Het grote "Omega Only" topic

Haha, foutje

Dan nog maar een plaatje van een Omega.

5 likes

Zou je de Telemeter ook verkiezen boven een Speedmaster of Monaco? Ik zit tussen deze 3 te twijfelen voor mijn nieuwe aanwinst.

Zat van de week met een vriend te filosoferen over horloges…zijn wishlist bevat oa een Rolex GMT Master uit 1977 en…een Speedmaster Professional uit 1977…

Ik prijsde zijn voorkeur waarop hij opmerkte nérgens een Speedmaster uit '77 te kunnen vinden…‘Kan niet!’ Zei ik…dus Chrono24 erbij en wat schetst de verbazing…?

Iemand een verklaring?

De Moonwatch en de Monaco zijn klassiekers.
Zelf vind ik vierkante horloges niet mooi en valt voor mij daarom af.
De Moonwatch is met 42mm toch wat groter dan de 39mm Telemeter.

Een beter vergelijk met de Telemeter zou ik de Omega FOis vinden. Zelfde afmeting, geen kroonbeschermer, hoekige lijnen op de lugs, boxed saffier.
Dan wint de Telemeter.

Alhoewel deze Omega FOis Limited ook “leuk” is :wink:

4 likes

Of deze:

http://cdn.fratellowatches.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/150319_OmegaBW15-54851.jpg

6 likes

Die zijn er vast wel. De ST referenties staan niet voor de bouwjaren maar voor het model. De ST 69 is tm 1971 gemaakt geloof ik. De ST 73 is gemaakt tm 1978. De ST78 weer van 1978 tot later.

Je moet het nummer weten van het uurwerk en dan kan je op online lijstjes een idee krijgen uit Welk jaar ze zijn. Of er eentje kopen met papieren die zijn getekend in 1977.

Zie http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday-omega-speedmaster-professional-145-022-buyers-guide-part-1/

Thanks…selecteerde op Chrono24 op jaar '77 zonder enig resultaat wereldwijd…vond ik raarrrr…

Jongens. Gewoon even naar de AD gaan. 125,- bij de dealert

Je hebt gelijk, zaterdag even langs geweest. Maar bedankt voor de tip👍🏽

1 like

Wat vind jij ervan dat er geen micro-adjustment zit op de gesp van de Seamaster. Zowel deze ( die ik ook heb ) als ook de nieuwere.

Die is heel leuk…!

1 like

Een vintage voor de avond! Gekocht bij Ferrie Schweitzer met origineel bandje.

5 likes

7 likes

hier een foto van de ‘micro adjustment clasp’ in een uitgeschoven positie. Gezien er geen reactie meer kwam, maar even gezocht op een ander forum…

Gezien ik de optie wil de band zowel strakker als losser te dragen, zal de claps vrijwel altijd in een uitgeschoven positie staan. Nu moet ik zeggen dit niet een heel mooi gezicht te vinden, of zal het niet heel erg opvallen? Wellicht dat ervaringsdeskundigen hier hun mening over willen geven…

Gewoon een beetje uitmikken met schakels zodat het uitschuiven tot een minimum beperkt kan worden? Zou inderdaad wel mooi zijn al ie niet 99% van de tijd 1cm uitgeschoven is nee

3 likes

My first Omega… 145.0022 uit 1984, mijn geboortejaar.
Enorm content mee, fantastisch apparaat. Komt eigenlijk te vroeg, maar kon hem niet laten lopen.

21 likes

Proficiat!
Dat is niet te vroeg joh, gewoon van genieten :wink:

Geen beste foto Siedo. Zo zie je de werkelijk prachtige verkleuring van de markers niet. Dat kan beter! :wink:

Geniet ervan!