Omega Speedmaster Professional versus Reduced

Nee inderdaad, opwinden is eventjes stilstaan bij wat je gaat dragen. Nooit een probleem gevonden! Dat maakt me niet uit.

1 like

De pro is de echte moonwatch, een iconisch horloge. De speedmaster pro is een Porsche 911 en de Reduced is een cayman

3 likes

Weinig sprekend zo, maar je kan er wel goed banden mee wisselen.

Ik zou voor een FOIS op staal gaan.

11 likes

Mooie foto! FOIS vind ik super… met uitzondering van de wijzers. Een Speedmaster hoort naar mijn gevoel die smalle witte wijzers te hebben.

1 like

Pro wijzers passen er ook op.

image

image

3 likes

Jij was naar hetzelfde aan het zoeken als ik.

7 likes

Nee, jij was naar hetzelfde aan het zoeken als ik.

8 likes

Kalle Slaap doet het gewoon hoor. Ik heb m net terug…

Mooi, maar volgens mij heeft deze saffier ipv plexi toch? Ik vind die witte rand die je dan krijgt toch wel minder.
Dan liever de pro met plexiglas en af en toe poetsen…

3 likes

Doen, ik heb ook de reduced vanwege het formaat. Erg mooi! Ik moet wel zeggen dat ik van kleine horloges hou…

3 likes

Zoals een paar anderen al geschreven hebben, heeft de automaat het nadeel, dat een eventuele service lastig is.
Lastig in die zin dat er niet veel horlogemakers zijn die dat willen en kunnen doen. Dus ben je bijna verplicht hem naar Omega sturen met alle financiële gevolgen van dien.

Er zijn enkele - volgens mij mooie - kleinere modellen met kaliber 1861:

Speedmaster '57 Chronograph 38.6 mm 311.10.39.30.01.001
en
Moonwatch Chronograph 39.7 mm 311.32.40.30.01.001

Ik neem aan dat voor de '57 een stalen band te krijgen is. Normaal wordt die als ik het goed begrijp af fabriek alleen met leren band verkocht.

Oh, en ik heb ook een kleine pols en heb gemerkt, dat het op leer kleiner oogt en dus beter past op mijn smalle pols dan met staal.
De 145.022-69 (42mm) ziet er zo uit op mijn 17,5cm polsje
grafik

1 like

Voor mij was de reden dat ik de “echte” wilde hebben. Ik heb lang getwijfeld, vanwege maat en prijs.
Maar uiteindelijk deed bovenstaande, én het feit dat ik de wijzerplaat van de pro mooier en rustiger vind, me toch kiezen voor de pro.
Het uurwerk vond ik niet zo belangrijk, al is het inderdaad mooier dat de kroon en pushers bij de pro op één lijn zitten.

2 likes

het grote voordeel van de pro is het uurwerk. heb zelf een reduced gehad en als er iets mis mee is ben je echt de sjaak. de chrono module op het automatische uurwerk is erg prijzig om te repareren.

OH MIJN GOD, DAN LAAT JE ER TOCH OOK HESALITE INZETTEN!?!?!?!?!

Fois met orgineel Omega Hesalite glas:

En dan nog de witte wijzers erop. Dan zijn we er wel of niet? :sunglasses:

5 likes

Ik snap de gedachtegang, maar om nou het hele horloge te gaan modden… Het is geen SKX ;p

7 likes

Niet omdat het moet…

Nee, het is een FOIS die van 70% cool naar 90% cool kan gaan. En alle onderdelen zijn dan toch orgineel Speedy?

Ik houd zelf niet van concessies, dus als iemand het zo in zijn hoofd heeft…is het mogelijk.

3 likes

dus… Pro :joy:

10 likes

Tja… zo ken ik er nog wel een paar haha. Maar goed, ieder zijn/haar ding natuurlijk! Zelf zou ik dat niet willen, misschien TS wel. All i’m saying.

Klinkt inderdaad als een modd-ervet horloge! :heart_eyes:

3 likes