Opknappen PR516 GL; Hoe ver moet je gaan?

Kunstig hoor, ik ben vooral onder de indruk van de spacerring even tekenen en laten printen :+1: Ook het zelf vergulden vind ik erg leuk, ziet er niet eens zo moeilijk uit. Wat kost dat ongeveer? Bij een professional kost het ongeveer 50 euro per horloge.
Voor wat betreft relumen, kan je de wijzers beter op een brugje leggen. Je kunt van Rodico twee rolletjes maken waar je de tip en het asje op legt zodat het deel wat gevuld moet worden “vrij” ligt. Je kunt het ook doen met twee rolletjes schilderstape met de plakkende kant naar buiten. Op het anker kan je beter helemaal geen olie gebruiken, maar een vet. Moebius 9415 gebruik ik zelf. Lekker zo doorgaan!!

1 like

Als je het eenmalig wilt doen kun je het beter laten doen, ik was al dik 100 Euro verder voor een startsetje, en ik ben alweer een eind door m’n goudelectrolyt heen. En dat spul is vrij prijzig. Dit is ook m’n eerste horloge dus ik heb nog niet helemaal helder wat het nu per horloge kost. Verder moet je eigenlijk een goede regelbare (lab)voeding hebben, die kosten ook al gauw 60 Euro.

Dank voor je tips, daar leer ik ook weer van!

1 like

Wauw!. Goed zeg! Mooi!

1 like

Beste WBCoupe,

Wat een super gaaf en leuk verhaal en wat een mooi resultaat! Ik doe het je niet na.
Dank voor het delen.

Groet,
Arvid

1 like

Topverslag. Echt oprecht genieten dit.
Dank voor het delen! :thumbsup:

1 like

Heel goed gedaan, zeg…

En mooie foto’s bij een mooi verslag!

't Lumen van wijzers… ja… pokkuklus… maar… wat ik altijd doe… en daar haal ik goede resultaten mee, is de wijzers op een houten pennetje zetten (cocktailprikker)… en dan de lume pasta niet te dik maken… “yoghurt” ongeveer… en dan een “vliesje spannen” in de wijzer… als je de dikte goed hebt… dan kun je een oliegevertje met Lumeprut over de achterzijde van de wijzer strijken… en dan trek je in één keer een vliesje Lume in de wijzer… stolpje eroverheen… laten drogen… klaar…

verder… keurige restauratie!.. mooi dat je em zelf even een nieuw goudbadje kon geven…

Geweldig gedaan man, wat een mooi project en lijkt me heel tof om zo veel te leren tijdens het proces!

Dank voor de tips, daar moet ik maar eens een keer mee gaan oefenen :sunglasses: .

Heb er zeker een hoop van geleerd, een hoop technieken voor het eerst gebruikt! :sunglasses:

Een van de leukste posts tot nu toe op het forum! Duidelijke foto’s ook en stap voor stap omschreven. Mijn dank is groot, veel plezier met dit mooie horloge

1 like

Heel knap en mooi gedaan zeg! Een diepe buiging!

1 like

Weer een topic die bij mijn favorieten gaat :slight_smile: Mooi werk!

1 like

Groot respect voor je kundigheid :ok_hand:

1 like

GE-WEL-DIG!!! Prachtige reportage en nog mooier werk en resultaat.

Ik zou als ik dit allemaal kon iedere Pr 516 opknappen die and ere als verloren beschouwen!!

1 like

Netjes hoor! Ze worden steeds beter!

1 like

er staat ergens op Youtroep, op dat kanaal “Watchrepair Channel” van Mark Lovick een Tutorial:

3 delen… maar Mark legt alles uit… zelfs een “novice” zou het kunnen… :slight_smile:

In de Modelbouw kende ik een vergelijkbaar trucje voor het maken van kleine vliegtuigraampjes… in plaats van de dikke plestik ramen uit de bouwdoos, maak je een “sapje” van witte houtlijm en water… en dat strijk je aan de binnenkant op een vergelijkbare manier rond de openingen… Presto… mooie superdunne en transparante raampjes…

2 likes

DANK JE VOOR DIT PRACHTIGE VERSLAG!!!
ik heb er echt van genoten. En het resultaat mag er zeker zijn!! :+1:

1 like

Hulde voor je doorzettingsvermogen en vakkundige restauratie, ook je reportage was boeiend leesvoer, bedankt voor het delen :+1:

1 like

wat een geweldig verslag, hulde

1 like