Op zoek naar vintage herenhorloge- update: gevonden!

Prachtig horloge, maar volgens mij niet met de originele kroon? Ik heb de stalen variant met een kroon die geslepen is als de wijzerplaat (hoekig).

Ze gaan tegenwoordig vaak richting (en soms over) de 1000 euro ja. Heb je geen spijt van de flip?

Is wel met de originele kroon. Dit type is een ā€˜frontloaderā€™ (dus de achterkant is helemaal dicht, om bij het werk te komen moet de bezel + plexi gedraaid worden). Hiervoor is het nodig dat je de kroon + stem er uit kan trekken zonder een ā€˜release buttonā€™ in het werk (daar kan je immers niet bij). Hebben ze opgelost met een mannetje-vrouwtje-kliksysteem. Hard aan de kroon trekken en hij komt los. Iets minder hard de kroon uittrekken en je klikt de datum een dag vooruit. Bijzonder systeem, maar dus wel origineel. :slight_smile:

Ik heb geen spijt van de flip. Tijdens de servicebeurt heeft de horlogemaker het voor elkaar gekregen om praktisch alle lume van de plaat te laten verdwijnen Ć©n een deukje in de linker onderlug te maken (zie je niet op deze foto, deze is van voor de service). Dit stoorde me behoorlijk. Bovendien is goud niet echt mijn kleur; een SS vind ik mooier. Heb (mede) van de opbrengsten van deze een Rolex 1601 gekocht. Die is ook weer verkocht, waardoor ik nu een Tudor Chrono heb. En die staat weer te koopā€¦ :wink:

1 like

Weer even on topic :wink:

Gefeliciteerd met de aankoop! En hopelijk valt hij in de smaak.
Misschien nog even een fotootje plaatsen van de aanwinst? Daar zijn we hier dol op :smile:

1 like

Dank je! Foto volgt nog.

Zoals beloofd! Lastig hoor, om horloges goed te fotograferen.

1 like

Buitenlicht net buiten directe licht van de zon is het beste zonder een light-box the gebruiken vind ik.

Ja, daā€™s een mooie! Gefeliciteerd!
Is inderdaad een vak, horloges mooi fotograferen. Ben me er ook nog in 't bekwamen. Tientallen fotoā€™s gooi ik meteen weer weg. Maar heel af en toe lukt het (per ongeluk :wink: ) best aardig; vind ik dan. :smile:
Mā€™n vriendin, die wĆ©l een goede camera heeft en kan fotograferen en ook nog goed is met Photoshop, is echter zelden onder de indruk van mijn fotografiekunsten. :confused:
Vind zelf bijvoorbeeld deze foto van mijn recent gekochte Tissot best redelijk gelukt.

Maar voor de serieuze fotograaf is hier toch wel het e.e.a. op aan te merkenā€¦ Nou ja, ik leer er ook weer van.
Ik zou zeggen, schiet nog een paar plaatjes van jouw (je manā€™s) fraaie ā€˜nieuweā€™ vintage Tissot. Doe je ons allemaal een plezier mee!

1 like

Die is erg goed gelukt inderdaad. Je legt de lat hoog voor mij :wink:

Thanks! :smile:
Ik ben imo niet de beste persoon om nou advies te geven. Maar wat ik zelf doe is het horloge op verschillende manieren en plaatsen neerleggen, beetje blijven draaien en fotograferen. Altijd in de buurt van een raam (natuurlijk licht) of buiten. Wat proberen met onder- en achtergrond. Verder gaan met wat je mooi vindt. En de rest gooi je gewoon lekker weg. Best leuk om te doen, af en toe. Succes!

Een tijdje terug al aangeschaft, nu eindelijk aan mijn man kunnen geven: deze prachtige Tissot Seastar. Hij is er enorm blij mee (schot in de roos), dus nogmaals dank voor al jullie meedenken. Uiteraard wat fotoā€™s:

5 likes

Gelukkig dat ie in de smaak viel! Het is ook een erg leuke vintage! Zo een mogen ze er mij ook wel geven! :smile:

Fijn om te horen dat hij hem mooi vindt (hij kan natuurlijk ook niks anders zeggen ;-)).

Haha, je kunt altijd als hint dit topic laten zien :wink:

1 like

Hij zit er al de hele dag naar te kijken, ik hoop maar dat dit betekent dat hij er ook Ć©cht blij mee is :wink:

Mooie klok, en het is natuurlijk een goed teken als hij er de hele dag naar zit te kijken. :smile:
Zien we hem binnenkort ook op het forum?

En ja horloges fotograferen is lastig; en het gekke is, hoe duurdere camera je hebt hoe lastiger het is.

2 likes

j
Je kan je man ook ff testen .
Als je ziet dat weer eens naar zijn Tissot kijkt,vraag hem dan hoe laat het is.
Als hij weer op zijn horloge moet kijken om te zien hoe laat het is,weet je dat hij hem echt mooi vind.

Kijk wel uitā€¦dat hijā€¦HETā€¦niet oploopt want dan ben je verder van huis.

Erg mooi, een super cadeau :smiley: :thumbsup:

Test is gelukt! Hij moest nog een keer kijken om te zien hoe laat het was :wink: Er wordt al besproken over een tweede horloge, dus ik vrees het ergste :wink:

3 likes

Dank je :blush: Ben er zelf ook blij mee, want moet er immers ook naar kijken :wink:

LOL :+1: