Het grote "Omega Only" topic

Uploaden…

Beter bestand tegen klappen dan saffier. Stuk slechter in krasjes. Maar die kun je er met tandpasta uit halen.

1 like

Tnx voor je reactie :+1:

En gewoon veel mooier bij een Speedmaster vind ik. Een Speedmaster is een oud design wat een vintage uitstraling hoort te hebben. Dat glanzende van saffierglas vind ik een stuk minder…

Speedmaster Pro = Hesalite.

4 likes

En hoort tritium te hebben wat niet spierwit is.

Als je per se een nieuwe Speedy wilt, neem dan een 9300

De mijne is nog helemaal krasvrij… en ik heb hem al een paar dagen :wink:

2 likes

Op een Speedmaster hoort eigenlijk plexi en tritium inderdaad. In ieder geval het mooiste. Plexi krast gemakkelijker, maar inderdaad goed te behandelen. En na een aantal jaren zet je er voor 5 tientjes een nieuw plexi ‘glaasje’ op als je dat echt nodig vindt.

Vandaag maar weer eens omgedaan. Ik blijf het een van de mooiste uitvoeringen vinden. En je ziet 'm ook minder vaak de Broad Arrow…

5 likes

Ik hoef niet perse tritium, dingen zijn NOS lastig te vinden, dus liever een nieuwe :stuck_out_tongue: maar vind een Seamaster 300m ook heel erg mooi, keuzes he :frowning:

Ter inspiratie dan…

8 likes

Mijn triootje …

11 likes

Speedy pro is altijd een handopwinder? Hoelang gaat hij opgewonden mee, gewoon om de 2 dagen ff opwinden ofwat?

Grtz

48 uur gangreserve maar dat kan natuurlijk ook iets meer of minder zijn.
Daarom zou ik dagelijks opwinden. Dat doe ik met de mijne in ieder geval.

Ko

1 like

Oke tnx Ko

als je zoals ik niet voor een handopwinder wou gaan, kan je nog zoiets overwegen…

44mm, automaat, co-axial. Bevalt mij supergoed (ben opeens genezen van mijn flipperitus!)

4 likes

Denk niet dat het super erg is een handopwinder, de reduced is ook automatic maar lees ik niet zo,n goeie verhalen over.

Handwinder is juist heerlijk. Standaard even opdraaien 's ochtends, geen enkel probleem.

Wat mij betreft, als je een Speedmaster koop, koop dan de kegendarische en niet een meer of minder gelukte afgeleide daarvan. Een reduced bijvoorbeeld is echt een ander ding, waarbij de verhoudingen gewoon niet kloppen.

1 like

Zo bewaar ik de Omega’s

37 likes

kwijl kwijl :+1: