Omega Speedmaster 105.003 pre-moon: erfenis

@BG_dit is een Omega Seamaster 176.007 uit 1972. Band is door Ko gemaakt👍🏻

1 like
2 likes

5 likes

Geweldig! Dit zijn de zaken die je dient te koesteren! Geniet ervan en denk er niet aan om het te verpatsen!! :slight_smile:

Gr. Glenn

Het horloge wordt niet verpatst, maar de originele clasp en een stukje metalen strap gaan in de verkoop.
Nu wil ik dat op Ebay zetten en heb ik me verdiept in wat dat “zou moeten kosten” en ik kom daar toch best wel schrikbarende bedragen tegen.

Misschien dat er hier mensen zijn die interesse hebben voordat ik het erop zet of wellicht kunnen aangeven wat dit zou kunnen opleveren.

Dit zijn de onderdelen:

Je mist de duurste delen namelijk de stretch links en de endlinks. Gewone links doen niet zoveel.

Waarde van de clasp hangt af van de codes die er op staan…

Ok thx…de code vd clasp is 8220. Kan ook 3220 zijn maar ik denk het eerste :slight_smile:

Ik zou ter alle tijden het zo compleet mogelijk houden…

1 like

Een 8220 is de clasp van een bead of Rice band. Dat maakt hem dus incorrect… Hoef je hem dus ook niet meer compleet te houden :wink:

Het zou een 7912 of 1035 moeten zijn.

Waarbij Jeffrey voor zijn portemonnee een 7912 had moeten hebben.

Overigens kom ik misschien als een zure zeikerd over maar ik probeer je oprecht en objectief te helpen :wink:

1 like

Emilio…jij verschrikkelijk zeikerd :smiley:

Nee man, juist bedankt! Want dat houdt in dat ik me niet bijkans miljonair had gewaand. Ik had met een beetje zoeken al de meest bizarre bedragen zien staan maar dat gaat dus mooi niet door haha.

En nogmaals; ik heb vroeger als jochie natuurlijk vaak aan pa gevraagd of ik zijn horloge om mocht. Ik vond hem altijd zo indrukwekkend als ik hem een paar minuten om mocht :smile:

Met één nadeel; die verschrikkelijke metalen band met die nog irritantere stretch band. De haren op je arm bleven daar tussen zitten. Als het horloge dan iets verschoof…een waar martelwerktuig.

Vandaar dat dit voor een onmogelijk bedrag uiteraard verkocht mocht worden maar dat gaat dus mooi niet door hehe.

Welke band er na de service dan wel op komt hoor ik jullie denken? Nou, dat wordt een Heuerville Bluestone. Al die bruine banden zijn fantastisch maar ik ben altijd een beetje anders. Velen zullen het niks vinden maar ik vind hem geweldig! Wel even geduld hebben maar het contact met Stuart is top.

20 likes

Zeker een fraaie band hoor, ik houd wel van blauw. :smile:

Ondertussen is de Speedmaster in vakkundige handen en ben ik er net achter dat het een '63 model is :smile:

5 likes

Dat is een heel fraaie band!

Foto’s please als de Speedy terug is. :sunglasses:

Groet, Glenn

1 like

Ben benieuwd wie er aan werkt?

-63 zie je niet veel trouwens :+1:

1 like

Mooi die blauwe band!

1 like

Mooi horloge en onvervangbare emo waarde! Mooi klassiek bruine band erbij en helemaal klaar!
Niet teveel poetsen, alleen mechanisch in orde laten brengen denk ik.

Ook mooi …bruin is klassiek, dit geeft een extra touch

1 like

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/2/e/2e6cc0e1ce6f7e17951ac98d7f5c0b57664c7a22.jpg

Schitterend!

2 likes

Sinds kort heb ik vergelijkbare band voor m’n Seamaster, geen Heuerville maar komt in de buurt. Ik vind de Heuerville een prachtige combi met de Speedy👍🏻

3 likes