Ondergewaardeerde horloges

Helemaal waar. De reviews van de JR zijn toch echt goed, hij ziet er (vind ik) echt mooi en onderscheidend uit maar weinig over bekend.

1 like

Ze zijn ook mooi. In Basel twee jaar terug waren ze erg behulpzaam. Via chrono enz zijn ze regelmatig relatief voordelig te vinden. Het geld zeker waard.

Over Certina:

In de USA zijn op dit moment 2 ADā€™s. Er is letterlijk gĆ©Ć©n reclamebudget in de USA, nul dollarcent.

In Nederland kan ik me herinneren dat Certina begin jaren 70 prominenter bij de juweliers aanwezig was, in die zin dat er vaak een Neonreclame of uithangbord op de gevel was. In mijn herinnering met Longines een van de vaakst voorkomende horlogemerken aan de gevel. Nu zie je dat veel minder.
Ik verwacht dat de merkbekendheid bij de man in de straat gedaald is.

http://www.marcelandco.com/images/certina_longines_habillage.jpg

2 likes

ā€œthe mother of allā€ ondergewaardeerde horloges :innocent:

Waarschijnlijk een Chinees uurwerkje maar dan wel een heel lekkere / automaat met handwinden / hacking / en prachtig solide gevoel bij wijzerverzet m.i. beter dan menige Miyota, Orient of Seiko 5 / mooie afwerking kast, met beatblast / lekker dikke lederen bandjes / Ć©Ć©n nadeel de lume die echt veel beter zou mogen.

1 like

Ja, door de liefhebbers. Maar ik denk dat t merendeel toch even over die drempel moet van ā€˜het Is maar een seikoā€™.

Ik moest dat tenminste wel :blush:

Haha gelukkig zijn deze ondergewaardeerd, begrijpelijk ook :wink:

3 likes

Die Aeromatic 1912 uurwerkjes zijn topklasse, niks mis mee.
overigens schijnt de ā€œmakerā€ zoā€™n beetje het best bewaarde geheim vd wereld te zijn want zelfs seagull schijnt het ook niet te zijn.

Laat ons niet uit het oog verliezen; het blijven generische werkjes, in generische kasten, met generische dials, generische wijzers, en generische styling. Ik heb toch een ander idee bij ondergewaardeerd.

1 like

Ondergewaardeerd heeft voor mij ook een iets andere betekenis, bij de Aeromatic horloges denk ik eerder aan datgene wat er bij die bekende dagelijkse horlogesite voorbij komtā€¦

En ā€œtopklasseā€ uurwerken bij dit soort horlogesā€¦

Ja ā€œtopklasseā€ is dan misschien een overdrijving maar i.i.g. beter dan het gemiddelde inhouse Orient uurwerk.

En zelfs dat betwijfel ikā€¦

Maar heb je ook ervaring met Aeromatic & Orient ?

1 like

Met Orient heel veel, goede prijs/kwaliteit verhouding. Van Aeromatic 1912 is algemeen bekend dat het volledige horloge China Made is en internationaal wordt gezien als een ā€œEbay-merkā€. De opgepompte ā€œhistorieā€ maakt het merk in mijn ogen volledig ongeloofwaardig, iemand uit Frankfurt heeft een idee, een naam en een historie bedacht.
Voor uitspraken als ā€œa masterpiece of German watchmakingā€ā€™ en ā€œyou really donā€™t have to worry and will be more then surprised how nice the Watches really areā€ ben ik een beetje allergisch.

Ze spreken ook vaker over een ā€œgelimiteerde oplageā€ van 200 stuks, wat toevallig de minimale bestelgrootte is bij de meeste Chinese leveranciers :slight_smile:

3 likes

you really donā€™t have to worry and will be more then surprised how nice the Watches really are

dat is nou net het belangrijkste zinnetje

en ik denk zelfs dat het geen plakmerk is, de kasten en uurwerken kom je verder bij geen enkel ander merk tegen
hooguit de uurwerken bij zusterbedrijf Tauchmeister,
ik heb ook ervaring met zowel Orient en Aeromatic en qua afwerking zijn ze vergelijkbaar, en wat uurwerk betreft qua techniek in het budget segment acht ik aeromatic net een paar stapjes hoger ā€¦ alleen die lume :frowning:

En dat zinnetje is in mijn ogen nou juist het meest lachwekkendeā€¦

Als afschrijving/onverkoopbaarheid vs kwaliteit/originaliteit de graadmeters zijn voor ā€˜ondergewaardeerdā€™, dan denk ik aan Chopard (LUC) en Montblanc.

Dit:

vind ik overigens de mop van de dag. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar aan duidelijke definities valt niet te morrelen. Prima dat jij er blij mee bent, maar ondergewaardeerde tophorloges zijn het simpelweg niet. Al ga je op je kop staan.

4 likes

Nu baseer ik mā€™n mening hands on,
op ervaring en niet op hearsay, ik zou bijvoorbeeld vanaf een plaatje wel een oordeel kunnen hebben over het uiterlijk van een horloge maar niet over het uurwerk.
tenzij ik gewoon bevooroordeeld ben jegens uberhaupt Chineze uurwerkjes of de afwerking van Rolex uurwerken. :innocent:

Bedoel je zoiets?

Hiermee maak je jezelf i.m.h.o toch wel een beetje belachelijk. Je vergelijkt hier een anoniem chinees uurwerk van een plakmerk met zeer gereputeerde uurwerk merken. Terwijl je niet eens weet wat er in die tauchmeisters voor uurwerken zitten. Nergens op gebaseerd en volstrekt belachelijk nogmaals als je dat alleen baseert op de tauchmeister(s) die je zelf hebt. Weet je hoeveel uurwerken Myota, Orient en Seiko jaarlijks produceren?

Maar geniet lekker verder van het solide gevoel van het wijzerverzet van je tauchmeister. ieder zijn ding.

Groeten,

Tecco

2 likes

Zoals ik al zei: iedereen heeft recht op zijn mening. Maar wat is hands-on? Welke horlogemaker heeft het uurwerk beoordeeld? Heb je de achterkant er Ć¼berhaupt afgehad? Zo niet, dan is je mening gebaseerd op het ā€˜kroongevoelā€™ en het feit dat-ie niet in je handen uit elkaar valt. Zo zijn er een miljoen uurwerken - uit alle windstreken - en dat zijn toch geen topuurwerken.

Wat het oordeel plakmerk betreft: een Chinese fliegerkopie met een verzonnen Duitse naam en historie is een plakmerkhorloge. Dat is geen waardeoordeel maar een feit.

2 likes

Sorry hoor :joy:

Nog meer onzin te melden vandaag?

Groeten,

Tecco

1 like