Opknappen horlogekasten

Goedendag HF’ers!
Mag ik het gigantische collectieve brein van alle vintage-loving leden aans aanspreken?

Ik ben enorme fan van vintage (60’s en 70’s ) Omega’s (onder anderen).
Die horloges zijn vaak geleverd geworden met een sunburst achtige tekening op de kast. Na 40 jaar gebruik is dit vaak beschadigd geraakt, of zelfs helemaal weg gepolijst.
Zie web-plaatjes hieronder van wat ik bedoel:

of op een niet omega:


Mijn vragen:

  • Weet iemand of butsjes en krasjes in eeen sunburst kast te herstellen zijn?
  • En of je een sunburst terug kan brengen op een kast die gepolijst of gewoon door jaren lang dragen “minder scherp” is geworden?
  • En zijn er wellicht leden die dat voor me zouden kunnen doen?
  • En aan wat voor prijs moet ik dan aan denken?
    Dank alvast!

ps: na gebruik zoekfunctie (had ik ook eerst kunnen doen, ja ;-)) al wat bronnen van info gevonden, beeetje verstopt…
geef hier een omschrijving
het kan dus bljiikbaar. blijft de vraag wat dat kost, en of er naast Nico ook andere " gouden handen" zijn ?

Ik heb de link niet gevolgd dus… Maar je moet oppassen als er een laag metaal op de kast is of als het “vol” metaal is. Polish of vooral sunburst hermaken neemt te veel af en dan de onderste kleur kan zichtbaar worden.

Om bij vintage Omega de sunburst er weer op te zetten zou ik Wesselink en Vreeker in Alkmaar zeker aanbevelen. Hebben ze bij mijn Omega Speedmaster MK 4.5 ook gedaan, uitermate tevreden. Prijs is volgens mij enkele tientjes.

[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/P1000752_zpse2ad05a5.jpg.html]

[/URL]

Was voor mij toch duurder. Ze brushen geen kast zonder nieuwe pushers en kroon te steken.

Is bij mij gedaan tijdens een servicebeurt. Pushers en kroon zijn niet vervangen.