Omega Speedmaster 105.003 pre-moon: erfenis

En dan hebben we het nog niet over de first watch in space :wink:

Zie dit schitterende verhaal: http://atickoftime.blogspot.be/2012/10/the-wristwatch-space-race.html

De Accutron Astronaut is wel degelijk in de ruimte geweest ook; in 1963 aan de arm van Gordon Cooper…


Toch een Bulova? lees 142:14:22

http://www.history.nasa.gov/alsj/a15/a15.eva2prep.html

Je hebt gelijk; mijn info is verouderd. Had het ooit gelezen op Chronomaddox, maar was van ruim voor 2014. :hushed:

No problemo, ik zag het ook pas recent…

Ha…en daar zit dan ook weer een mooi verhaal achter, want dan lees ik welk horloge hij zou hebben gebruikt voor de timing inzake de terugkeer. Was het de Omega of de Bulova? Men denkt de Omega, maar volgens mij is dat wel makkelijk te achterhalen…was Gordon links of rechts? Dan zou het simpel moeten zijn… :wink:

Trouwens…hoeveel klokjes passen om een space suit: hier de heren ( vlnr ) Chris Conrad jr en Gordon Cooper jr. na de GT-5 vlucht

1 like

Ik lees de topic nu pas, eerst mijn innege deelneming met het verlies van je vader, maar wat een mooie herrinering laat hij je na
gr roel

1 like

We naderen het einde vd restauratie van de Speedmaster :smiley:
Nieuwe pushers, nieuwe sec. hand ( helaas toch wat witter, maar wel het juiste model… ) en een voorlopige afbeelding zonder glaasje.

14 likes

Met een heele diepe buiging naar @Inca.
Mijn speedmaster is weer thuis, loopt als een zonnetje en is absoluut helemaal klaar om er minimaal weer 56 jaar tegenaan te gaan. Topklasse werk! Ik ben er superblij mee en hier alvast een paar snelle kiekjes :smiley:

27 likes

Wow, echt geweldig!

1 like

Geniet ervan!

1 like

Mooi resultaat! Geniet er van!

2 likes

Prachtig!

1 like

Erg mooi, ook met die band.

1 like

Heel erg fraai op die blauwe band, veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi erfstuk :+1:

1 like

Wat vinden de kenners van deze ?

2 likes

Goed en zo op mijn GSM te zien origineel.

wat is de reden voor de vraag als ik het vragen mag?

Vooral bij goede foto’s blijf ik een zwak voor de Speedmaster houden en jouw exemplaar en verhaal maken het plaatje helemaal af Jeffrey, geweldig!

1 like

Deze Vintage klassieker gaat over een tijdje ook over van vader naar zoon met een beetje geluk :wink:

1 like