Het grote "Omega Only" topic

Zijn er hier mensen of kunnen jullie iemand aanbevelen die een Omega Seamaster 200m pre bond kan servicen? Kan er een kopen, maar er zitten wat krassen op. Ook zou ik bv de bezel en de wijzers willen laten vervangen. Hoor het graag van jullie!

Er staan horlogemakers op dit forum, misschien eens contact opnemen
Afstand is ook wel belangrijk
misschien vermelden waar u woont
gr roel

Voor wat extra Omega

http://www.becel.nl/media/1180/becel_omega3plus_product.jpg?mode=crop&width=950&height=560&format=jpg&quality=75

Ook voor uw veiligheid

3 likes

Hi Timebandit,

is dit een ladies model? Ivm de ontbrekende hourmarker op 3-uur?

Ik woon in Rotterdam, dus ben op zoek naar een horlogemaker in de omgeving van Rotterdam. Het gaat om een Omega Seamaster pre bond, Quartz, first gen. Het gaat dan voornamelijk om polijsten. Als de prijs laag ligt wil ik ook de bezel en de wijzers laten vervangen en eventuele pakkingen om het horloge weer waterdicht te krijgen. Mochten er horlogemakers geïnteresseerd zijn. Graag PB, dan kan ik ook wat foto’s laten zien.

Mvg

Neem eens contact op met Clockwise uit Hellevoetsluis.

1 like

Mijn beste,

Ik heb goede ervaringen met:

Dirk Oskam te Rotterdam-Zuid.

http://www.dirkoskam.nl

Succes. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ik woon toevallig ook in Rotterdam zuid. Enorm bedankt voor de info.

Hi Trevillian,
Dit is de 36mm quartz uitvoering.
Volgens mij de male uitvoering hoewel mijn vrouw hem vaak draagt.

@ Timebandit: aha, duidelijk ja. Het viel me onlangs op dat quartz en automaten verschillen in de breedte van de 3-uurmarkering. Soms ontbreekt deze zelfs geheel, zoals bij uw exemplaar. Ik had de indruk dat dat te maken heeft met de diameter en/ of quartz. Vandaar :slight_smile:

Post eens wat foto’s van de Omega ??

Tuurlijk!

Hierbij de foto’s:

Het gaat om een pre bond met een diameter van 42mm (incl.kroon). Dus ik neem aan dat dit dan een fullsize model is. Verder heeft het Mercedes wijzers en een caseback die als het goed is aanduiden dat het om een eerste generatie pre bond 200m gaat. Iemand wat meer info hierover?

En wat zal ik hier allemaal aan laten veranderen? Polijsten lijkt mij wel verstandig.

4 likes

Ik zou 'm lekker zo laten, misschien een beurtje, voor de rest heeft hij geleefd en dat mag je zien vind ik persoonlijk… Als je nieuw wilt moet je nieuw kopen :wink:

Inderdaad dat vind ik ook. Op het saffierglas is in ieder geval geen kras of barst te vinden, dus daar ben ik ontzettend blij mee. Zal dan waarschijnlijk alleen polijsten worden en misschien nieuwe pakkingen voor de waterdichtheid?

Ik zou alleen de band polijsten dat zou ik voor je kunnen doen.

1 like

Met polijsten verniel je het karakter en dan kloppen de verhoudingen niet meer (nieuwe kast met oude spullen), zo slecht ziet hij er toch niet uit? Beurtje en pakkingen en misschien heel licht de band alhoewel… :wink:
Het is maar een advies hoor, je moet doen wat jij wil, ik geef het alleen ter overweging, het “mooi maken” geeft over het algemeen een navenante waardevermindering onder de echte liefhebbers…

Er zitten aardig wat krassen op. Dat is op de foto’s iets minder te zien. Dus polijsten wil ik zeker doen.

Mooi horloge! Gewoon zo laten hoor.

6 likes