Omega Seamaster Revisie band/ vervangen wijzers door Belle Heure Zeist

Twee maanden terug had ik mijn omega Seamaster plotseling los op de pols liggen. Een van de pennen was uit de band gelopen en dat was helaas al eerder gebeurd. Gelukkig is het horloge niet gevallen maar na 14 jaar trouwe dienst is het tijd om het een en ander na te laten kijken. Via de site van omega op zoek naar een servicepunt om de band te laten reviseren. Ik kom uit bij Belle Heure gevestigd in Zeist. Daar spreek ik Hans, de eigenaar. Een aardige vent met verstand van zaken, die mij, na observatie van het horloge, weet te vertellen dat het verstandig is om al de pennen inclusief bussen te laten vervangen. De band kan dan weer jaren mee. Na twee weken haal ik het horloge op. Niet alleen alle pennen zijn vervangen maar hij heeft de band schitterend gepolijst. Als nieuw! Ik ben er blij mee. Hans is op dat moment bezig met een omega Seamaster van een klant waarbij hij onder andere de wijzers moet vervangen. Toen ik de wijzers van mijn horloge vergeleek met de nieuwe wijzers constateerde ik een groot kleurverschil. in de loop van de jaren is het rood van de wijzers nagenoeg helemaal vervaagd. Ik besluit om ook de wijzers van mijn horloge te laten vervangen. De wijzers zijn binnen en Hans geeft aan dat ik er op kan wachten als hij ze monteert. Het is interessant te zien wat er allemaal bij komt kijken om een horloge compleet uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Na een klein uur heeft hij de wijzers vervangen… Wat een verschil! Op de bijgevoegde foto’s is goed te zien hoe groot de verschillen zijn. Voor mijn gevoel heb ik weer een nieuw horloge. Belle Heure, bedankt voor de goede adviezen en service. Groet Rene

7 likes

Reacties zijn verwijderd.
Voor de zoveelste keer :roll_eyes:, alleen EIGEN ervaringen mogen hier worden weergegeven. Geen meningen, geen bevestigingen, geen soortgelijke ervaringen elders.
Heb je problemen met de beschreven ervaring, stuur dan een pb naar de mods voorzien van het onomstotelijke bewijs dat hetgeen je beweert, ook daadwerkelijk het geval is.