Omega seamaster deville goud 1971 automatic

Iemand enig idee wat dit oplevert op een veiling?

3 likes

Als ik 'm objectief beoordeel met mijn kennis van Omega; 2 x de helft!! 100%

6 likes

Beste Arjan,

Ik zal een paar tips geven om te voorkomen dat je straks alleen maar flauwe antwoorden krijgt. Dit soort topics ontspoort (helaas) erg gauw op dit forum. De mensen hier zijn liefhebbers van horloges, en minder geïnteresseerd in wat de waarde precies is. Jij lijkt niet erg geïnteresseerd in het horloge, maar hebt het vermoedelijk geërfd en wilt het zo snel mogelijk te gelde maken. Dat is geen schande, maar als je een zinnig antwoord wilt krijgen is het goed om de volgende tips ter harte te nemen.

  1. Stel je netjes voor, dan weten we een beetje met wie we te maken hebben. Uiteraard mag dat zonder achternaam en woonplaats i.v.m. privacy.
  2. Vertel iets over het horloge; hoe kom je eraan, hoe lang heb je het al; etc.
  3. Doe zelf wat research op internet en laat zien dat je dat gedaan hebt; Door op typenaam en typenummer van het horloge te zoeken kun je al best een idee krijgen van de waarde op diverse veilingsites als ebay, catawiki of chrono24.

Een ding heb je al wel goed gedaan en dat is redelijke foto’s plaatsen, dat komen we nog wel anders tegen. Een foto van de achterkant waarop eventuele goudmerktekens te zien zijn zou nog een goede aanvulling zijn.

Er zijn onnoemelijk veel soorten horloges dus wij weten de waarde ook vaak niet uit ons hoofd, wij moeten dus ook wat research doen; dat vinden we op z’n tijd best leuk, maar als je zelf zo weinig moeite doet om wat info te vinden is de kans groot dat wij dat ook niet gaan doen.

Ik vind het overigens een heel mooi horloge en het verkeert zo te zien nog in een prachtige staat, maar de waarde weet ik ook niet.

Succes, hopelijk kun je wat met deze tips.
Groet, Wilko

18 likes

Beste Arjan,

Wij zijn een liefhebbersforum en geen taxatieburo wat ook wel blijkt uit de reactie van @25tien :grin:

Je hebt een deel van je huiswerk gedaan en google even op ebay, catawiki en ga naar een fatsoenlijke juwelier.

1 like

Ja ik werd er geen wijs uit op internet dus ik dacht waar kun je beter de waarde schatten dan tussen liefhebbers, en ja het is een erfstuk maar hij ligt bij mij op zolder te liggen en te liggen, ik wil alleen goede prijs voor en iemand Zoals jullie liefhebbers er blij mij maken, dan heeft het horloge nog een mooie functie…thats all !

Beste arjan.

Een mooi horloge , en begrijpelijk dat je wat hulp zoekt.
Ga echt even naar een juwelier die kunnen je het beste helpen.

Deel hierna je ervaringen hierover, met een leuke introductie.

Heel veel succes , ik hoop dat je een leuke prijs kan krijgen.

Hoi Arjan,

Ik snap dat je voordat je naar een juwelier loopt een beetje een idee wilt hebben om te voorkomen dat ze je een oor aannaaien. Wat voor de waarde belangrijk is is of het een massief gouden of alleen verguld horloge is. Als het massief goud is moeten er kleine goudmerktekentjes op de kast en band staan. Als je die kunt vinden en even op de foto kunt zetten dan komen we al iets verder.

Hier zie je een voorbeeld van zo’n goudteken:

Gezien het referentienummer met BD begint, draait het hier waarschijnlijk om een 14 karaat, massief geelgouden horloge.

Als de band ook 14K is (zoek naar markeringen, zoals @wbcoupe al aangaf), kun je de volgende formule eens proberen: (X-10)*18,5

(waarbij X het gewicht van het horloge inclusief band is - daarvan trek je voor het gemak 10 gram af voor uurwerk en glas - en 18,5 de gemiddelde inkoopprijs per gram van 14K sloopgoud).

Stel dat het 60 gram weegt, dan dus (60-10)*18,5 = 925 euro. Een verzamelaar kan er mogelijk meer voor bieden, maar minder accepteren dan de goudprijs is natuurlijk onzin.

Mooi horloge trouwens, zeker met doos en papieren erbij. Succes met de verkoop!

