Omega Ultraman

Heerlijk. Als je de kans niet aangrijpt om voor jezelf wat extra bankjes te maken terwijl de mogelijkheid er wel is ben je geen echte Nederlander. Zolang je er maar niet over gaat liegen, nergens voor nodig.

Dit is toch onzin. Als jij een BLRO koopt voor list schuif je hem toch ook niet door voor hetzelfde bedrag? Nee. Je gaat voor the big bucks en geeft het allemaal uit aan vrouwen en andere horloges.

Makkelijk.

4 likes

Dat blijkt ook wel, de eerste is verkocht.

1 like

Je kan jezelf ook afvragen of het netjes is om direct je eigen horloge aan te bieden op HF voor een “flink” lagere prijs om daarmee de eerste aanbieder buiten spel te zetten.

8 likes

Haha ja dat zag ik ook. Dat hadden ze beter even per PB kunnen afstemmen. Minikartelletje. :wink:

3 likes

Ik vind dat nogal een naai streek.

3 likes

Ze gaan als warme broodjes en dat is prima toch? Als iemand wil betalen wat gevraagd wordt, je MOET het horloge niet kopen: je mag.

Dat een advertentie dan weer aangepast moet worden door de prijs weg te halen snap ik dan weer niet.

5 likes

Verkocht in no-time :joy:

1 like

De markt is altijd een kwestie van vraag & aanbod.

In die zin mag je dus verwachten dat er uiteindelijk een eerlijke prijs tot stand komt. Immers, als er schaarste ontstaat, is het een gegeven dat de prijs zal stijgen. Zeker bij prijsinelastische luxegoederen zoals in dit geval.

Het ligt mijns inziens echter wel voor de hand om aan te voeren dat de schaarste mede in de hand wordt gewerkt door mensen die het horloge kopen met het oogmerk om er winst op te maken. Degenen met het winstoogmerk dragen door hun aankoop derhalve direct bij aan de prijsstijging waar ze zo van profiteren. Is het dan nog steeds moreel zuiver? Hoeveel % van de oplage zou in handen zijn van handelaren?

Ik vind dat nogal marktwerking. Maar het is duidelijk waar de prioriteit van sommigen ligt: winst! Leuke hobby man.

Ik ga snel die tweede kopen voordat ie weg is!

3 likes

Koper blij, verkoper blij. :blush::sunglasses: Blijkbaar niet iedereen blij. :confused:

1 like

Leuk voor Koningsdag.

1 like

Sttt… Nu stijgt de prijs weer.

1 like

Een servicebeurtje (waarschijnlijk niet eens nodig) en een nieuw glaasje via Seiko (als je je er aan stoort) en je hebt een super horloge! Wat zal het kosten. €300 max? Krijg je hem als nieuw en gereguleerd weer thuis. Hoef je dat gezeur over een ongereguleerd GS uurwerk ook nooit meer aan te horen :yum:

1 like

Lekker zeg, zo’n vrijdag topic op de dinsdag. :sunglasses:

14 likes

Dus ophalen en 2 dagen later +1000 euro meer vragen is ok, maar meer richting aankoopprijs is een naaistreek? Komaan zeg :joy:

Wat dan iemand die hier gewoon terug voor list zou verkopen? Onvergeeflijke naaistreek? Omdat iedereen zijn winst ziet verdampen?

Ook op de vrije markt vraagt iedereen wat hij wil hoor, het mes snijdt aan 2 zijden. En ook op de vrije markt zijn kartelletjes om de kopers zoveel mogelijk geld uit de zakken te slaan verboden.

7 likes

Exact. Niks mis mee.

Whaha, heerlijk. Overal te pas en te onpas noemen. Tot vervelens toe. :joy:

Ja en ik moet gauw de chips zoeken ook. Veel te vroeg.

1 like

Smaakt me toch minder die cola om half 11

2 likes

Ik heb de prijs gemist. :frowning:

Wil iemand deze voor list kopen svp?

Dan mag je wat winst maken op mijn kosten. Een full set Cartier Tank uit mijn geboortejaar :eyeglasses:

2 likes