Ondergewaardeerde horloges

Oh man!! Wéér een voor op het lijstje…pffff!
Pure schoonheid!

Ja dit is qua onderwaardering wel tha bomb!

Wat schrijven die dingen af, zeg!! Wel fijn om 1 of 2 quartzen te hebben… Voor het gemak… De rest van het stel heeft wel “ziel”

1 like

Aerowatch hoor je ook nooit hier voor bij komen. Hebben toch leuke modellen. ( niet te verwarren met aeromatic)

3 likes

Ja… prachtig, maar kan je ze ook ongeschonden 3 x laten vallen ?

Zijn ook geen toolwatches, maar meer dresswatches.

Ik ben het met je eens dat chopard en montblanc ondergewaardeerd zijn. Chopard begon met sierraad en later horloges. Mont blanc vooral bekend om haar pennen. Als ik me niet vergist hebben beide ook eigen uurwerk.
Naast deze twee, kan je Cartier ook aan de lijst van ondergewaardeerde horloge merk. Cartier heeft een aantal mooie klokjes, waaronder de Tank.

Dat klopt . Ik heb de t 0276 geweldig horloge veel mee gedoken. Het uurwerk loopt 2 sec per dag te snel. Heb deze nauwkeurigheid bij merken zoals seiko etc niet meegemaakt.

Kan niet oordelen over hedendaagse Stowa’s, vrees zowiezo dat branding in deze eeuw nog veel belangrijker is voor verkoop dan kwalitijd. M.b.t. vintagee Stowa’s heb ik wel het gevoel dat ze behoorlijk onderschat zijn, hoewel het merk prima uurwerken leverde rond zestig tot zeventig jaar geleden. Dat kan van nu trendy merken als Kienzle, Junghans en andere Duitse keukenklokkenmakers zeker niet altijd gezegd worden en toch lijkt elk simpel anker uurwerkje van Duitse makelij ineens van ‘historische’ waarde. Ik krijg daarbij het gevoel dat dankzij gebrek aan voldoende financiën bij ‘veelverzamelaars’ vooral goedkoop vintage spul door snelle flipper bewegingen kunstmatig omhoog gepushed wordt! Helaas worden daarmee de ‘modale toppers’ als Certina, Stowa, Baume, Eterna en wellicht zelfs Universal, Longines enz relatief nog meer ondergewaardeerd. Kijk bijv. maar eens naar de toenemende populariteit van vintage russen, en matige merken als Sicura - liever 6 stuks met onbeduidende variaties dan één mooie Certina, Omega, Tissot of Longines. Benieuwd dus wanneer Swatch zijn tweede ronde van collector’s darling gaat krijgen :smiling_imp:

Moooie kast maar erger me aan de , in mijn ogen,niet kloppende overgang van kast naar band.

Eberhard Traversetolo. De Vitré was een van mijn eerste serieuze horloges. Met een prachtig gedecoreerde Unitas 6498 erin.

4 likes

Mooie merk en inderdaad (onbegrijpelijk)ondergewaardeerd.
Waarschijnlijk omdat veel mensen het merk niet kennen en soms ook omdat men het scheve logo niet weet te waarderen.
Ik stoor me er niet aan en vind het een mooi merk dat ook werk maakt van de achterkant.

3 likes

Ik vind Frederique Constant toch wat ondergewaardeerd. Los even van de ietwat gezochte naam, vind ik het mooie chique horloges. Niet ieders smaak en mainstream. Maar wel een eigen gezicht.

2 likes

Vintage Scafograf gaat anders hard momenteel. Zou er ook nog wel eens een willen vinden.

2 likes

Deze FC Manufacture Worldtimer is idd. ondergewaardeerd en zo mooi, zeker voor dat geld! Diverse x gepast en twijfel nog steeds want eigenlijk net te groot voor mijn pols, gggrrrrr…

Grt. Marco

De Christopher Ward C9

De specs van het uurwerk zijn wel geweldig, jammer van dat nieuwe logo en aanbiedingen elke keer.

4 likes

Geen idee of hij al voorbij is gekomen maar wat mij betreft is deze onterecht ondergewaardeerd, de Girard-Perregaux Sea Hawk II. Heb hem ooit zelf gehad, een absolute topklok. Ziet er gaaf uit, afwerking en uurwerk zijn van de bovenste plank. Ik mis hem nog weleens.

3 likes

Scientograf

er staat er een titanium op Uhrforum…

Had ik gezien inderdaad. Thanks :+1: