorbeeld niet meer originele onderdelen heeft (wijzers, wijzerplaat etc.) dan moet je dat ook meenemen. Misschien even een paar foto’s posten hier?

1 like

Leuke link, ook met info over deze speedmasters. Ook leuke foto’s.

http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=18&t=17666

1 like

Beste,

op chrono24 vind ik enkel een tweekleurig exemplaar. Volledig stalen staan er geen te koop.

Begin eens met het plaatsen van foto’s. Het is onmogelijk anders iets te zeggen, ook de staat en originaliteit van de horloges zijn essentieel.

de 014 houden, absoluut! (gewoon een mooier historisch getal)

Vreemd, ik zie zeker 30 145.014’s waarvan zeker 20 staal met zwarte dial (en een stuk of 10 staal met racing dial).

Zowel de 145.014 als de 145.034 waren er in staal en 18k solid goud. Alleen de 145.034 was er daarnaast ook nog met een gouden coating. Ik geloof dat tussen die 2 referenties alleen het deksel er wat anders uitziet. De waardes ontlopen elkaar niet veel (behalve als 1 van de 2 18k vol goud is natuurlijk).

1 like

De 145.014 met band de 145.034 zonder. Volgens mij geen zichtbare verschillen.

Zien er wat mij betreft origineel uit.

de 145.034 is zeldzamer, aangezien deze normaal de goldplated modellen waren, maar er zijn er ook bekend in goud en SS.

Beide in de verkoop en een DSOM voor in de plaats, liefhebbers genoeg voor die ouwe :grin:

Zeker weten… mark II :heart_eyes:

1 like

Maar die van jou is dan ook wel erg mooi

1 like

Bedankt :slight_smile: sta ook nog telkens versteld als ik ze omheb…

Edit: dubbel