Het grote "Omega Only" topic

2 likes

Op weg naar de Zadelbar?

1 like

8 likes

Haha die ken ik niet maar idd is wel de Zadelstraat

Dat was de stamkroeg van de Angels, zit nu een eettent voor balletjes dacht ik

Iemand hier toevallig een Omega PO GMT Goodplanet gekocht??
Er stond er een te koop voor een heel nette prijs en ik op zaterdag naar de winkel om hem aan te schaffen, is ie op vrijdag verkocht… :frowning:
Ik zou een voor een speciale gelegenheid kopen en het zou m’n eerste Omega worden. Nu is die gelegenheid nog niet gebeurt, maar wilde deze klok niet aan m’n neus voorbij zien gaan. Dus vrijdag ochtend nog op internet gekeken, en hij stond er nog. Ga ik zaterdag naar de winkel, verkocht en idd vrijdag middag van de site gehaald.
Was best wel even zuur.

Vanochtend maar eens de Ebay verovering. Seamaster 600 70er jaren.

1 like

Dat is een aparte SM 600, nog nooit gezien.
Heb je er wat meer gegevens van, bv cal. en kast type?

Hallo Frans, ja apart he! Caliber 601. Hand opwinder. De kast zie je wel meer. De wijzerplaat is vrij zeldzaam. Ben er niet zeker van of hij opgemaakt is. Maar is wel heel fraai met “dagger” wijzers en gouden opgelegde elementen. 1969.

Beste allemaal,

249 posts in dit topic en niet één Seamaster Mariner I.

Dan zal ik de mijne maar laten zien. Gekregen ongeveer 30 jaar geleden van mijn ouders en nog steeds draag ik het horloge met heel veel plezier.

PS: Dit is een oude foto, intussen zit de originele band er op.

5 likes

Idd apart, ben nog nooit een dergelijke SM 600 tegengekomen en vraag me
net als jou ook af of hij wel helemaal origineel is want ook bij de wijzers heb ik
mijn twijfels vwb een SM 600.
Helaas heb ik ook niet alle wijsheid in pacht maar dat een 2e niet zo maar te
vinden is zet me wel aan het denken… :wink:
In ieder geval proficiat met je aanwinst.

Ik heb wel eens gedacht aan raadplegen Omega archief. Maar dat kost weer redelijk wat. Dus bij laten zitten. En dank je.:smiley:

Zo is dat, als het jou niet uitmaakt is het toch prima, alleen zonde als je de
hoofdprijs voor een zgn. franken met re-dial hebt betaald als je er vooraf van
uitging dat je een originele uitvoering hebt gekocht…
Met het refnr (binnenkant achterdeksel) zou je wat gerichter kunnen zoeken.

Goed idee! Maar dat komt uit op een algemeen horloge. Ben toch bang dat databank nodig is. Er zijn veel uitvoeringen geweest van deze. Maar ja. zou wel leuk zijn zeker te weten.

Als je in Google afbeeldingen op seamaster 600 cal 601 zoekt zul je zien dat er geen enkele met zwaardwijzers wordt afgebeeld.
Je ziet dit type wijzers meestal op jaren '50 modellen, dit zou al een aanwijzing kunnen zijn dat het een samengesteld horloge is. Let wel, ik zeg ‘zou kunnen’ hoor… :wink:

Ja zou zomaar kunnen. Ik zie wel vaker zwarte wijzerplaten. Maar inderdaad nog nooit met deze wijzers.
Misschien weet iemand er iets over te melden?:smirk:

Inmiddels toch maar weer eens gegoogeld “seamaster 600 vintage” in Bing de afbeeldingen door gebladerd. Toch wel een paar gevonden zowel met zilveren/ linnen als zwarte dial en dagger wijzers. Ook een op een Omega folder achtige foto (Japanse site). Maar deze wijzers zijn ook gewoon nieuw nog te leveren. Ik laat het er maar even bij. Origineel is het mooiste, (zo werd hij aangeboden door goed bekend staande verkoper) maar ik ben er zo ook blij mee. :blush:

Bijzonder horloge. Echt een mooie eighties look.
Is het Quartz?

Hoi Robin,
Dank je wel.
Het model komt uit 1976 en komt met het eerste door Omega zelf gemaakte Quartz-uurwerk, caliber 1310.

Groet,
Arvid

1 like

Ben opeens ook Omega fan :slight_smile:

3 likes