Het grote "Omega Only" topic

Omega Bumper Vintage. Alle 3 van - 1950

13 likes

Crosspost

7 likes

Weet iemand wat http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1106285711-omega-seamaster-automatic-ca-1110.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten precies voor een Omega is? Is het inderdaad een 1110? Als ik op Google zoek kom ik er een aantal tegen zonder dit nummer op de achterkant.

Cal. 321 Seamaster

21 likes

mooi horloge, nooit eerder gezien hier.

Ik ben ook nieuw op HF:) Hoi.

1 like

Even een vraagje aan de Omega kenners. Ik heb een PO chrono (9300) en deze zit aan een rubber band met vouwsluiting (origineel) nu heb ik er een statenband bijgekocht. Nu wilde ik vandaag bij een horlogemaker de band wisselen, maar hij zei dat ik voor de stalen band andere pushpins nodig heb dan die in de rubber band zitten. Heeft iemand hier ervaring mee of dit zo is? En zo ja, waar zou ik deze pushpins dan het snelst vandaan kunnen halen in regio Doetinchem/Arnhem.

Bestellen via offrei of een AD?

Hoi Ryan,

Zat ik ook aan te denken, maar ik dacht dat de pushpins gewoon in de stalen band konden. Dus vroeg me af of iemand hier wel eens zijn band wisselt van de PO chrono en dit weet?

Je kan ook Mark Martens van Horlogerie Alex even vragen, wellicht dat hij die pushpins heeft.
Succes.

Vaak zijn de puspins of verende beugels van stalen banden 1,8 mm of 1,5 mm diameter, neem je een keinere diameter zitten de band/kast verbindingsstukjes los. Bij rubber of leren banden wordt vaak een kleinere maat gebruikt 1,2 mm. Een goede horlogemaker heeft ze vaak wel op voorraad.

nieuw bandje van ome Ko :slight_smile:

11 likes

Ik kan bevestigen dat dit klopt. Met de pushpins van de rubber band sluit de stalen vand niet goed aan en is er kans op breken van de pushpin. Ik heb destijds de goede omega pushpins van ebay gehaald…

Overigens wel netjes dat je horlogemaker dit weet, ik stond destijds bij Gassan en die hadden hier geen idee van…

Ok, dan moet ik dus op jacht naar 2 goede push pins. Al even contact gehad met een AD, maar die moeten nog even terugbellen.

Speedy op kevlar, ze kan ook alles.

5 likes

Hoi @SwedishChef welk “instrument” gebruik jij om banden te wiseelen? En kan dit ook bij een Planet Ocean?

Ik heb sinds kort een Bergeon 6767 aangeschaft na tips van gebruikers.
Heb ook China spul gehad, maar dat brak af.

Vintage!

5 likes

Ik dacht dat ik elke omega nu wel gezien had. Kende de Seamaster Chronograaf met 321 calibre alleen met witte wijzerplaat. Maar is er dus ook in zwart. Mooi!

Deze bedoel jij?

10 likes