Omega op laten knappen?

Beste horlogeliefhebbers,

Ik heb van een kennis die weet dat ik gek ben op horloge’s een kapotte 18k gouden Omega met een quartz uurwerk gekregen.
Alleen zoals jullie waarschijnlijk wel zien is het glaasje zeer bekrast, en zit er helaas geen kroon meer in.
Mijn vraag aan jullie is of het nog de moeite is om dit horloge op te laten knappen (en of dat sowieso wel mogelijk is), ook vroeg ik me af hoe ik dit horloge open krijg aangezien er geen klepje achterop zit.

Ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen aangezien het me ontzettend leuk lijkt om dit horloge werkend aan mijn collectie toe te voegen aangezien ik tot nu toe alleen Japanners in de collectie heb.

Groeten Jeff.

Als er geen mogelijkheid is om een ‘klikdeksel’ of ‘schroefdeksel’ te verwijderen, zal het glas er af moeten.
Daarna kan het uurwerk er uit genomen worden. Waarschijnlijk heeft het een deelbare opwindstift.

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Alles hangt er vanaf in welke staat het uurwerk is. Maar ik denk dat het in principe de moeite waard is om het horloge te laten herstellen.

1 like

bedankt voor de reactie,

misschien een stomme vraag maar wat is een [quote=“Inca, post:2, topic:101596”]
deelbare opwindstift
[/quote]?

Een deelbare opwindstift heeft aan de kant waar het uurwerk ingaat, een as, vierkant en een verjonging (waardoor de opwindstift vast gezet kan worden), in het midden zoals op de foto linksboven te zien is, en daarna een draadeind waar de kroon op gedraaid kan worden. De uiteinde van de ‘extensions’ kunnen in elkaar geklikt worden en ook weer losgetrokken.

2 likes

Ok, bedankt voor de goeie uitleg.

Kan iemand me nog een zaak aanraden waar ik het horloge zou kunnen laten opknappen?

Mijn Omega handwinder is momenteel bij @koen, maar geen idee of hij ook quartz horloges doet. . .

Beste JeffStar
Ik kan altijd even kijken voor je ik zit in Dordrecht.