Omega Speedmaster 105.003 pre-moon: erfenis

Dat is wel de band die er bij hoort :+1. Misschien vindt je de andere helft nog of kan je de ontbrekende schakels erbij kopen (al wordt dat wel lastig lijkt me)?

Niels, dat zou kunnen, maar dan moet je eens kijken wat je alleen al betaald voor één zo’n eindclip. En dan 2 stuks + nog een halve originele band uit ( vermoedelijk/hopelijk ) 1966.

Man, daar koop ik bijna een nieuwe auto voor!

En ach…het origineel wil ik niet eens; dat was echt geen goeie band hoor. Daar komen ook de meeste van; Pa en z’n kapotte schakels. Ik weet dat nog goed :wink:

Zoals gister telefonisch ook al medegedeeld: Goede keus om hem te houden!

Glaasje kun je prima laten vervangen aangezien die in het verleden ook al eens vervangen is.

Nogmaals veel plezier ermee!

1 like

Heheeee…ik dacht al: “wanneer ga ik hem hier tegenkomen” :wink:
Nogmaals bedankt voor het op weg helpen. Hoop dat je begrijpt dat ik hem écht niet kon laten gaan…

wat je ook doet , doe er helemaal niets cosmetisch mee !
misschien een service beurtje maar alles maar dan ook alles wat je er cosmetisch mee doet is waarde vernietigen

wat je nu hebt is gauw 6 a 7K euro waard (jammer van de chrono hand maar soit) en de prijzen rijzen de pan uit op het moment, gaat erg hard met pre moon speedy’s , de DO90 bezel los al 1000 euro en meer (dus ook niet laten vervangen)

lekker een beurtje geven en dragen , worden ze alleen maar beter van

2 likes

Mooi verhaal en prachtig horloge! Zoals iedereen zegt; niets aan veranderen, service beurtje en hooguit het plexiglas poetsen :slight_smile:

Dial is washed of heeft tritium verloren.

Verkeerde hands…

Kast matig…

Servicebeurt nodig…

Geen band…

Daar zou jij geen 6-7k voor betalen…

Mooi verhaal en gelukkig isde verkoop niet doorgegaan.

Ik zou het horloge technisch in orde laten maken en optisch niets.

Een mooie leren band eraan en net zo lang dragen als je vader.

Ik zie ze in deze “matige staat” wel voor meer weg gaan!

Ik houd voor speedies altijd de speedmaster101 price chart aan…

Zou hem onder het kopje poor scharen $4400 dollar…

Maargoed ik hoef mezelf niet te verdedigen want heb de topic starter eerlijk aangegeven dat hij hem het beste zelf kon houden gezien de historie!

daar kun je je nog best eens in vergissen

Zijn op legio plekken te vinden voor 6k dus dat is dan voor jou nu grootschalig inslaan…

Prachtig erfstuk man! Wat hier al eerder gezegd is: wellicht nieuw glaasje, goede servicebeurt en een mooie leren band en klaar! Ik heb zelf voor een oude Seamaster ook een band laten maken bij Ko, hij maakt in ieder geval erg mooie horlogebanden. Voorbeeld:

5 likes

Mooi horloge, wees er zuinig op, maar wel gewoon dragen en van genieten.

Niet wegdoen en zoveel mogelijk origineel laten. Top!

Prachtige klok, hij vertelt een verhaal als je er naar kijkt, prachtig sentimenteel erfstuk, nooit wegdoen!!

Ik probeer van je te leren, dus is niet bedoeld als disagreement. Maar het is wat jou betreft dus beter (qua waarde althans) om dit niet te laten herstellen? Ook niet als het door een expert gebeurt en je de originele (kapotte) onderdeeltjes er netjes in een zakje bij krijgt?

Fantastisch horloge met een erg mooie geschiedenis. Lekker gedragen en mooi ook weer zelf gaan dagen. Uurwerk zal een onderhoudsbeurt kunnen gebruiken en gezien het toch al gewisselde glas evt nieuwe Hesalite plaatsen en verder lekker zo laten.

Mooie bruine Rally band staat erg goed denk ik

Bedankt voor het delen!

1 like

Uiteraard als je de correcte hands vindt met correcte patina.

Zoek ze maar :wink:

1 like

Nee, ik doelde op het feit dat de chrono pusher niet meer functioneert. Ik dacht dat @ReneJK dat ook bedoelde en suggereerde om het niet te laten herstellen, maar misschien was dat niet zo, en ging het hem uitsluitend om het feit dat de TS meent dat de chrono wijzer nieuwer is.