Op zoek naar een zomerse beater. Welke?

Hallo iedereen

Ik ben ook nog op zoek naar een leuke zomerse beater en zit tussen een paar te twijfelen

Aangezien we nieuwe regels hebben moet t maar even zo. Allen met stalen band

Optie 1. Even googlen op Tutima flieger green . Heb nog niks groens. Vind m ook wel wat speels hebben met t rood ertussen door. Ongeveer €1600

Optie 2. Oris Choronoris. Zwart €1750

Optie 3. Doen we flink wat geld erbij. Tudor BB 36 mm zwart of blauw €2750. Vraag me af of die zoveel beter is tov de andere twee. Zal wel top grade eta zijn? En hoe precies aangepast? Of is gevalletje IWC. Eta uurwerktjes met alle respect in +€4000 klokjes?

Welke van deze drie zouden jullie kiezen?

Nee.

1750 :joy: nee.

Uitstekende keuze.

6 likes

Veel geld voor die eerste twee, tweedehands dat budget levert je heel veel keuze op van meer gerenommeerde merken.

2 likes

+1 BB58 is heerlijk.

3 likes

Wellicht is dit een leuke optie. Titanium plus een extra rubberen band. :ok_hand:t3:

1 like

De Chronoris zie ik niet direct als zomerse beater, niet echt zeer waterdicht als ik me niet vergis. Wel leuk horloge en dan zeker op staal.
Zomerse beater is voor mij een turtle padi. Mooie blauwe sunburst, draagt super comfortabel en kan wel wat verdragen…
Of een Breitling colt skyracer? Wel Quartz, maar super licht en kan tegen een stootje… Ook mooi op zomerse nato😊

1 like

Lijkt me een uitstekende keuze :point_up_2:

1 like

Wat vind je van tien SKX-en? (ok, doe maar die Tudor dan :wink:)

2 likes

Jesus. Dat zijn toch geen beaters !

5 likes

Ligt eraan hoeveel stuivers je op je rekening hebt staan.

3 likes

Tussen deze 3 zou ik zeker voor de Tudor BB 36 gaan. Kan ‘grijs’ denk ik nog wel iets goedkoper, kijk eens bij b.v. Timepiecebank op Chrono24. Ik begrijp je gevoel dat het ‘maar’ een ETA uurwerk is, maar voor mij gaat het bij dit horloge niet (alleen) om het uurwerk. Je betaalt ook voor de look, de afwerking en -ja- het feit dat het een Tudor is. Daarnaast hoort in een Tudor historisch natuurlijk een ETA :blush:
Als je de Tutima tof vindt, zou ik eerder naar een Pacific kijken, een duiker past m.i. meer bij de zomer.

Succes met je keuze!

Euh … nee

3 likes

Als je met al de poen van de wereld dit bent gaan zien als beater… jammer.
Maar ik neem aan dat de TS het niet zo bedoelt.
Hij wil ik gok een zomerse aanschaf doen om zijn collectie uit te breiden.

On topic voor @jr86
Prachtige keuzes dat zeer zeker…
Mijn voorkeur,

Als afwisselen mag, de flieger… deze draagt wat minder universeel vandaar leuk voor erbij en beter in het thema zomers.

Als het de hoofdbeater van je collectie gaat worden dan wijk ik af richtig de Oris…

Mijn ‘beater’ het afgelopen half jaar is ook een Aquis, maar deze zou in menig verkoop topic als ‘‘Nieuwstaat’’ worden aangeprezen

1 like

Wacht ff, je hebt het over een zomerse beater i.c.m. > € 1.500??

Ik zou dan meer aan +/- €200 denken… :smirk:

Een beater betekent toch niet dat je er spijkers mee in hout gaat meppen? Ik zie het gewoon als een horloge dat je dagelijks kunt dragen en waarbij je niet bang hoeft te zijn als het een keer gaat regenen. Voor mij is dat mijn Seamaster.

1 like

De ideale beater voor 1500 - 1446 = 54 Euro + 29 Euro voor de Eulit = 83 Euro

En anders gewoon de BB…

3 likes

Misschien een optie

1 like