Op zoek naar informatie

Beste forum gebruikers, ik heb me hier aangemeld opzoek naar informatie betreffende een zakhorloge wat ik geerft heb.

Ik zou er graag wat meer informatie over hebben zoals merk land van herkomst enz enz

Verder ben ik benieuwd of het de moeite waard is het horloge schoon te laten maken en of restaureren. Het horloge werkt prima,

Alvast hartelijk bedankt voor de reactie’s

Ik verplaats hem even voor je naar het vintage gedeelte hoor, daar zitten de experts :sunglasses:

Wat attent van je. :kissing_heart:

Een van de experts op zakhorloge gebied is denk ik @koen dus wellicht dat die er wat over kan zeggen :+1:

Waarschijnlijk is het horloge van goud maar daarvoor zul je even een foto van het binnendeksel moeten plaatsen. Het is een ankergang uurwerk wat daarmee na een servicebeurt nauwkeurig zou moeten lopen. Het horloge is in ieder geval van na 1910. Er zal zometeen ook nog iemand kunnen zeggen welk uurwerk dit precies is, het horloge zelf lijkt merkloos te zijn.

1 like

Ik heb zo m’n momenten :sunglasses:

Ik zal proberen een duideijke foto van het binnen deksel te maken. Tot op heden blijft hij erg vaag is ook slecht te lezen. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :joy:

Bij deze nog een paar foto’s van het binnen deksel. Veel duidelijker krijg ik ze niet.

Hopelijk zijn ze duidelijk genoeg

Mvg Stoffel

Niemand die mijn verder kan helpen?

Het is lastig te zien maar het lijkt er op dat hij het Zwitserse 14k stempel heeft.

Qua horloge is het niet echt bijzonder maar het heeft desondanks toch een significante waarde door de gouden kast.

Het uurwerk is in ieder geval Zwitsers, het is een Michel kal 160

Kijk zo zijn we weer een paar stapjes verder, misschien een beetje kort door de bocht maar alles aan het klokje komt dus uit zwitserland, nu nog de vraag is het het waard het horloge schoon te laten maken en mss repareren indien dat nodig is. Klokje loopt nog als een zonnetje. En wat is de waarde van dit klokje buiten de goud waarde om.

Ik kom even roet in het eten gooien.
Ik zie namelijk niets dat op Zwitserse edelmetaal stempels lijkt.
ALS het goud is en ALS de kast Zwitsers is moet er 750 (voor 18 karaat) of 585 (voor 14 karaat) op gestempeld zijn en bovendien moet er nog een nummer van de fabrikant van de kast op staan.
Die zien er dan zo uit (een getal in plaats van de x-jes)

En dan moet er ook nog een Stempel voor Zwitserland opstaan, dat kan dan een eekhoorntje een vrouwenhoofd of een hondenkop zijn.
Helaas kan ik daarvan op jouw foto’s niet vinden, maar misschien zie jij ze als je met een goed vergrootglas kijkt.

1 like

Das nou niet aardig Maurits,

:joy:

Er staat wel 14K in het deksel zoals eerder vermeldt. De ret is nog omduidelijker te zien. Ik heb zelf geen vergrootglas dus ik zal eens langs een juwelier lopen om wat meer info te vragen. Die zal vast een goede loep hebben

Wist niet dat het zo ingewikkeld zou zijn.

Geen andere experts die nog wat informatie hebben? Ligt hier nog steeds in de la

Hi
Met horloges is het wel altijd wat, zeker als het merk niet bekend is (een speld in een …)
Ik persoonlijk zou het horloge gewoon eens laten proper maken, onbekend is niet altijd onbemind
Nog succes ermee
Hierbij enkele plaatjes van eentje die ik heb en ook onbekend


Een fijne Zondag nog