Omega Seamaster

Beste Forumleden,

een paar dagen geleden heb ik deze Seamaster in handen gekregen.

Nu is het geval dat het horloge ooit van grote hoogte naar beneden is gevallen (lees enkele verdiepingen)

Het glas is flink beschadigd zoals te zien is op onderstaande foto:

Maar wonder boven wonder loopt het horloge nog wel en houdt het de tijd redelijk goed bij. Alleen het onderste wijzerplaatje lijkt niet te werken maar dat kan ook zijn omdat ik geen idee heb wat daarvan de functie is.

De band is reddeloosverloren maar die vind ik gelukkig ook spuug lelijk :slight_smile:

Mijn vraag is eigenlijk waar kan ik het horloge het beste na laten kijken en dan het liefst in de omgeving van Tilburg en wat is een goed alternatief om de band te vervangen? Ik heb geen idee wat daarvoor een goede keus is ik weet wel dat het geen metalen/ijzeren band wordt.

Hieronder nog wat foto’s:

Ik hoor graag de ideeen van de forumleden :slight_smile:

1 like

Meters naar beneden gevallen? Een volledige service, absoluut. Je weet ook niet wat er binnenin allemaal los kan zitten.

Niet direct in de buurt, maar Omega zou ik naar Ferrie Schweitzer brengen.

3 likes

Inderdaad. Supergoede ervaringen mee! :+1:

Prachtig horloge! Ik zou hem inderdaad in ere herstellen.

Bedankt voor de reacties.

Ik wil hem ook graag laten herstellen. Adressen verder uit de buurt zijn ook meer dan welkom.

Dan zou ik even zoeken in het speciale subforum voor de horlogemakers.

En zeker naar deze:

1 like

Heel gaaf horloge, ik hem 'm zelf ook :wink: het onderste register telt de uren van de chronograaf, dus de centrale jet wijzer telt de seconden, de pijl de minuten en daarna dus het urenregister. Zoek op Omega cal. 1040 en je vind er allerlei info over, ook dat het uurwerk tegen grote G-krachten bestand is, als een van de eerste automatische chronografen. Dit is overigens referentie 176.007.
Een service is noodzakelijk maar ik zou even uitkijken bij wie je dit laat doen. Je kunt ervoor kiezen om dit bij een gecertificeerd omega hersteller onder te brengen, maar de verplichte prijzen die ze tegenwoordig moeten rekenen slaan helemaal nergens meer op, vind ik. Je zou Kalle Slaap in Groot-Schermer ook eens kunnen vragen.
.

Bedankt voor de info.

Ja dat van de geceritficeerde Omega punten had ik ook bedacht maar het zou mooi zijn als de kosten wel een beetje binnen binnen de perken blijven al ben ik me er natuurlijk van bewust dat voor niets de zon op gaat :slight_smile:

2 likes

Hoort wel bij de tijd waar het horloge ook van vanuit komt.
Persoonlijk vindt ik 'm wel oke.:ok_hand: Maar ja ik kom ook uit die tijd, :grin:

Ja ieder zijn smaak natuurlijk maar voor mij is het net iets te veel van het goede :grin:

1 like

Het zou best kunnen zijn dat die uren subdial gewoon werkt, echter moet je je chrono dan wel een uur laten lopen om daar beweging in te zien.

1 like

Klopt, ik denk ook dat er niets mee aan de hand is. Belangrijk is dat alle wijzers goed resetten.

Dat doen ze volgens mij wel ik ben alleen nog niet in de gelegenheid geweest om de chrono een uur te laten lopen.

Het moeilijkst wordt nog het scoren van een nieuw plexiglas denk ik. De tachymeterring zit hier aan de binnenkant aan vast dacht ik.