Omega speedmaster reduced

Gewoon een 2892-a2, dus heel bekend terrein en onderdelen zijn er plenty.

Der 2892-2 is iets fragieler en dunner (het is een echt geintegreerd automaat-ontwerp, er bestaat geen handopwinder van zoals de 2801-2) dan de 2824-2, maar - mits goed gesmeerd - prima betrouwbaar en nauwkeurig.

1 like

YepšŸ™„

1 like

Ik koop zoā€™n ding nooit meer :frowning:ļø

2 likes

Thanks; interessante toelichting! :slightly_smiling_face:

Ik lees veel online maar ben geen horlogemaker en veel mensen zonder horlogemaker ervaring roepen maar wat vandaar mijn vraag!

(Ik heb een Pro Speedy maar was tĆ³ch nieuwsgierig!)

@Tailyn: ik zou geduld hebben en rustig doorzoeken naar een Reduced mƩt bekende service history.
Een onderhoudsbeurt bij Omega kost ā‚¬800,- zoals eerder vermeld dus zoek zorgvuldig verder! :slightly_smiling_face:

Of je gaat voor een speedmaster date,

5 likes

Die is zelfs als triple date (ook met maanstanden) te vinden!

7750/7751 uurwerk, dus echt gemakkelijk qua onderdelen en competente horlogemakers.

2 likes

Maar daarmee wƩl een dikkertje om de pols. :face_with_raised_eyebrow:
Ik zeg wachten op geschikte reduced kandidaat!

Die is er intrinsiek niet.

Vwb de 7750 en 7751 modellen: die hebben ook de ā€œwobbleā€, door de vrije loop 1 kant uit voel je de rotor soms.

Door de configuratie van de subdials vind ik dit helemaal geen speedmaster meer. :zipper_mouth_face:

3 likes

Tuurlijk is de juiste reduced er wel: gewoon zoeken!

Ik heb een triple date gehad; tijdens zoā€™n wobble menigmaal op de stoep uitgegleden! Vind die valjouxs vooral irritant hoog; de wobble vond ik wel grappig (als je em Ɯberhaupt opmerkte)

Daarna een pro handopwinder gekocht; horloge is vooral lager en daarmee minder ā€œeen tonnetjeā€ op de pols.

2 likes

Dit is natuurlijk precies het punt. Ik zou ook best een Speedmaster willen. Mijn polsen zijn ook 16,5. Ik heb een keer een Speedy op mijn pols gelegd. Dat was hem niet. Ik heb wel horloges van 42mm gedragen, maar de Speedmaster kon gewoon niet. Dan kom je al snel bij een Reduced uit, ook al zijn al die mensen daar negatief over.

Hartstikke tof horloge. Dat geel, die rode wijzertjes. Heel apart.

1 like

Thnx. Mijn Banaan is een Schumi special. :sunglasses::+1:

5 likes

Wat versta je onder de juiste? Met bekende onderhoudshistorie? En gewoon de chrono niet gebruiken? Dan kan die ook niet kapot;)

1 like

Sorry, maar koop er dan 1 die aan service toe is/met een kapot uurwerk. Lekker nuttig, een Chrono waarvan je de Chrono niet kan gebruikenā€¦

Bekende onderhouds historie inderdaad en een horloge met mooie kast die niet kapot is gepolijst of is samengesteld.

Verder niet overdrijven; die chrono gaat echt niet meteen stuk als je die gaat gebruiken; iedereen doet hier kritisch over deze oplossing in vergelijking tot andere chronos met andere uurwerken!

Het model is niet voor niets veel gezocht en gestegen in prijs; het is een populair model voor mensen met een kleinere pols en een cool horloge!

1 like

Simpel gewoon een factuur van de horloge maker die hem heeft geserviced heeft.
Daar staat alles op wat je wilt weten, onderdelen die vervangen zijn (of niet) en de datum van wanneer het gebeurd is.

Ieder mechanisch horloge moet je gewoon eens in de x tijd (geen idee wat de service interval is voor de reduced maar zo rond de 5 a 7 jaar lijkt me niet een gekke periode).
Dus ook het uurwerk heeft zijn service / schoonmaak en doorsmeerbeurt nodig.

Dus je chrono niet gebruiken daarmee bereik je precies helemaal niets, het gewone uurwerk heeft ook zijn service nodig.

1 like

Toch wel blij met dit forum, lekker uitgesproken meningen (voor en tegen). Dan laat ik deze schieten, vanwege de onderhoudshistorie en ga ik verder zoeken. De exemplaren met recent onderhoud zie ik vooralsnog alleen voor tegen de 2500 aan. Dan vind ik het verschil met een nieuwe prof voor onder de 4 wel weer kleinā€¦

3 likes

Mocht je alsnog een Pro overwegen: koop die altijd full set (met die grote doos en alle shizzle) Ć©n incl stalen band!

Op staal is de lug 2 lug trouwens vrij groot door diezelfde stalen band. Op staal heb je wel zoā€™n 17cm polsomtrek nodig oftewel ga die eerst passen!

1 like

Omdat? Misschien zie ik wat over het hoofd.