Omega Planet Ocean 8500 vs 8900 ?

8900 in het blauw zoals op foto 2. :thumbsup:

1 like

Dat :thumbsup:

8500 in 42mm!

1 like

8500 in 42mm

9 likes

De klok vd foto is de 39.5mm.
Ik vind hem voor een PO te klein.
Misschien voor de Chinese markt?

Mika

1 like

Jeetje wat een mooi model is dat toch, de 8500…
Ik zou het wel weten :wink:

De PO (met name de 2500D) blijft altijd in mijn achterhoofd. Het enige model waarvoor ik ooit mijn Breitling zou ruilen!

2 likes

De 8900 lijkt wel bredere cijfers te hebben of zie ik dat verkeerd ?

Zijn wel wat ‘dikkertjes’ die 2de en 3de generatie PO’s …
Hoe draagt zo’n 8500 als daily ???

Voor mij was ie te dik als daily. Prachtig, maar niet voor iedere dag

1 like

Zit met dezelfde vragen in mijn hoofd en deel je mening over het bling gehalte en de maat van beide modellen.

8500 was de 45.m te groot voor mij en de 42mm vond ik toen te klein. Ben inmiddels wel kleiner gaan dragen dus ga ze nog maar een keer passen bij gelegenheid. Hopelijk waar de nieuwe ook voorradig is…

1 like

Vond de 2500D super comfortabel dragen, mooie maat ook de XL.

De 8500 in precies deze kleurstelling moet er een keer van komen, de ‘bling’ van de 8900 vind ik eigenlijk wel een mooie ingehouden bling, weet alleen niet of de 43,5 bij een 19+cm pols de juiste maat is en of het dan niet teveel een tonnetje wordt. Passen is de oplossing😀

1 like

Lijkt het gewoon niet erger op de foto door de hoek van de genomen foto in combinatie met de verlichting?

1 like

Zou voor de 8900 gaan, maar een verkeerde keuze kan je toch niet maken! Schitterende modellen allebei

1 like

zou absoluut voor de 43,5mm gaan. 42mm vind ik aan de kleine kant, mede omdat hij hoog ligt. De 45,5mm heb ik gehad, prachtige klok, maar ook ietwat groot. 43,5mm is wat mij betreft de perfecte maat!

1 like

Dit dus, alleen jammer dat je foto een 45.5mm is :wink:

Behalve de diameter, die op de foto’s nauwelijks te onderscheiden is, lijken de verschillen minimaal, of ligt dat aan mij!??

Enige wat ik zie is de font van de cijfers…Op het onderste plaatje lijken ze wat moderner…

Voor de rest…???

Zou heel goed kunnen Robert, denk ook wel dat blauw het licht wat meer terugkaatst dan het grijs/zwart. De blauwe lijkt wel sprekender maar er is maar 1 oplossing: in real life aanschouwen en passen !

nog steeds geen keramische bezel? :no_mouth:

Ik heb de 8500 van 45,5 mm. Voor mij is het perfect. Maar bij het dragen van shirts of jassen met een strakke mouw, ben ik sneller met het uit mijn broekzak pakken van mijn telefoon om de tijd te zien, dan dat ik mijn mouw over de Omega heb weten te trekken :smiley:

3 likes