Het grote "Omega Only" topic

Indeed!
Autocorrectie…

10 likes

Prachtige combi! Mooie band, origineel Omega?

Groeten
Rutger

Nee, geen originele Omega band. Komt van Ebay; 3 tientjes.

Gr. Joep

Kon niet wachten op morgen…

7 likes

10 likes

Nu ik hem weer terug heb en mezelf heb voorgesteld, kan ik het niet laten om mijn beauty alsnog in dit topic te plaatsen :slight_smile:

15 likes

Al keertje gepost, maar nog in dit draadje:
Nieuwste aanwinst, de Seamaster 2254.50.
Gekocht voor dagelijks gebruik en bevalt super, erg comforabel (want niet te groot en mn niet te dik).
Band, plaat, wijzers, indices: super!

8 likes

De Peter Blake van Jaap, je was mij voor.:wink:

1 like

Kan iemand mij even vertellen hoe de Omega speedmaster reduced aanvoelt? En wat de ervaringen ermee zijn? Na een tijdje gespaard te hebben ben ik in de mogelijkheid om een Reduced aan te schaffen.

Toppertje! Veel plezier er mee en van.

Groeten van z’n gefacelifte broertje…:relaxed:

4 likes

Vette klok, geniet ervan👍🏽

1 like

Hee, zijn dat opgelegde indices? Cool! Waar heb je dat laten doen? Of is het een LE waar ik niet bekend mee ben?

Omega heeft een limited uitvoering van de Seamaster gemaakt voor de America’s Cup (zeilrace). Deze had opgelegde indexen en logo en een witgouden bezel. Kennelijk was dit populair en ze hebben vervolgens een non America’s Cup (AC) uitvoering op de markt gebracht. Deze had wel de witgouden bezel en opgelegde indexen/logo, maar de gewone tekst op de plaat ipv het AC logo. Zie de foto’s hieronder. Ik heb zo’n non ac plaat op de kop kunnen tikken een aantal jaar geleden en deze in mijn gewone Seamaster laten zetten. Resultaat ben ik erg blij mee. Ik ben overigens niet de enige ter wereld die dit heeft laten doen.


(plaatjes gejat van het Net)

Groeten
Rutger

4 likes

Thanks! De Americas Cup uitvoering kende ik, maar wist niet van het bestaan van een versie zonder de (m.i. vooral storende) tekst. Prachtige mod!

Ik las op internet dat er een Omega sluiting is voor stalen banden met een “fijnafstelling”, makkelijk met de hand te stellen

  • artikel 117STZ000824 voor 18mm clasp
  • artikel 117STZ001154 voor 20mm clasp

Ik zou die eventueel op mijn Seamaster PO 42mm uit 2013 willen plaatsen en heb net info opgevraagd bij een Omega dealer. Lijkt mij handig bij warm weer etc.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Nb; waarschijnlijk heb ik dan ook 2 andere endlinks nodig. Prijsopgave volgt nog.



1 like

Ben ook benieuwd!

Vandaag nog een keer deze… Fantastische klok, Jammer dat ik er toch nèt niet de juiste klik mee heb gekregen om “rust” te vinden. Maandag verlaat hij tezamen met mijn BB en LLD het nest.

Ik ga verhuizen naar het Rolex only topic…

3 likes

jammer, zowel van deze als van dat Rolex gedoe…

Dan ook niet stiekem hier meelezen he!