Ondergewaardeerde horloges

Hear hear

1 like

Als de Squale overgewaardeerd is, wat moet deze dan wel niet zijn als niet-Swiss Made, geen eigen ontwerp en niet-bestaande historie?

1 like

Mmm
 als je het zo zegt

Is Squale Swiss Made?

2 likes

Is die historie van Ezra dan uit de duim gezogen? Zou wel een blamage zijn


1 like

Ben lid van een Facebook clubje waar Squale helemaal de bom is.

Ga ik zeker in mee, maar dan heb ik het wel over de originele eigen ontwerpen 50 Atmos = 1521 en de 101 Atmos = 2002.

Ze hebben door de hoge vraag naar klokjes wat Q&C issues gehad met de 1521 en dat verdiende geen schoonheidsprijs ongelijke facetranden en ongelijke kasten stofjes op de dial, enz.

Ik wil nog steeds eens een 1521 proberen maar gaf ze eigenlijk onterecht geen kans meer door deze issues.

Ik kan me nog een Patek Aquanaut herinneren die een paar keer terug moest omdat hij in eerste instantie vocht achter het glas had enz.

Dus zo zie je maar, overal kan “wat” gebeuren qua Q&C.

Wat betreft de homage afdeling van Squale (1545=20 Atmos) die voor de Amerikaanse markt gemaakt zijn kan ik weinig zeggen, want die heb ik nog nooit gezien.

Volgens mij zitten die prima in elkaar, wat ik zo uit de foto’s op kan maken.

Groeten,

Noel.

Soms gaat de historie en de techniek waardoor ze gewaardeerd werden met het bedrijf ten onder.

En het gebeurd erg vaak dat ze daar weer op leunen als het merk nieuw leven ingeblazen wordt, terwijl er eigenlijk niets van over is.

Voorbeeld daarvan vind ik Jenny die onder de Chinezen die Doxa nu bezitten nieuw leven is ingeblazen.

Er wordt geen enkele techniek gebruikt die Jenny vroeger gebruikte voor de kast toegepast, maar je mag wel ergens tussen de 1000 en de 1200 dollar aftikken.

Niks mis met het horloge maar het heeft weinig meer met het oorspronkelijke Jenny te maken mijns inziens.

Groeten,

Noel.

Ezra is van origine een Duits merk wat door een Nederlandse ondernemer weer leven is ingeblazen, ze hebben wat historie en materialen beterft niets met elkaar te maken. Een beetje wat er gebeurt is met Fromanteel
Dutch Made maar niet heus.

1 like

Klopt, de 20 Atmos van Squale (de Rolex kloon) is denk ik 1 van de beste hommages wat kwaliteit betreft.

1 like

HĂš NoĂ«l, ik ben bang dat je voor $ 1000,-/1200,- geen Doxa koopt. Tenzij je de Doxa’s bedoelt die voor de Aziatische markt gefabriceerd worden.

1 like

Ik bedoel de Jenny die onder Doxa is uitgebracht een tijd geleden.

Deze:

Groeten,

Noel.

Dit verhaal ken ik. Maar met Squale is toch ongeveer hetzelfde gebeurd, of ben ik zo mis?
En als assemblage in NL gebeurd = Dutch made, toch?

Laat ons niet vergeten dat Squale bovenal een leverancier is, en altijd geweest is, van superknappe duikhorloge ontwerpen. Ik vind het Squale bijzonder onrecht aandoen door het “de leverancier van een rolex kloon” te noemen. Als dat al een ding zou zijn, dan kon je er 90% van de merken plaatsen.

Ik snap de verwarring, maar als ik aan Doxa denk (de originele dan), dan hebben we het over deze horloges: http://www.doxawatches.com/

3 likes

Bedankt voor het aanbod, maar ze lijken me allebei niet geschikt voor de valtest vanaf 8 meter op een klinkerweg.

mocht je ooit in een nieuwe dronken bui een Aevig Huldra of Automatische Aeromatic 1912 Beobachtungs uhr aanschaffen dan vooral niet nuchter worden en gelijk aan mij doorsturen.

grt. Gerard

1 like

Helemaal mee eens, helaas staan ze daar in sommige delen van de wereld juist wel om bekend. Ik heb er zelf ook twee gehad, echt helemaal niets mis mee.

3 likes

O jee, ik
 hou me in!

1 like

Ik heb er verschillende gehad en bij geen van allen had ik het gevoel dat ik kwaliteit in handen had.
De uurwerkjes zijn kwalitatief zwaar onder de maat als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld een Seiko of Orient uurwerkje

Na ongeveer een half jaar gingen ze voor of achterlopen en geen horlogemaker die ze wil servicen.
De Skelletons zijn leuk om mee te showen ,maar om deze nu onder de noemer topklasse te scharen
is heel naief.

3 likes

Als ze niet bevallen waarom koop je er dan verschillende ?
ben je niet in de war met Seagull want Aeromatic skeleton ken ik niet, of het zal mogelijk een tijdje geleden zijn ?

b.t.w. het schijnt dat het voor Aeromatic 1912 aangepaste Campanola / Miyota uurwerken zijn.

Seagull maakt uurwerken die het waard zijn om gekocht te worden door liefhebbers en zelfs de Watch Idiot Savants.
De Aeromatics zijn de perfecte horloges voor de mens de alleen voor de esthetiek en show off gaan
immers het ziet er allemaal wel geil en indrukwekkend uit
voor de onwetende.

Er is niks mis met het kopen en dragen van een Aeromatic,alleen weet dan wel wat je draagt.

2 likes

Niet gekocht
gekregen als cadeautjes van onwetende maar goedbedoelde gestes van vrienden en familie.