Het grote "Omega Only" topic

12 likes

Oude klok

7 likes

Hij blijft echt heel mooi :grin:

1 like

:0

De band?

Op de mijne zit een speedmaster-band…

5 likes

9 likes

Nu op silicone band met oranje stiksel.

9 likes

Mijn beste,

Een schitterende Omega!!
Elegantie in de juiste verhouding. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

In één woord: fantastisch!

1 like

11 likes

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/herenhorloge/omega-marine-chronometer-megaquartz-2-4-295555862.html

Mooie Omega Marine Chronometer op 2de hands.

Ik heb geen belang in of voordeel uit deze verkoop.

Van lowballers gesproken…

Ik zal geen linkje posten, maar heb de mijne toch eens op MP gezet :slight_smile:

Beste Omega liefhebbers, gisteren had ik mijn collectie even bij elkaar en dus maar even een foto ervan gemaakt met een kleine toelichting en een paar vragen / opmerkingen. Bedankt voor het kijken en voor de antwoorden / reacties;

De Omega Constellation Piepan is een erfstuk en hoewel ik hem het minste draag wel de meest bijzondere voor mij. Dit is ook het begin van de verzameling Omega’s geweest. Bewust niet ook andere merken gaan verzamelen omdat het hek dan van de dam is. Hij is uit de periode 1960-1965 en het is volgens mij een calibre 551. Maar niet helemaal zeker daarvan? Weet iemand wat de waarde van dit horloge ongeveer is? Niet om te verkopen uiteraard.

Dan de Speedy 861 uit 1976 gekocht op dit forum een paar jaar geleden. Prachtig horloge, behoeft geen verdere toelichting. Ik heb de stalen band erbij maar die draag ik niet, denk er wel over om de zwarte leren band te wisselen voor een bruine (vintage) band.

Daarna de RAF 1953, calibre 30T3 c.q. 283. Fantastische simpele robuuste flieger. Hij is 38mm en dat maakt hem voor die tijd groot en voor deze tijd goed draagbaar. Nadeel voor mij is alleen de fixed spring bars. Ik vind NATO’s niet fijn dragen dus ik wil er nog een keer een vintage bruine leren band op laten zetten. Maar dat zal wel maatwerk worden ben ik bang. Als iemand tips heeft hou ik me aanbevolen.

Ten slotte de recent aangeschafte Seamaster 300M. Ik had eigenlijk het origineel uit de jaren 60 op mijn verlanglijstje staan maar die zijn voor mij te duur, vaak niet meer origineel en ze worden niet mooi oud. Deze versie is wat mij betreft het beste alternatief; met de big triangle en sword hands en de mooie golfjes op de wijzerplaat. Zonde dat Omega daarmee gestopt is, met de huidige zwarte wijzerplaten onderscheiden ze zich niet van de Submariner (of misschien is dat ook wel de bedoeling).

Hoe nu verder? De komende paar jaar ben ik wel klaar maar daarna wordt het misschien nog een keer een five piece collection. Misschien nog een keer een Railmaster maar die zijn prijzig en mijn RAF53 is eigenlijk de voorloper van de eerste Railmaster. Weet iemand waarom ze bij Omega gestopt zijn met de Railmaster? Vervangen door de Aqua Terra? Mooi horloge maar IMHO geen klassieker als de Railmaster. Wat behoort nog meer tot de mogelijkheden, vindt de Proplof fantastisch maar ook erg duur en vraag me af of deze wel draagbaar is?

18 likes

Volgens mij gaat jou RAF voor meer weg dan een railmaster…

Deze nog maar een keer posten…anders wordt het hier te rustig.

9 likes

Ik had de Omega Masters Trilogy uit 1957 in gedachten (zie plaatje om bij te kwijlen ;-))

Volgens mij zijn van de Railmaster verreweg de minste horloges gemaakt. Ook wel begrijpelijk want de Seamaster is voor duikers, de Speedmaster voor autoracers en later astronauten en de Railmaster voor treinconducteurs ;-). Veel minder cool dus. Maar omdat er zo weinig van zijn gemaakt zijn de prijzen van de vintage exemplaren heel erg hoog. Je vindt ze niet onder de 10.000 euro voor zover ik weet. De latere heruitgave gaat voor minder geld maar ook niet onder de 2.500 euro. (mijn RAF 1953 heeft minder gekost).

IMHO is de Railmaster wel een echte klassieker, vergelijkbaar met de ingenieur van IWC en de milgauss van Rolex. Jammer dat ze ermee gestopt zijn. Dit zijn nu juist horloges die, vanwege de lage productieaantallen, graag gedragen worden door liefhebbers.

1 like

Seamaster 120

8 likes

Oh ik wist helemaal niet dat de vintage railmaster’s zo hoog gingen, ik zal idd de heruitgave gezien hebben.
Bedankt voor de info! Knappe foto’s ook :slight_smile:

Nieuwe aanwinst; Speedy uit 2011
Welkom thuis :wink:

13 likes