Opfrisbeurt Tissot Seastar Lemania

Dit is hogere horlogekunde.
Geweldig! Met zoā€™n ervaring moet het genieten vele malen groter zijn dan bij een kant en klaar gekochte klok. Hier zit jullie ziel en zaligheid in.
Respect voor dit vakwerk en dank voor het delen van het verslag en de fotoā€™s. Dit maakt het HF tot wat het is: gezaghebbend!

2 likes

Ik heb zelf verder alleen de PR516 GL en die is een maatje groter (+2mm), maar zover ik weet is dit inderdaad dezelfde kastvorm als de niet-GL PR516 (afgezien van de pushers dan uiteraard).

Het voordeel is hier dat er al een gaatje in zit waar de stift van de pusher doorheen zat; daardoor centreert je boortje redelijk makkelijk in het midden, anders zou het nog wel een stuk lastiger zijn. :sunglasses:

3 likes

Super dit soort verslagen. Ook een prachtig horloge zeg. Keurig opgeknapt door een mooie samenwerking. Heel veel plezier ermee.
Je hebt al een aardige verzameling prachtige Tissotsā€¦

1 like

Klopt, dat begint ook langzaam tot me door te dringen. :smile:
Maar er staan er nog wel een aantal op mā€™n verlanglijstjeā€¦

ā€¦plus natuurlijk dat dat horloge ook mooi stil ligt, dat is in de onderkaak van de gemiddelde patient wel anders. Maar respect voor dit resultaat, hij (zij?) ziet er weer prachtig uit!

1 like

Een erg leuk topic en dito klokje!

1 like

Prachtig verslag. Genot om te lezen/kijken!!

1 like

Wat is dat een geweldig mooi horloge geworden! En een mooi verslag. Dank voor het delen.

1 like

Ik kwam deze bandjes tegen, misschien iets voor jou :wink:http://www.ebay.at/itm/3-Stuck-TISSOT-Lederbaender-20-mm-NOS-schwarz-black-14mm-Dornschliese-70er-Jahre-/121959725996?hash=item1c655dbbac:g:kzYAAOSwAvJXCg89

Groet Iwan :motorcycle:

Dank voor de tip!
Overigens heeft deze 18 mm bandaanzet. :grin:

1 like

Das nou jammer :cry: :wink:

1 like

Wow, wat een transformatie!
Heel interessant om lezen, moedig hoe je die pushers vernieuwd hebt, ik zou dit niet durven.
Gefeliciteerd met de make-over, veel draagplezier toegewenst!

Dat was inderdaad wel even griezelig, zodra je de tang erop zet weet je dat er geen weg meer terug is. :grimacing:
Gelukkig heb ik de nodige ervaring met afgebroken bouten bij sleutelen aan autoā€™s enzo dus ik had wat trucjes achter de hand. :sunglasses:

2 likes

@wbcoupe

Is dit toevallig een 18mm lugbreedte?
Heb op een ander horloge een originele Tissot rallye band gevonden.
Zoals deze:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/hnkAAOSwtPZXHO~3/s-l225.jpg

In niet zo uitstekende staat maar als je hem wilt stuur ik hem tegen verzendkost naar je op.

Gr
C

1 like

Dank je voor het aanbod! :thumbsup:
Ik twijfel een beetje; het is natuurlijk leuk om er een originele band bij te hebben, zoā€™n originaliteitsfreak ben ik dan ook wel weer. Aan de andere kant ben ik best tevreden met de bruine Hirsch die er nu op zit dus de kans is groot dat hij in mā€™n bandenbak belandt er verder niets mee gebeurt. Mocht je er zelf iets mee kunnen dan kun je dat beter doen.

Gr, W

Prachtig horloge en heel erg mooi om zo gedetailleerd te zien hoe het horloge wordt opgeknapt!

1 like

Prachtig en zeer knap werk!

1 like

Geweldig gedaan. Helaas heb ik geen vaste hand. En een prachtige klok zeg ik als Tissot liefhebber.

1 like

Beste wbcoupe erg leerzaam en bedankt voor het showen van het repareren en schoonmaken van dit leuke klokje. leuk als er coaches zijn die willen helpen .Ik ben nog een leek op dit gebied ,maar met jullie fotoā€™s en enthousiaste uitleg wordt het wel wat ,als ik maar goed oplet en kijk naar de volgorde van demonteren en weer opbouwen. P.S. De methode van het glaasje opknappen ga ik ook eens proberen. Bedankt en succes. groet Boudewijn

1 like

Prachtig om te lezen en een heel mooie Tissot!

1 like