Het grote "Omega Only" topic

Hier ook maar even bij dan, want Omega. Ik heb hem al een tijdje, maar ik draag hem undercover.

Raad de stad:

10 likes

Tof ding he. Zou je dan de blauwe of de zwarte willen nemen?

Ik heb de zwarte op staal geprobeerd, maar ben er nog niet uit of dat nou m’n grail is of niet.

1 like

De blauwe en de stalen band los erbij bestellen.
De blauwe versie is nl enkel leverbaar op leer :thinking:

Geleend van Omega forum :+1:

15 likes

Ja, dit is met afstand de mooiste variant.

Weet ook dat de zwarte in grote hoeveelheden gemaakt gaat worden en de productie van de blauwe minimaal is… voor wat het waard is.

1 like

Prijs op Chrono24 is ongeveer gelijk…maarja E7k is toch best stevig :thinking:

Misschien dat het in de toekomst verschil gaat maken. Dat er minder van gemaakt worden maakt 'm voor nu nog niet direct schaars. Wellicht kijken we er over 40 jaar anders tegenaan… :wink:

1 like

Die mooie stad aan de Rijn!

Weet je als Ernemmer wat die driehoekige verkeersborden betekenen met een hert erop? Niet te hert rijden :wink:

1 like

Had hem gezien ja :slight_smile:

Toch vind ik persoonlijk de zwarte mooier. Heb niet zoveel met blauw, tenzij het alleen de bezel zou zijn… bezel en dial samen is teveel blauw voor mij.

1 like

Helemaal eens!!

Inmiddels alweer eventjes in bezit, maar erg blij met de keuze voor zwart en staal! Leer komt er later nog wel eens bij denk ik.

26 likes

Denk dat je de eerste en enige bent hier op HF :+1:

Zeer mooi klokje zeg…extra foto’s zijn welkom :sunglasses:

Ik heb em nu ongeveer drie maanden
Knettermooi klokje, vooral in de zon ketst ie eruit
Goed draagbaar vind ik, en 1 van de weinige waarbij je de chronograph functie onderwater kan bedienen
Check mn eerdere posts

1 like

12 likes

11 likes

Ik heb een vraagje over de Speedmaster Prof.
Wat is het grote verschil tussen de dails? Hiermee bedoel ik de 2 dials van @Sprinter en @Utrecht2 ?
de sub-wijzers zijn allebei verzonken, bij die van Sprinter lijkt het schuin af te lopen en bij de Speedmaster van Utrecht2 is het strakker. 145.0022 lijkt degene met de strak verzonken dub-dials te zijn. Welk model is degene met de schuin verzonken sub-dials?
Dit klink misschien als een warrige vraag. Ik ben momenteel aan het kijken om naast de PO een Speedmaster prof aan te schaffen en ben al even bij AWCo binnen gelopen. Zelf vind ik de schuin aflopende sub-dials het mooist.

Misschien dat iemand hier mij wat info kan verschaffen.
BvD Coen

Bedoel je de zogenaamde stepped dial?

Dat zal het woord zijn dat ik bedoel.
Maar zijn de dials die recht verzonken zijn, dan geen stepped dials?

Basically, the dials of the Speedmaster Professional 145.022 can be divided in two different variations. The step dial and the flat dial. The step dial comes close to the dial of the 145.012 and its predecessors, except for the differences in typography and the applied Omega logo (except for the transitional 145.022-68 reference).

The 145.022-69 and 145.022-71 dials have the step dial, easy to discover as it divides the main center part of the dial with the outer part where the minute track is printed. This flange disappeared with the 145.022-74.

From the 145.022-74 and on-wards, the dial should be flat and have no ‘step’. To makes things a bit more complex, the 145.022-76 comes in a few small variants. Always having a flat dial of course, but the ‘S’ in ‘Speedmaster’ can be slightly different (the later models have a longer ‘S’).

Lees anders de buyers guide van Fratello eens door.

Deze buyers guide part 1 en 2 had ik ook net gevonden.
Dank je!

1 like

Step dial is als de gehele wijzerplaat iets verspringt in verhouding to de buitenste rand van de wijzerplaat, waar de minuten markers zitten.
De verzonken sub-dials hebben dus niks met step dials te maken.

1 like

Vandaag dit icoon!

[URL=http://s1264.photobucket.com/user/HXCMDP/media/plo%209_zpsmooqu68x.jpg.html][/URL]

13 likes