Mensen bedankt voor jullie reacties, ik zal even fotos maken en
Posten hier, ik zal even het verhaal van dit gouden klokkie vertellen:

Het begon in 1970 toen mijn opa met pensioen ging , hij kreeg toen van zn familie een mooi kado, namelijk dit horloge, toen was dit natuurlijk een werkelijk prachtig geschenk, hij droeg dit horloge vervolgens 2 jaar en overleed toen, het horloge werd toen door mijn vader geerfd en tien jAar geleden door mij van mijn pa, mijn vader heeft dit horloge nooit gedrAgen overigens en ik dus ook niet, een week geleden was ik de zolder aan het opruimen en kwam dit prachtige horloge tegen, ik opende het doosje, wat een prachtig gezicht daar werd ik wel even stil van, ik neem pak het horloge eruit en wat denk je, dat ding begint gelijk met lopen!! Dat is echt heel raar, gewoon een horloge dat 44 jaar stil ligt oppakken en dat hij dan zo begint met lopen, alsof een persoon uit de dood herrijst, dan pas sta je stil dat bijvoorbeeld dit horloge gewoon generaties overleefd, terwijl de mensen tot grote spijt overlijden…dus zodoende begin ik te denken, ik wil hem eigenlijk wel houden want hij is gewoon prachtig mooi, maar ik draag eigenlijk nooit horloges, laat staan gouden! Die durf ik echt niet om te doen, veels te bang dat er iets mee gebeurd, de vraagt blijft : moet ik hem laten liggen in zn doossie, dan word ie over 50 jaar misschien door mijn zoon gevonden of over 100 jaar… Het enige dat het dan nog doet is dit horloge en dan een mooi verhaal erbij dat dan wel, en dan nog het geld, tja ik heb het geld niet nodig , en ik ben bang dat ik veeeels te weinig krijg, dus ik denk dat dat een teken is dat dit horloge mij meer waard is dan een paar euros… Ik begin zo langzamerhand een horloge liefhebber te worden ben ik bang…

5 likes

Zo’n prachtig familiestuk zou ik nooit weg doen voor die paar honderd euro…
Mocht je besluiten 'm te gaan dragen zou ik 'm wel een service beurt laten geven (bij een horlogemaker, niet een juwelier!).

Mooi stukje historie, dank voor het delen.
Ik kan je dilemma overigens wel begrijpen; zoveel goud aan m’n pols zou voor mij ook wel iets teveel van het goede zijn, maar zo’n familiestuk wegdoen zou ik ook niet gauw doen.
Succes met beslissen, en kijk inderdaad uit hier, want er waren hier horlogevirussen rond. :smile:

Hmm wat gek zag zo’n zelfde op marktplaats een paar dagen terug, stond op gereserveerd. :smirk:

http://link.marktplaats.nl/m1054128870

Staat ondertussen niet meer op gereserveerd.

7 uur lid,
Komt even polsen waarvoor de klok verkocht kan worden op marktplaats.

3 likes

Op marktplaats moet je geen klok verkopen , misschien wel
Kopen zoals jij, misschien bied jij wel onder de sloopgoudprijs en ben jij z’on opkoper;-)

Arjan,

je moet het natuurlijk allemaal zelf weten, maar geld op de bank zijn maar cijfertjes. Als ik zo’n familiestuk zou vinden zou ik het koesteren en vanwege het verhaal en de familie historie bewaren en doorgeven aan de volgende generatie.
Herinneringen koop je nooit meer terug. Maar goed, slechts mijn 2 centjes… succes met beslissen!

Gr erik

edit, en inderdaad niet naar de juwelier op de hoek ermee gaan, maar zoek er een echte horlogemaker voor!

Natuurlijk wel even je eigen bod weghalen voordat je linkjes kopieert;-) maar dat ik hem
Eerst wilde verkopen dat klopt ja maar dat is niks nieuws hoor zie wat ik hierboven allemaal schrijf, op marktplaats word zo slecht geboden door opkopertjes dat
Moet je niet willen, voor opbrengst niet en ook niet voor het feit dat je dAn niet met liefhebbers te maken hebt maar met handelaartjes…

Toch maar gauw verwijderd van MP?.. :hushed: :unamused:

2 likes

Houden!

No shit sherlock :wink:

2 likes

Als het horloge maar twee jaar gebruikt is dan zou afgezien van het reinigen van het uurwerk (oude olie moet er echt uit) een servicebeurt de wereld niet moeten kosten maar dan heb je wel een prima horloge en dit soort Omega’s kunnen best wat hebben en lopen ook nog eens zeer nauwkeurig. Dan kun je er zelf voor kiezen om het dagelijks te dragen of alleen op speciale gelegenheden.

Kast en haar randjes zien er mooi scherp uit.