Op zoek naar Diver met stalen band voor ongeveer 500 euro

Staat ook in het blauwe gedeelte

Ooo een Seiko natuurlijk??? :wink:

Of toch maar iets wat niet elke hf’er heeft en voor deze gaan en stalen band apart kopen?

https://www.chrono24.be/victorinoxswissarmy/mens-241562-diver-master-500-watch–id8540675.htm

Maar kijk vooral zelf eens op www.chrono24.com en doe zelf wat onderzoek :wink: Je kan ingeven wat je zoekt en prijsklasse, dus valt wel mee om iets te vinden naar uw zin.

Ik vraag me ook af waarom specifiek Steinhart het imago van namaak rolex heeft. Als ik het lijstje van al die divers zie zijn er wel meer horloges die wat weghebben van rolex subs. Waarom is dan specifiek Steinhart een homage merk?

Hoe is jouw ervaring ten opzichte van de grootte? Hoor veel mensen die dit model té groot vinden

Dat is waar, maar:

SKX past goed op een bescheiden pols, Sumo niet zo snel.

Er past bijna een SKX én een SARB033 in het budget. Of een SKX met veel upgrades. Saffier, Solid Oyster en een topkwaliteit rubberen band, 4R36, bezel/insert mod, je kunt uit dit rijtje van 5 wel 4 toepassen.

Ik zou persoonlijk ook eerst ff ergens gaan passen…En niet blind op advies van anderen iets online kopen wat misschien toch niet jouw smaak/gewicht/kleur etc is.
Pik er n paar uit en kijk waar je ze makkelijk kan vinden.
Uit die lijst van @EricPP :joy: van 36 stuks zit vast wel iets tussen.

1 like

Die modellen van Squale, Davosa, Marsellosee wordt door mensen die niet blij zijn met een homage net zo min gewaardeerd. Steinhart heeft wel een hele Rolex schaduwcollectie. zou je kunnen zeggen.

Seiko SUMO. Zonder twijfel. Super mooie horloge met geweldige prijs/kwaliteit verhouding. En een heel mooi 6R15 automatisch uurwerk. Nauwkeurig en betrouwbaar. No doubt !

2 likes

Veels te groot voor zijn polsjes, op mijn 22 cm pols is de sumo als een klatser…

1 like

:joy: goed punt !

1 like

Je kan er mee duiken en valt binnen het budget. Misschien niet voor de hand liggend

1 like

Het ook een +1 voor de sumo. Ok vast wel ergens te passen bij een HF lid. Je bent iig welkom in Tilburg

Niet voor de hand liggend maar wel moddervet :100:

1 like

In de enorme fotoreeks zag ik hem ook voorbijkomen, de Longines Hydroquest.
Tweedehands moet dat iets aan de bovenkant van je budget wel lukken volgens mij. Rond de 650€?
Edit ja die bedoel ik HydroConquest :slight_smile: thx @EricPP

1 like

Nieuw wel maar tweedehands is die voor € 500,- wel bereikbaar

1 like

Eric, welk model is dat op je eerste foto? kan het niet goed zien.

Dat is een Raven Vintage 40mm, hier zitten de mannen achter die ook o.a. Benarus hebben ontwikkeld.

1 like

Ah die ken ik inderdaad, helaas zijn die oude modellen nergens meer te verkrijgen en worden ze volgens mij ook niet meer gemaakt toch?

Nee, dat klopt helaas…

Lip nautic ski misschien iets ? Mooi formaat voor een kleinere pols iig…