Omega SMP 300M - toch geen Chronograph!

Mn 1e luxe horloge. Is nog steeds n favoriete model. Ik heb daarnaast ook de chronograph versie. Als ik moest kiezen, zou ik de normale houden. Ik vind die veel mooier, beter tot verhouding en beter gebalanceerd kwa gewicht. Als je em niet strak draagt, wilt die dikke zware kast alle kanten op. En dan is die van mij nog ‘slechts’ titanium. De stalen zou nog zwaarder zijn.

Maar beste zou natuurlijk zijn om em irl om de pols te ervaren.

Bedankt voor de feedback, Marnix!
Ik heb de Chronograph nog niet om de pols gehad, dus het vergelijk voor mezelf kan ik (nog) niet maken. De luxe die jij hebt, beide versies houden, zit er op dit moment niet in. :slight_smile:

Je kunt natuurlijk met jouw non-chrono om, ergens de chrono versie te proberen. Ik kan me herinneren dat er meer zijn hier die de chrono versie hebben (gehad). Of bij n juwelier binnenstappen.

Ik heb er 2 gezien waar ik langs kan, dus dat ga ik zeker nog doen. Ik ben vooral benieuwd of iemand heimwee kreeg naar de normale Seamaster…

Ik flipper niet, maar leg ze bij MN bank in de kluis. Ik merk dat ik liever n ‘normale’ smp ophaal dan MN smp chrono. Dus in dat opzichte krijg ik vaker heimwee naar de normale.

Suc6 met t vergelijken straks.

1 like

Ik zie dat er 1 op onze horlogemarkt heeft staan http://www.horlogeforum.nl/t/omega-seamaster-professional-chronograph-1-5-jr-oud/45292

1 like

Ik sluit mij bij Marnixmoed aan.

Ik heb al jaren een Omega SMP 22.54. Blijft altijd en draagt lekker comfortabel.
Kan overal bij.

Daarbij heb ik het nieuwere model van de stalen Seamaster 2599.80.00 gehad.(Opgelegd Omega logo enz) Klok is erg hoog en zwaar mede door het 7750 uurwerk en “hangt” aan je pols.
Afleesbaarheid vond ik niet geweldig. Uiteindelijk is deze weer vertrokken.

Afgelopen weekend heb ik een SMP Chronograph om de pols gehad, maar het is niet het horloge waarvoor ik m’n normale SMP in ga ruilen… Sterker nog, deze komt er voorlopig niet eens in!

Als ik 'm vergelijk met de normale is ie niet lekker in balans en geeft het geen goed gevoel om 'm ernaast te dragen. Dus de normale SMP blijft gewoon. In ieder geval een bedankje voor @marnixmoed en @Lucien voor het delen van jullie ervaringen.

Daarom ben ik op zoek naar een andere chronograaf en ben al e.e.a. tegengekomen wat ik interessant vind; wordt vervolgd!

1 like

Goeie keus! De SMP non chrono is een beetje mijn grail aan het worden.
Enigste probleem is dat ik niet aan die skeleton wijzers kan wennen.
Zit te denken aan een model met de “sword hands”

Das dan zoiets:

[URL=http://s43.photobucket.com/user/Watchlunatic/media/b696d6a6.jpg.html]

[/URL]

bijkomend voordeel van deze vind ik de schakel van de band die net wat rustiger is…
Deze heb ik destijds nieuw gekocht…goede ouwe tijd…koop je nu nog geen micromerkje meer voor.

Mooi hoor. Geniet zelf sinds een paar weken van een 22.52 of te wel de mid-size variant. Gekocht als NOS… Bevalt prima!

Precies, maar dan de blauwe versie. Mooi!

Prachtig, ik koekeloer naar n non-ac…