Omega speedmaster reduced

Het “gevaar” bestaat dat je door alle goedbedoelde adviezen het uiteindelijke doel uit het oog verliest (merkte ik bij mezelf). Een Reduced is uitstekend, alleen als er een “DD” in zit wordt het onderhoud duurder. Zelf heb ik een Speedmaster Automatic Date 39 mm, met Caliber 1152 en dat is een stuk goedkoper in onderhoud. Daar heb ik destijds ook naar gezocht. Die van mij is de “Silver” uitvoering, maar hij is er ook in “gewoon” zwart.

2 likes

Ik vind het advies van een defecte kopen en naar Omega service brengen echt een heel goed idee.

2 likes

Ik ging niet in op dit specifieke geval, het is logisch om degelijke reduced met history aan te schaffen. Dit zou tussen de 1800-1950 wel moeten lukken! Het gaat om het feit dat de reduced een prima keuze is!

1 like

Als aanvulling: ik draag de mijne 's zomers op staal (i.v.m. o.a. zweet), in de winter op leer.

1 like

Daar zijn velen het obv het DD-gedeelte dus niet eens.
800 Eur voor service is nogal wat…

450,- heb ik me inmiddels al laten vertellen.

1 like

Klopt is ook aardig wat, echter er werd om advies gevraagd

Nou dat was dus te duur voor dit horloge want service geschiedenis onbekend.

Neemt niet weg dat het niet een leuk horloge is / een prima keuze.
Nu heeft TS wel een koers om op te varen op zoek naar een reduced met service geschiedenis, en weet hij dat zijn keuze qua service niet de goedkoopste is.
Mijn auto is ook te duur in onderhoud, maar wel nog steeds vind ik het een bloedmooie auto en tik ik het te dure onderhoud nog steeds lachend af.
Was immers een bewuste keuze bij aanschaf.

1 like

Fair point. Neemt niet weg dat ik nog even verder ga zoeken.

Niks fijner dan de jacht, en de voorpret!

Succes met de zoektocht en ben benieuwd wat het nou gaat worden!

You’re a better man than I. Ik huil bij elke euro die ik aftik aan de auto’s.

Maar goed. Topic heeft z’n nut. Enige wat ik bij de reduced gewoon heel erg vind is dat die subdials verkeerd staan.

1 like

Service van de module is an sich geen probleem. Je gaat als horlogemaker nat als er een onderdeel kapot is in de module. Die zijn gewoon nagenoeg niet te krijgen.

Ik begin er niet graag aan want als je hem uit elkaar haalt en er Is iets kapot wat je niet kunt krijgen zal hij toch weer in elkaar moeten ook al gaat die niet meer werken. De klant wil geen doosje losse onderdelen terug, althans die heb ik nog niet gehad.

Je bent dan zo een halve dag kwijt die toch door iemand (de klant) betaald moet worden voor een nog steeds niet compleet werkend horloge.

Rollie

3 likes

Wilde hem al een keer posten, maar nu je het zelf al overweegt. Op de FOIS past ook een stalen band en als je zou willen zelfs plexi glas. Dat was iig uiteindelijk mijn keuze en heb er erg lang over gedaan.

Hier nog een foto met het saffier glas erop en een stalen band:

Succes met de keuze, benieuwd wat het gaat worden!

6 likes

Waar praat je dan over als ik vragen mag (puur interesse dus als je t voor je wil houden zeker geen hard feelings :smile:)

750 euro, ex onderdelen, als je naar een Omega-certified horlogemaker gaat. Die is verplicht zich aan de door Bienne opgelegde prijzen te houden. En is de enige die alle onderdelen kan krijgen…

Als de maat een issue is, zou je ook naar de trilogy’57 kunnen kijken.

De diameter is 38.6mm en de looks zijn gewoon zo kloppend :ok_hand:

8 likes

FOUT, die prijs is INCLUSIEF de standaard uurwerk onderdelen en inclusief kunststof glas, kroon,2x drukker etc.

1 like

750,00 eur, toen via Ferry Schweitzer

2 likes

Of het nou 600 of 800€ is boeit ook weinig. Het is gewoon een aardig bedrag voor een horloge van €1800. Aan de andere kant dan heb je wel weer een kleine 10 jaar draagplezier.

Verkoper, tijdstip van plaatsen en geen geschiedenis… allemaal reds flags.

Fake? Of gewoon een echtscheiding?:wink:

Heenrijden, checken en meenemen, geen geld :+1:t2:

Edit: verschillende modellen op de foto’s, oplichting :grimacing: