Het grote "Omega Only" topic

Vette shit Aad!

Zo zeg mooie collectie :+1:

Mijn beste,

Goed zeg!!
Een markante collectie omarmd door een bijzonder fraaie box.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Heerlijke doos Aad!

8 likes

Mijn eerste mag op deze mooie dag om de pols.

1 like

4 likes

6 likes

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/003-2.jpg.html]

[/URL]

10 likes

Heb ff een paar vraagjes voor Speedy bezitters

Vraag 1: Als je een Speedy wilt opwinden hoeveel slagen heeft het horloge ongeveer nodig dan om volledig opgewonden te zijn? Gaat het van zelf stroever?

Vraag 2: Kan het kwaad om het uurwerk even te hacken door de kroon tegen de richting in vast te houden om de secondes goed te zetten?

Vraag 3: Hoe accuraat is een Speedy? Maakt het eventueel uit hoe je het horloge s,avonds weg legt?

Alvast bedankt

Eén volle slag om normaal te funtioneren.

Hieronder een video manual van de Omegasite.

Gr. Martin.

2 likes

Ik denk als hij helemaal leeg is een slag of 50. Als je normaal draait voel je vanzelf weerstand op het einde.

Je tweede vraag: geen idee.

De derde: hij kan en hoort heel mooi te lopen. Binnen 5 sec per dag zeker, maar ik heb er twee gehad en die liepen beide binnen 2 sec. Hoe je het uurwerk legt maakt bij mij niets uit.

Heeft een Speedy Cosc dan? Ja heb het idee dat het uurwerk eerst nog ff goed moet inlopen.

Heeft ie niet, maar Lemania uurwerk is zeer betrouwbaar en indien goed onderhouden erg exact. Mijn huidige Speedy is 32 jaar oud, is helemaal gereviseerd door officieel Omega Service Centre (Wesselink en Vreeker) en loopt nagenoeg perfect.

1 like

Oke tnx!

Dat zou ik niet weten. Volgens mij is die oorspronkelijk bedoeld voor over een astronautenpak…hoe dat gewoon om de pols werkt weet ik niet. Ik heb zo’n strap nooit gezien. Ik heb de 3570.50 gehad en nu de 145.022.

Jaa had ook al zoiets gelezen op internet, best raar want wie draagt nu een astronoutenpak, maar om er de schaar nu in te zetten is ook een beetje zonde, er bestaan wel short velcro versies voor zag ik op internet.

Grtz

Nou, die genoemde 50 slagen haalt mijn Speedy Pro (handwinder) dus bij lange na niet, eerder 20. Uitgangssituatie is dan een stilstaande klok die met dit volledig opwinden een mooie gangreserve (ca. 2 volle dagen) opbouwt.

Ook is er niet echt sprake van weerstand, je kunt gewoon niet verder draaien en voelt echt een “stop”.

Hopelijk is deze info van nut.

Grt. Marco

Hangt neem ik aan ook erg af van hoe je opdraait. Blijft een manuele beweging die iedereen weer anders uitvoert. Kan nogal uitmaken.

Eens, bij het opwinden laat ik de kroon wel maximaal langs mijn vinger, dus zover mogelijk, ronddraaien.

Diegenen die wat “kleinere slagen” maken komen anders uit. Lastig dus om precies te zijn…

Grt. Marco

1 like