Omega Only (Deel 2)


105012-CB NAAFI delivered 1967

19 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

8 likes

10 likes

Maar weer eens een plaatje…ben niet zo’n flipperkast en dol op dit horloge dus deze komt nogal eens voorbij! :flushed:

16 likes

Zo, vrienden van Omega, na wat wikken en wegen wou ik toch eens wat advies inwinnen. Zoals sommigen wel weten, heb ik nogal een zwak voor mijn PO. Daarnaast loop ik nogal vaak met mijn Explorer rond.

Het kriebelt al een tijd om nog iets bij te kopen. Eerst was het nogal wazig, omdat ik niet echt goed kon zeggen wat ik wou. Na een zeldzaam horlogegesprek met de wederhelft, kwam het neer op “meer kleur”, liefst blauw.

Met een eisenpakket dat nogal meevalt, maar toch minimum 100m waterbestendigheid bevat, kwam ik stilaan uit op de seamaster 300m in het blauw. Foto’s als deze helpen wel om daartoe te komen :slightly_smiling_face:

Nu de vraag: wat denken jullie? Het is een extra duiker, omega-stijl met de HEV, maar dan platter en blauw. Toegevoegde waarde of toch eerder meer van hetzelfde?

  • Kopen die handel!
  • 1 Omega duiker is echt wel voldoende

0 stemmers

1 like

7 likes

11 likes

Speedy Tuesday!

11 likes

8 likes

Het topic wat ik nodig heb :stuck_out_tongue:

Ik heb, jaren geleden, een Omega in bezit gekregen. Geen doos of papieren, maar zover ik kan nagaan wel gewoon legit van de originele eigenaar. Ik heb echter niet zoveel met het merk (sorry). Ik ben nu aan het opruimen en kom hem weer tegen.

De klok loopt goed, ik heb hem een week om gehad. De Chonograaf werkt echter niet. Ook is hij niet in top shape qua uiterlijk. Is dit nog een exemplaar waar een liefhebber iets mee kan. Of, kan ik hem laten opknappen en iemand er nog blij mee maken?

1 like

Hier is zeker wel een markt voor, maar beetje lastig omdat hij net wat te jong is en/of geen professional maar automaat.

De zzzzzzzzzzzzzSeamaster f300 🥰

8 likes

Toch mooi dat Omega het bij die PO’s steeds weer voor elkaar krijg dat het logo op de kroon mooi rechtop staat als de kroon dicht zit. Rolex lukt dat nooit met zijn Subs.

Dus ik dacht dat dit gewoon standaard was eens je zo veel op tafel kletst voor een horloge. Zat ik daar bij Rolex om mijn Explorer te kopen: “Is het normaal dat die kroon scheef staat?” :thinking:

Nu goed, dat maakt het niet beter, maar ik vind het ook een leuk detail. Eigenlijk is dit echt een fantastisch horloge.

2 likes

Yep! Kan ik na allerlei uitstapjes naar andere merken, inclusief een Sub en inmiddels mijn 4e PO ook nu ook zeker bevestigen! Voor mij is het toch de ultieme diver gebleken en gebleven (MM300 close 2nd).

1 like

Is het ook! Alleen jammer dat ze zo dik zijn. Ik heb smalle polsen en dat is toch best een afknapper…

Mijn polsen zijn ook niet bepaald breed te noemen :sweat_smile: 16,5 cm omtrek, maar wel redelijk vlak. Lug to lug is dit maar even groot als mijn Explorer.

Het is wel een dik horloge, maar dat stoort me alleen als ik een strakkere trui en jas en wie weet wat nog van lagen kledij aan heb. Dan drukt dat allemaal wat hard op de pols. Of als ik er over begin na te denken, maar zo heb ik ook wel een minpunt aan mijn Explorer gevonden :see_no_evil: Zo is het altijd wat. Bij de volgende vind ik sowieso weer iets.

Wat me meer stoort, is het gewicht in combinatie met de stalen band. Het kan wel, maar het is toch zwaar genoeg om me soms zin te geven het horloge uit te doen. Op rubber of leer, geen enkel probleem.

Ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb. Ik vergeet vaak dat ik hem om heb. Ik heb ook geen hele dikke polsen overigens, maar de 42mm is meer dan prima. Het gewicht is m.i. alleen een issue wanneer je geen goede fit kan vinden met de band,dan gaat hij schuiven. Om die reden zijn er veel mensen die een adjustable clasp bestellen bij de 8500 serie.

2 likes

Correct. Doet me er aan denken dat ik de juwelier nog eens een herinnering moet sturen hieromtrent. De band is ofwel te strak of te los, dus vandaar inderdaad dat het stoort.