Ondergewaardeerde horloges

Inderdaad de Mark II Speedy
Wel aan een inhaalslag bezig
Ik vind met name de racing dail versie machtig


10 likes

Nog zo,n merk wat er wel is maar je maar weinig ziet.

1 like

Nou, zeker voor wat betreft de huidige modellen vind ik Certina niet ondergewaardeerd. Ze verkopen volgens mij als warme broodjes en ook de tweedehands prijzen vind ik vrij hoog. Prima prijs/kwaliteit, dat zeker.

In Nederland misschien, maar in China schijnt ie goed te boeren. D’r zitten een hoop miljardairs http://nl.express.live/2016/02/26/beijing-telt-nu-meer-miljardairs-dan-new-york/ maar voor Jan Modaal is Longines net haalbaar, terwijl Omega een stap te ver is.
Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.

Verbaasd me dat dit merk nog niet geopperd is :blush:

9 likes

Ben het toch niet met je eens. Omega, Seiko en Rolex, die gaan, hier op HF, als ‘warme broodjes’. We zouden er even een polletje aan kunnen wagen. Maar ik kan je verzekeren dat Certina niet in de top 10 van meest geliefde merken op HF vorkomt en waarschijnlijk niet eens in de top 20. Er is bij sommige mensen hier nog wel wat waardering voor de DS Action Diver. Maar dan heb je 't wel gehad. Ik zie in ieder geval maar heel weinig Certina’s langskomen in de posts.
Ook vind ik het met de restwaarde van Certina’s eigenlijk nogal tegenvallen. Zeker de wat ‘duurdere’ modellen; daar schrijf je flink op af. En als je erover nadenkt is dat best vreemd omdat, zoals jij denk ik terecht opmerkt, de prijs-/kwaliteitsverhouding om te beginnen al heel gunstig was. :confused:
Verder, ik heb hier toevallig een juwelier om de hoek die Certina AD is. Ik kan 't hem morgen ('s maandags gesloten) even vragen. Maar ik durf nu al te beweren dat Certina niet in de top 10 van z’n bestverkopende horlogemerken staat.
Op internationale fora/FB-groepen is het aandeel Certina al helemaal te verwaarlozen. Wat hierbij niet helpt is dat het merk buiten Europa nauwelijks te verkrijgen is.
En, tot slot, in het dagelijks leven ben ik tot nu toe in mijn leven een keer irl iemand tegengekomen met een Certina (en dat komt helaas niet doordat ik zo jong ben :wink: ). Hoe anders is dit met (uiteraard) de modemeken, maar ook merken als Omega en Rolex.

4 likes

Ik zou Seiko absoluut niet ondergewaardeerd willen noemen. Bij bijna iedere juwelier ligt er wel iets van. Iedereen kent het en ze zijn gewild. Toen Seiko een duikhorloge maakte, werd de norm gezet door Seiko. Een willekeurig duikerhorloge is pas een horloge wanneer het voldoet aan de norm destijds door seiko gesteld. Dan ben je als merk toch wel erkend, denk ik.
Ik vind Alpina ondergewaardeerd. Ik heb een prachtige Avalanche extreme regulateur. Hoor en zie ze op dit forum maar weinig, zelfs de Nederlandse link veranderd hier niets aan, helaas.

1 like

Oeh, een Alpina Avalanche Extreme Regulator die staat ook nog op mijn wishlist.

Weinig horen en zien is niet alleen op dit forum eigenlijk. Ook op Marktplaats kom je ze maar weinig tegen en als je ze tegen komt wordt er de hoofdprijs voor gevraagd. Er zijn ook maar weinig reviews van en een handvol Youtube videos. Op Uhrforum kwam ik nog wel wat verkooptopics tegen (waar de prijzen zeer aantrekkelijk zijn overigens).

Die vintage DS2 blijft mooi.

Ondergewaardeerde horloges (merken) ga ik hier echt niet vertellen, dan zijn er gelijk weer meer kapers op de kust :laughing:

Maar er zijn inderdaad nog genoeg merken met potentie om het zo maar eens te zeggen. Het blijft altijd wel lastig om te bepalen wat de next best thing is.

2 likes

Nu nog een GMT en dan was het de mijne,

Grapje.

Mooie klok hoor, en tja, ondergewaardeerd
 Ik denk dat deze Olympus daar zelf weinig last van heeft


Over ondergewaardeerd gesproken. Ik heb een tijd geleden alweer mijn IWC afgezworen (misschien zo’n merk dat overgewaardeerd wordt) en heb sindsdien veel plezier aan mijn Hamiltons. Eigenwijs, en toch vol Zwitsers op een heel bescheiden manier.

1 like

Als deze reactie gericht is op mijn post, ik bedoelde eigenlijk hun lijn van gs.
Sorry, ik zie gs nog al es als n apart merk. Maar dat zou zoiets zijn als zeggen dat cellini een apart merk van Rolex Is


Ok, dan denk ik wel een ondergewaardeerd merk, althans in Nederland: Credor. Ook uit de seiko stal, maar wel apart merk. Ik vraag me af of iemand hier een Credor heeft.
Ik heb ze in Japan es heel vluchtig gezien (in m’n haastige jacht naar een gs in de late uurtjes waar de meeste shops al aan t sluiten waren). Mooi in hun eenvoud

met hier en daar een uitspringer in de bijzondere complicaties, zoals deze minute repeater

Hoewel apart merk
 Ik kom zie ze ook samen op de plaat staan

1 like

Ik vind deze twee ook wel in aanmerking komen


8 likes

Pfieuwwww,

De Mido waardeer ik al een hele tijd! Vooral op leer!

De Maurice Lacroix staat ook op mijn lijst!

1 like

Ik vind Jaeger-leCoultre ondergewaardeerd. Gezien hun geschiedenis en manufacturen een prachtig merk, maar haalt het qua populariteit niet bij merken als IWC, Rolex, AP, Hublot en Panerai, om maar een paar toppertjes te noemen.

4 likes

Mmmm, loop hier nog maar heel kort rond, maar bij mij staat/stond JĂŠger toch altijd wel heel hoog op de lijst, ergens tussen patek, AP, Vacheron, etc. De klassieke merken zeg maar. Wat mij betreft komen de hublots en Panerais een stuk lager voor in de pikorde.

Ik hoorde onlangs een aantal keer geluiden dat een van de horloges die ik vreselijk mooi vind, maar nog nooit irl gezien heb qua afwerking best tegenvalt als je hem voelt.

Dat hoorde ik ook over deze Jaeger, eigenlijk mijn grail

Mmmm
 Dat zou JLC dus een overgewaardeerd merk maken? Mmmmm
 Beter niet oordelen zonder ze gevoeld te hebben. Design is prachtig vind ik!

1 like

Ik heb nu een paar JLC’s gehad of
vastgehouden en allen voelden echt kwalitatief hoogwaardig aan. Helaas heb ik de hierboven geplaatste klokjes niet vastgehouden dus daar kan ik weinig over zeggen.