Omega seamaster 300m James Bond kroon schroeft niet?

2 likes

Iedereen heeft natuurlijk zo z’n eigen smaak een voorkeur, nieuw of met patina, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar een verweerd exemplaar. Ik ben wel benieuwd hoe deze zwarte zal verkleuren.

Ps. Plaatje 2 en 3 vind ik dus mooi. En 1 lijkt soms beetje ‘nep’ ofzo, kan ik niet goed uitleggen. Beetje kermis. Ik heb dat gevoel ook als ik mn verse pepsibezel op mijn SKX doe, als ik duik. (Makkelijker aflezen dan dat verweerde exemplaar). Maargoed het is slecht mijn bescheiden mening ey :slight_smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Dat is echt dankzij jullie tip geweest, dus dank daarvoor. Bijgaan nog poging die zelf gepolijste/ gematteerde band weer te geven:

1 like

Eind goed al goed , prachtig horloge
Veel duikplezier!

1 like

Skx met dat verschil in bezel:

@Trevillian vind een wat meer verweerde look ook mooi hoor. gewoon lekker lang blijven dragen, krijgt-ie vanzelf die look :slight_smile:

2 likes

Toch twijfel ik nog vaak tussen blauw en zwart, als ik die faded exemplaren zie. Misschien toch maar eens uitkijken naar een van de eerste automaten, een blauwe :slight_smile:

Hallo, mijn naam is Paul en heb sinds 1999 een Omega Seamaster titanium.
Deze heeft reeds 2 servicebeurten gehad en is toe aan een derde…
De vorige beurten hebben mij rond de 250 euro gekost deze gaat mij tussen de 400 en 500 euro kosten! Het horloge heeft mij toender tijd 6000 gulden gekost, ik zie nu dat zijn nieuwere broertje 7000 euro kost. Ik laat zeker de servicebeurt uitvoeren (duurt iets meer dan een maand (ik woon in Spanje)) Om de tijd te overbruggen heb ik een Casio MTD-1053D-1AVES nieuw gekocht voor 60 euro! Ja het is een quartz uurwerk maar 200 meter waterdicht batterijduur 3 jaar en loopt in 2 weken slechts 2 seconden voor! (hij is er ook in blauw and looks very good on a Nato…) Ik vraag me soms af hoever gaat mijn hobby (of obsessie voor high end horloges)?
Misschien had ik een nieuw topic moeten maken, maar deze kwam op toen ik een probleem met mijn Ome in Google ingaf. Ben benieuw naar jullie mening. Saludos Paul

1 like

Wat is je vraag nu precies?

2 likes

Hoi Paul,
Welkom op het forum :+1:.

Het is me niet helemaal duidelijk waarover je onze mening vraagt.

2 likes

Beste Batossai, de vraag is, hoe ver gaan “wij” (Julie en ik) in onze hobby.

1 like

Nogal ver. Het kost aardig wat. Jij had bv 6000 gulden uitgegeven aan een horloge. Dat is duurder dan wat mijn auto mij had gekost. Het is een mooie hobby die ons vrijwel dagelijks bezighoudt op een positieve manier.

Nou dat gaat behoorlijk ver bij sommigen. Ik zie in jouw post eigenlijk niks waaruit blijkt dat je in jouw geval van een obsessie zou kunnen spreken.
Twee horloges in 18 jaar tijd dat is voor sommige forumleden een kwestie van weken of zelfs dagen :smile:
Enkele voorbeelden
Flipper topic
Of @anon50762135EV zijn jaaroverzicht
Flipperkoning

1 like

Voor mijn Omega gaf ik elk jaar veel geld uit aan horloges (meestal Seiko’s) Maar ik had er geen “gevoel” bij. Toen ik mijn mijn Omega vond en kocht (ik had hiervoor meer dan 2 jaar gespaard) dacht ik dit is het laatste horloge wat ik koop.Zie het als een huwelijk…

Maak je dan verder geen zorgen want dat is, denk ik, hoe de meeste mensen met een duur horloge omgaan en is er dus geen sprake van een obsessie.
Maar kijk uit, hier op het forum komen veel mafkezen die u negatief zouden kunnen beinvloeden met mogelijk blijvende schade tot gevolg.

Me zorgen maken doe ik absoluut niet Boetje. Hier in Málaga schijn elke dag de zon, y realmente no nesecito un reloj!

1 like

Doe maar met uitjes :wink::+1:

1 like