Omega pie pan

Als je de informatie uit dit linkje tot je hebt genomen kun je beter beslagen ten ijs gekomen de zoektocht voortzetten.

4 likes

De kroon is sowiezo al fout…

1 like

Valt wel mee. Maar hij is zo hard gepolijst dat ie wel gesmolten lijkt.

Kroon is denk ik vervangen.

Grootste punt bij deze is de zwaar gepolijste kast en medailon. Hij is zo erg gepolijst dag alle facetten zijn verdwenen en de scherpte helemaal uit de kast is. Voor mij een no go.

Daarnaast vind ik de wijzerplaat -hoewel geen redial- niet aantrekkelijk.

1 like

Dank @Amice waarom mensen dat toch doen??? Erg jammer. We blijven rustig verder zoeken. Mocht iemand een juiste vinden mag hij hier graag gepost worden!

Goed weekend allen!!

Een scherpe dog leg kast is naast de pie pan dial hetgeen dit model zo aantrekkelijk maakt. Bij een scherpe kast zijn de vele facetten goed zichtbaar en die spelen met het licht. Echt prachtig.

Ter referentie een scherpe lug van de mijne. Op deze foto zie je ook het facet mooi wat over de bezel loopt:
image

2 likes

BAM!! Dat zijn ze inderdaad. Geweldig @Amice Zo 1 wil ik nou ook!!! Geniet van je prachtige horloge man!! Toppertje!

1 like

Thanks! Lekker blijven zoeken dan vind je hem vanzelf. Ik zal ogen en oren iig voor je openhouden. De mijne heb ik deze week eindelijk gevonden en niet meer van de pols afgedaan :wink:

1 like

Zo ziet een ongepolijste gouden eruit (de hebben een fractie smallere lugs dan de stalen):

9 likes

Wow heel mooi! Zo scherp ziet mijn stalen er ook uit. Als deze gouden ongepolijst is dan zal mijn stalen dat ook zijn. Zo’n strakke kast maakt een wereld van verschil, zeker bij dit horloge met al die fijne facetten.

1 like

Ja de jouwe ziet er ongepolijst uit

2 likes

Ok mannen, ik weet dat ik jullie om hulp vroeg maar nu maken jullie me gek… :joy::see_no_evil::+1:t2: Super gave klokken mannen!! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Er zijn weinig modellen waar zoveel mee gerommeld wordt als met dit model. Ken je de koper? Hoe staat die bekend? Een beurt gehad bij “een klokkenmaker”(dit krijgt een horlogemens doorgaans niet uit zijn strot). Volledig goud en dan voor die prijs… Vraag eens of je het samen mag laten beoordelen bij een kenner en kijk wat de reactie is…

Succes!

1 like

En hoe vind men deze eruit zien??
Is dit nog origineel (ondanks slechte foto’s)

De kast is mooi scherp. De kroon in ieder geval niet origineel. Verder kan ik er op basis van deze foto’s weinig over zeggen.

1 like

Hij heeft geen foto’s van het uurwerk helaas.
Lastig beoordelen zonder langs te gaan en zelf te kijken.
Kroon is misschien nog wel te sourcen.
Wat mag een kroon kosten?

Hij geeft wel aan dat er een 561 in zit.
En hij heeft nieuwe foto’s geplaatst. Ietsje pietsje beter…

1 like

Dikke vette redial.

1 like

Een euro of 45.

1 like

Dank allen, ik laat hem maar weer liggen, wel net deze opgehaald. Originaliteit laat ik in het midden, met name vwb de kroon, maar echt leuk ding …